ویار تکلم

آخرین مطالب

بار دیگر مردی که دوست میداشتیم

شنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۶، ۰۲:۰۴ ق.ظ

خوشبختانه یا بدبختانه، منصفانه یا غیرمنصفانه، جامعهی ما به سمتی رفته که اگر کسی برای اعتقادش که در راستای دین و نظام است، کاری کند، اگر شانس بیاورد او را پاچه‎خار و ریاکار و به دنبال پست و منافع برچسب نزنند؛ قطعا او را در زمره بیهنر و بی‎خاصیت و بیعرضههایی قرار میدهند که نانش را از قِبلِ وابسته‎گی به دین و نظام در می‎آورد. اما خب همین، گاهی استثناهایی هم دارد که هرچه شبه‎روشنفکران زور بزنند و تقلا کنند، باز هم نمی‎توانند این قبیل صفات را به او بچسبانند؛ چرا که اساسا در چنان اوجی قرار دارد که بعدها تنها نام اوست که می‎ماند و نه شبه‎روشن‎فکران! درست مثل نادر ابراهیمی.

فعلا مستندِ «بار دیگر مردی که دوست می‎داشتیم» را ببینید و لذت ببرید تا بعدا در مورد نادر ابراهیمیِ دوست‎داشتنی، به طور مفصل بنویسم.

مستند بار دیگر مردی که دوست می‎داشتیم



  • ویار تکلم

نادر ابراهیمی

نظرات (۶)

سپاس
  • علی اسفندیاری
  • واقعا همیشه چنین برچسب هایی بر پیشانی هرکسی که ذره ای نظام را تایید کند 
    پاچه‎خوار و ریاکار و کاسه لیس عناوینی نیستند که کسی بتواند به یک نفر دیگر بچسباند..آثار هر هنرمندی خودشان زبان دارند و صحبت میکنند ..
    به عنوان یک هنرمند و نویسنده نمیتوانیم در مورد یک شخصیت تاریخی بنویسم و با چند جمله ی خنده دار در مقدمه " که این داستان است.. "  و از این حرف ها از خود و اثرمان رفع مسئولیت کنیم..چون ساده لوحان این نسل و آنها که او را ندیده اند و به منابع موثق برای تشخیص دسترسی ندارند ، باور میکنند..

    قضاوت را به انسان های جستجوگر محول میکنم..بعد از خواندن کتاب های "سه دیدار با مردی که از فراسوی باور ما می‌آمد" و تماشای تنها چند کلیپ از سخنرانی های مردی که از فراسوی باور آمده !
    مقایسه کنید ادبیات و لحن سخن گفتن ..سطح سواد و خرد را.. آن چه بوده و آنچه تصویر شده .

    + برای مقایسه..

    http://bayanbox.ir/info/4583697310614921851/%D9%85%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B9

    و

    مفهوم رای ملت در سخنان خمینی

    http://bayanbox.ir/info/2817263851328955062/%D9%85%D9%81%D9%87%D9%88%D9%85-%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%84%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D9%87%D8%B1-%DA%A9%D9%87-%D9%85%DB%8C%DA%AF%D9%88%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D9%85%DA%A9%D8%B1%D8%A7%D8%AA%DB%8C%DA%A9-%D8%AE%D8%A7%D8%A6%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

     
    پاسخ:
    سلام
    هر چند بنا نداشتم با کسی که اقل انصاف  را در ارائه مطالب ندارد ( از یک سخنرانی بلند بالا فقط بخش کوتاه و گزینشی آن را گلچین کردن) و تمام صحبت هاش منحصر به دو کلیپ چند دقیقه ای هست، بحث کنم. چون اعتقاد دارم صحبت با این جماعت بیفایده است اما محض اطلاع شما و روشن شدن قضیه  اگر واقعا دغدغه پژوهش دارید مطالب زیر رو با دقت و کامل بخوانید:
    متن مصاحبه امام با اوریانا فلاچی 
    صحیفه امام جلد 4 ص 418
    صحیفه امام جلد 5 ص 429
    صحیفه امام جلد 11 ص 459 (حتما مطالعه شود)
    و در آخر اینکه پیشنهاد میکنم یک بار دیگه معنی واژه دموکراسی را مطالعه کنید.
    اما چون میدانم شما حوصله مطالعه این ها را ندارید که اگه میداشتید اینجوری نمیشد:
    بله هرکسی بگوید دموکراتیک، خائن است. چون اسلام خودش دموکراتیک است و افزودن هر صفتی به آن به معنای وهن اسلام است. یعنی اسلام را ناقص فرض کردیم و با کلمه دموکراسی میخواهیم آن را کامل کنیم! 
    موفق باشید 
    جانم خمینی!
    اگه ذره ای در اقتدار و کاریزما و صحت راه خمینی تردید داشتم، با دیدن دو تا ویدیوی "مهدی..." برطرف شد. عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد. 
    یه مدت هم همین جماعت مانور میدادن روی سخنرانی امام در روز ورودش به ایران و مدعی میشدن که امام وعده آب و برق مجانی داده. بعد از یه مدت کاشف به عمل اومد که اصلا اون سخنرانی مربوط به بهشت زهرا و روز ورود امام نیست و برای یه ماه بعده و حتی اونم تحریف شده ست و اصل وعده، با قید فعلا و برای طبقات محروم و کم بضاعت جامعه بوده، که در اون دوره محقق شده! یا یه مدت گیر میدادن به اینکه امام عزیز ما، توی هواپیما و در پاسخ به سوال خبرنگاری راجع به احساسش جواب داده هیچ! البته حق داشتن! آخه این جماعت چه می فهمند مفهوم مصرع حضرت حافظ را که: "در طریقت هر چه پیش سالک آید خیر اوست" و مفهوم نفس مطمئنه را! یا اینکه میگن هندی بوده! وقتی که از زندگی پاک و سراسر نور امام عزیز ما، هیچ نکته ای عاید این جماعت نمیشه که باهاش شخصیت والای ایشون رو بزنن، متوسل به همچین خزعبلاتی میشن! توصیه می کنم مفهوم رای ملت در سخنان خمینی رو کاملا ببینید: رای و عقیده آزاد، توطئه و سنگ پرانی مقابل عقیده اکثریت ممنوع! در سخنرانی دیگر هم حضرت امام ابراز ندامت میکنه از مجال دادن با منافقین و معاندینی که نه تنها به سیاسیون و مسئولین، که حتی به مردم عادی و بی گناه هم رحم نکردن و ۱۷۰۰۰ آدم بی گناه با جرم هایی مثل شرکت در نماز جماعت و داشتن ریش و ...ترور میکردن و تا سه چهار سال بعد از انقلاب، کشور رو در آشوب و دل مردم رو در اضطراب قرار دادن. کجای این حرف بده و چرا این حرف ها به بعضی دوستان مثل مهدی... گران اومده، الله اعلم


    خیلیی خوب بوده این مستند ...چقدر شیرین صحبت میکرد ... اتااق کارش و برنامه های نوشته شدش... نادر بی نظیره ...
    بالاخره دیدم این مستند رو..گفتم تشکر کنم ازتون برای معرفی اش که دیدم نوشتید بعدها مفصل از ایشون می‌نویسید..
    کاش بنویسید زودتر برای کسانی که هنوز نادر ابراهیمی رو نمی‌شناسند..
    پاسخ:
    خواهش می‎کنم.
    امیدوارم هرچه زودتر فرصتی دست بده برای نوشتن‎ش.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">