ویار تکلم

آخرین مطالب

به مرگ بگیر تا به تب راضی شود

چهارشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۳۸ ب.ظ

اگر الغای قانون حجاب به همان برداشتن یک کف دست شال از روی سر خانم‌ها محدود شود، من هم با آن مخالفتی ندارم. چه این‌که همین حالا هم چیز زیادی از موی خانم‌ها پوشیده نیست. اما آیا قضیه به همین‌جا ختم می‌شود؟! تجربه نشان داده خیر!

امروز که این همه محدودیت و ممنوعیت برای حجاب وجود دارد و حجاب اجباری است، زن ایرانی بیش از هر کجای دنیا از مواد آرایشی استفاده می‌کند، اعمالی روی صورت‌ش انجام می‌دهد که فقط پورن استارهای غربی به آن تن می‌دهند، ساپورت‌هایی می‌پوشد آن‌چنان تنگ که کل شیرفلکه و دم و دست‌گاه انوثت از زیر آن پیداست، رنگ دوبند و دوقبه زیر مانتو‌اش را خواجه شیراز هم می‌داند و... حالا وای به روزی که همین قانون تق و لق حجاب هم وجود نداشته باشد.

از این جهت که نگاه کنیم نگرانی برای کشف حجاب پر بیراه نیست. زن ایرانی جنبه ندارد. حجاب‌ش را شل بگیری روی دست غربی‌ها بلند می‌شود و آن‌وقت دیگر اصلا نمی‌شود جمع‌ش کرد. هیچ بعید نیست که پسان فردا به جای گشت ارشاد برای زنان ساپورت‌پوش، شاهد گشت ارشاد برای بانوان تاپ و شلوارک‌پوش باشیم و آن موقع باز هم صدای اعتراض‌شان بلند شود که "نه به تاپ و شلوارک اجباری"!

به قول قدیمی‌ها به مرگ بگیر تا به تب راضی شود. همین حالا باید قرص و محکم جلوی مواردی مثل برداشتن شال و روسری ایستاد و سقف آمال بانوان را در همین حدود نگه داشت که پسان فردا عنان امور از دست خارج نشود‌.

نظرات (۱۲)

#زن ایرانی ؟

نگارنده ، تو مصداق بارز زنان علیه زنانی !
چقدر تند... به نظرم این بیشتر یک مسئله فرهنگیه تا یک مسئله نژادی که بگیم زن ایرانی جنبه نداره!

این مسئله (گرایش به بدحجابی و بی حجابی) چندین علت داره که به نظر نمیرسه ربطی به نژاد داشته باشه، منطقیش اینه که این علت ها لیست بشه و برای رفع این عوامل فکری صورت بگیره... هرچند حتما تا حالا این کار شده اما شاید عده ای از وضع موجود رضایت دارند و برای برخی از افراد،‌ همه چیز داره طبق برنامه پیش میره
زن ایرانی ال، زن ایرانی بل.
به قول شما تو چند تا پست قبلتون، همه ی اینا که برای جلب شوهره! خب با این استدلال، اگر مرد ایرانی جنبه داشت و نگاه نمی کرد و بی توجهی می کرد، اگر مرد ایرانی چیز دیگه ای از زن ایرانی می خواست، الان وضع این طوری نمیشد.
راستی، شما انگار یادتون رفته همین چهل سال پیش تو ایران حجاب اجباری نبود، زنا هم زنای ایران بودن، اما همه شون لخت نبودن و نه به تاپ و شلوارک اجباری هم نگفتن. اونا هم زنای ایرانی بودن که خیلی هاشون چادر سرشون می کردن، خیلی ها هم حتی بدون روسری رفتن و انقلاب کردن. واقعا فکر کردین قبل از انقلاب همه ی زنا لخت بغل ساحل دراز کشیده بودن و فقط مردا بودن که تو شهر رفت و آمد میکردن؟ :/
شما از ترس اینکه دین مردای ایرانی (که چقدر هم مسلمون و مومن و باحیا و خوب و وای خدا نمی دونم چی بگمن!) به خطر نیفته، اصرار دارین زن ایرانی رو بکنین تو قوطی!
استدلالتون هم که دیگه تو حلقم! به مرگ بگیر که به تب راضی بشه. واقعا خداییش الان همین جمله ها رو می خواین چه جوری ادعا کنین که مستدل به علم و اینا هم هست؟!!

  • آقای کلاغ پیر
  • کم کاری اساسی در امور و سازمان های فرهنگی که در اصل مشابه کلم و شلغم هستند رخ داد ، وقتی هدایتی درست و به روز و کامل از سمت ما اتفاق نیوفته وقتی امور فرهنگی در حال خوردن و بردن و کیف و میل هستند باید منتظر روز های بدتر هم بود .... 

    فرهنگ مثل هوایی هستش که داریم نفس میکشیم 

    همه چیز این مردم و مملکت داره گم میشه و راه زیادی تا بی هویتی این ملت باقی نمونده ( هیچ کسم عین خیالش نیست و ککش نمیگزه ) 
    یادم میآد در یک پستتان گفتید آقای علم الهدی اگر هم خوب باشد بلد نیست حرف بزند و جوری حرف میزند که حاشیه برایش درست شود آن موقع قبول کردم اما الان میبینم خودتان آنسان حرف میزنید که رادیکال ها هم اگر پستت را بخوانند بوی تعفن این پست برایشان نامحسوس نیست!
    دوبنده؟!
    پورن استار؟!!
    شیرفلکه؟!!!
    دستگاه انوثیت؟!!!!
    شرم را خورده ای و حیا را قی کرده ای!
    کاش با این همه دنبال کننده مراعات میکردید

    احتمالا جناب نویسنده از اون پسراییه که دخترا بهش محل نمیدن و یه جورایی نسبت ب دخترا  حس کینه داره . 
  • محسن رهیافت
  • البته نظر شما جالبه.
    اما در مورد ماهواره همون کار رو کردن و جواب نداد.
    کلا اینطوریه که اگه در مورد یه محدودیتی سخت گیری بشه اون محدودیت دغدغه مردم میشه. مردم هی به اون فکر می کنن. 
    من هم موافق نیستم که بدحجابی باشه. اما وقتی یه نفر نمی خواد حجابش رو رعایت کنه اون موقع با زوری شدن رعایت این محدودیت درواقع اون هایی که این محدودیت رو ناخواسته یا نصفه و نیمه رعایت می کنن از حکومت کینه به دل بگیرن.
    در واقع با زور کردن رعایت این محدودیت شان حجاب پایین میاد.
  • محسن رهیافت
  • در جواب به سروش الف:
    این اصطلاحات به درستی به کار رفتن و جایگزین معادل علمی اشون هستن.
    ادبیاتشون مشکلی ندارن. شما زیاد ناراحت نکنید خودتونو
    ادبیاتتون شرم آوره، اگه ادعای نگرانی واسه دین و جامعه دارین باید بدونین که اینطور صحبت کردن شما کم از کسانی که پوشش نامناسب دارن نداره و چندش آور هست، هیچوقت نمیشه برای رسیدن به یه هدف پاک از هر وسیله کثیفی استفاده کرد.
    همه اینا بر میگرده به نجابت و وقار و نوع تربیت خانوادگی فرد, ربطی هم به زن ایرانین نداره, چرا که در خارج از ایران, مثل اروپا زنان با پوششش کامل دیده میشه, با توجه به.جامعه ای که ضد پوششش زنان هستن, در ایران هم زنان اصیل در هر شرایطی  پوشش حداقلی و یا حداکثری که بهش اعتقاد داشتن رو داشتن, وگرنه همین زنانی که دوست ندارن حجاب داشته باشن, الان هم ندارن این یه تیکه پارچه در نیمه سر که پوشش نیست همراه با ساپورت و آستین های آب رفته و پاچه های ورکشیده و لباس تنگ و بدن نما, که از نگاه مردان مثه یه زنه کاملان برهنه بنظر میاد که از نگاه هرز استفاده لازم هم خواهد شد, اما این رو زنان با نگاه خودشون به دلیل طبیعت زنانه کمی پوششش میدونن که این نگاه  اشتباست که با نگاه زنانه این پوشش رو قضاوت کرد
    زن ایرانی جنبه نداره؟!
    بد نیس یه موقع هایی سرمونو بالا نگیریم،به اطراف خودمون  نگا کنیم ک ببینیم زن های ایرانی کیا هستند.
    سقف امال زنانو تو همین حدود نگه داشت؟!
    واقعا به خودتون با این طرز فکر حق میدین در مورد جامعه ی زنان ایرانی نظر بدین؟
    حتی اگر خانومی هم حجاب اجباری رو انتخاب کنه به دلایل مسخره ی شماست؟
    بهتره از سطحی ترین حق یک انسان و بعد حق یک زن شروع به مطالعه کنید.

    آی خدا...یکی به دادم برسه...
    خدا بگم چیکارت کنه  شر خوردم از خنده
     شیرفلکه😂😂😂😂 
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">