ویار تکلم

آخرین مطالب

حسن شود سبب خیر...

پنجشنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۱:۳۸ ق.ظ

 درست است که ارادت چندانی به روحانی و سیاست‎های او ندارم و طبعاً رای بنده در سبد هرکس خواهد رفت الا روحانی، اما با این حال نه  به شکست روحانی چندان امیدوارم و نه از پیروزی او چندان مغموم و ناراحت خواهم‎شد. به عقیده‎ی من شاید خیر و صلاح مملکت در پیروزی روحانی باشد و البته برای این سخن‎م دلایلی دارم که به هیچ وجه به معنای رای دادن به روحانی نیست.

دلیل اول احتمال آشوب بعد از شکست روحانی است. در شرایطی که جلبکهای سبز، اختلاف نُه میلیونی آرا را برنتافتند و به نظر اکثریت بیستوسه میلیونی تمکین نکردند بعید نیست که برای شکست محتمل چندصدهزارتایی همان بلوا را به پا کنند. گرچه برگزارکنندهی انتخابات دولت روحانی است و منطقاً اگر تخلفی در پروسهی برگزاری انتخابات صورت بگیرد پیکان اتهام به سوی دولت خواهد بود ولی با این حال از جماعت آشوبگر انتظار برخورد منطقی با این قضیه نمیرود. البته با توجه به واکسینهشدن کشور در انتخابات هشتادوهشت، احتمال آسیب جدی به کشور در صورت شکست روحانی منتفی خواهدبود!

دلیل دوم و مهمتر اینکه حتی شکست روحانی با اختلاف آرای کم به این معناست که هنوز طیف زیادی از مردم برای حل مشکلات اقتصادی نگاهشان به خارج از کشور است و منتظر چیدن ثمره برجاماند. در دولت فرضی رئیسی اگر با بهرهگیری از سیاستهای اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید داخلی گرهی از مشکلات معیشتی مردم گشوده شود و وضعیت اقتصادی بهبود یابد، مدعی خواهند شد که اینها از نتایج برجامی است که ما منعقد کردیم. و اگر وضعیت بدتر شود آن را از پی‎آمدهای عمل‎نکردن به برجام خواهندشمرد!

درست است که پیروزی روحانی در این چهار سال ممکن است نتایج نامطلوبی را به همراه داشته‎باشد، ولی بزرگترین حُسنش این است که مردم واقعا به این نتیجه میرسند که از ناحیهی خارج از کشور معجزهای صورت نخواهدگرفت و نگاه به داخل به صورت یک عقیدهی مستحکم ملی در می آید که ثمرات بسیار خوبی خواهد داشت!

نمیدانم! شاید روحانی اصلح نباشد، ولی ممکن است در ریاستجمهوری او خیری باشد که ثمراتش بعدها مشخصشود.

"عسی ان تکرهو شیئاً و هو خیر لکم"

نظرات (۸)

سلام. یک نکته ای که توی پست شما هم دیده م ترس از آشوبه. ایجاد ترس از آشوب از ناحیه ستاد جنگ روانی روحانی هست و کاملا برنامه ریزی شده. بعد از ترس مردم از دولت قبل و بعد، ترس مردم از آشوب شاید بتونه این جماعت رو به نون چرب ریاست جمهوری برسونه. این ترس اصلا خوب نیست. و الله العظیم که هیچ غلطی از دشمن این مملکت بر نمیاد و این تنها و تنها جنگ روانی هست برای دلسردی و تغییر آرا. آخرین تیر ترکششون. نیاز به اطلاع رسانی داره این مورد.
پاسخ:
احتیاط شرط عقله. مخصوصاً با وجود حال و هوای این روزهای کشور 
میر سلیم هم کنار کشید؟ :| ای بابا...

:: من با آقای پیران موافقم... این ایجاد رعب و وحشت از آشوب و... آخرین تیر در تاریکیه! این روش امسال روحانیه... فقط داره مردمو می ترسونه! از آشوب... از چیزهایی مثل از بین رفتن آزادی و دیوارکشیدن پیاده رو ها که خودش یک نوع توهین به شعور ملته همونطور که آقای رئیسی گفت! :)
پاسخ:
گویا میرسلیم تکذیب کرده کنار کشیدنش رو
معلومه که خودتون هم به اقتصاد رئیسی مطمئن نیستید که میگید اگر وضع بدتر شد 

تعامل با آمریکا اگر به نفع ما نباشه حداقل ضررش کمتر از دشمنی با آمریکاست  . 
پاسخ:
هیچ چیزی قابل پیشبینی نیست. همون طوری که خیلی هامون که به روحانی رای دادیم فکر این روزها رو نمیکردیم.
اون آهنگ امشب در سر شوری دارم اصفهانی هم که تو کانالتونه قشنگ بود ولی توصیه میکنم اجرای شکیلا رو گوش بدید ، خیلی بهتر خونده . آهنگ شب کنکورم بود :) صداش تمام استرسم رو از بین برد
پاسخ:
بله آن آهنگ، خوانش های زیادی داره اما خب سلیقه
  • آقای سر به هوا ...
  • ما یکی رو دیدیم بالاخره که منطقی برخورد کرد .
    ممنون ویار تکلم عزیز بابت این پستت .
    پاسخ:
    خواهش
    چی میشه گفت !!!! من که خیلی می ترسم ایکاش فردا مسیر رفتم به بیمارستان شلوغ نباشه . من تنهایی چه غلطی کنم که سالم به بیمارستان برسم ؟؟؟؟؟
    بله درسته... منم بعدش فهمیدم :)
    خوووووووب که گنداشو زد، طرفدارای خودش با پرتاب کقش بیرون میکننش...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">