ویار تکلم

آخرین مطالب

تشکر

چهارشنبه, ۱ فروردين ۱۳۹۷، ۰۲:۱۷ ب.ظ

من به شخصه از تلویزیون و ویژه‌برنامه‌های تحویل سال آن کمال تشکر را دارم که سال‌هاست دست هنرمندهای دروغین و هنرمندنماهایی چون شجریان پدر، شجریان پسر، شهرام ناظری، حسین علی‌زاده، کیهان کلهر، کامکارها، حسام‌الدین سراج، کیوان ساکت و... را از رسانه‌ی ملی بریده‌اند و در عوض پای هنرمندان واقعی و اصیلی چون ماکان باند، پازل باند، هوروش باند، حمید هیراد، علی‌رضا طلیسچی، سون باند، بهنام بانی و... را به آن باز کرده‌اند.

کانال وبلاگ

@zaerezari

نظرات (۵)

  • اسرافیل مهدوی
  • سلام.
    می خوام یه نکته بگم منتهی اول اینو بگم که منم مثل شما به صدا و سیما خیلی نقد دارم. و این نکته که می خوام بگم رو دلیل بر تایید صدا و سیما از طرف من ندونید.

    نکته اینه که توده و عامه مردم همین هنرمندای اصیل و واقعی که شما می فرمایید رو بیشتر قبول دارند. و جز یه عده خاص و محدود (منظورم یه خورده از دهه هفتادیا و بزرگتر از اونا) گرایشی به سمت هنرمندای دروغینی که شما فرمودید نشون نمیدن.

    پس اگه انتقادی هست به نظر من اول از همه متوجه مردم هست نه رسانه.

    اما همانطور که شما نیز آگاهی دارید درسته که رسانه میتونه در جهت دهی به گرایش های مردم موثر باشه ولی بیشتر از اون جهت گیری رسانه عموما به سمت خواسته ها و نیازهای توده و عامه مردمه.

    در این صورت بازم حق تقدم برای نقد به مردم برمیگرده.

    لطفا انکار نکنید که سلیقه هنری مردم به شدت تنزل پیدا کرده و همین ماکان بندها و سون بندها و ... رو بیشتر می پسندند.

    ممنون از مطلبتون.
    سلیقه هنری مردم هم به شدت پایین اومده. همین هنرمندهایی که گفتید، آهنگ‌هاشونو در مرکزخریدها و تاکسی‌ها هم به زور باید بشنویم! حالا تلویزیون رو میشه نگاه نکرد.
    حالا این‌که چرا این‌طوره؟ خودش کلی جای بحث داره..
  • ...:: بخاری ::...
  • حالا تو اینکه خیلی از لین جدیدیا هنرمند نیستن که شکی نیس، ولی
     ۱: انصافا صداوسیما نبپد که پای شجربانو برید.
    ۲: اینکه یه سریای دیگه غیر شجریان که تو لییت شما هستن هم بیان و تلویزیون رو «قبضه» کنن مث کاری که افتخاری قدیم کرد (تا همین عید امسال!!) یا یه دوره ای خواجه امیری و نمیدونم علی لهراسبی، با اینم موافق نیستم.

    گرچه هنوزم شجربان گاهی گوش میدم و خواجه امیری و لهراسبی هم گوش میدم و تلویزیون هم نمیبینم!!
  • ...:: بخاری ::...
  • سالتون نو!
    پاسخ:
    سال شما هم نو!
    من یه چیزی که نمی فهمم اینه که مبنای این که سلیقه ی مردم سخیف شده چیه؟ واقعا چرا باید به زور مردم گوش دادن به آهنگ های سنتی رو دوست داشته باشن و اگر دوست نداشته باشن محکومن به اینکه سلیقه ی سخیفی دارن؟
    الان زندگی ها رو دور تنده، زندگی ها دیگه نشستن مثل یه چوپان و نی زدن و به نوای نی گوش دادن و آروم آروم سر تکون دادن نیست. الان زندگی ها با همون گرومپ گرومپ آهنگای امروزی جورن. سلیقه ی مردم تابع زندگیشونه. واسه همینم هست که شما دیگه به یه دهه ی هفتادی و هشتادی و حتی شصتی نمی تونین بگین بشین شجریان گوش بده.
    حالا هر چی هم که تو گوششون بخونین موسیقی اصیل اونه که شجریان می خونه. این مثل این میمونه که یکیو بخواین مجبور کنین از فلان بو خوشش بیاد یا از فلان رنگ! خب هر کس یه سلیقه ای داره.
    همون طور که تو لباس الان کسی ایراد نمی گیره که چرا آقایون کت و شلوار می پوشن و لباس سنتی و اصیل ایرانی نمی پوشن، تو موسیقی هم به نظر من نمیشه به کسی ایراد گرفت.
    اگر به نظرتون تو دومی میشه، لطفا یه استدلالی هم بیارین که چرا تو اولی نمیشه و یا اینکه چرا خود این منتقدین دومی رو اجرا نمی کنین و لباس اصیل ایرانی نمی پوشن؟
    پاسخ:
    در متن حرفی در مورد سلیقه‌ی مردم و یا فاخر و سخیف بودن‌ش نزدم و اساسا حرف پست چیز دیگه‌ایه.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">