ویار تکلم

کانال وب‌بلاگ در تلگرام:
https://t.me/zaerezari

آخرین مطالب

خواهشاً از اسلام مایه نگذارید!

پنجشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۵۸ ب.ظ

یک سوال ساده! آیا همه کسانی که از موهبت صدای خوب برخوردارند، باید قاری قرآن باشند تا هرز نروند؟! آیا همه باید آن‌جور که باب میل آقای علم‌الهدی است زندگی کنند تا انگ خروج از مسیر نخورند؟! خب یک نفر قاری می‌شود، یکی مداح می‌شود، یکی هم هنرمند می‌شود و اشعار حافظ را می‌خواند که سراسر "لطایف حکمی و نکات قرآنی" است. اشعار سعدی را می‌خواند که یک وعظیه‌اش اثرگذارتر است از کل منبرهایی که این آقایان در عمرشان رفته‌اند! اشعار مولانا را می‌خواند که مثنوی‌اش "اصولِ اصولِ اصولِ دین" است. یکی به دین خدمت می‌کند یکی به فرهنگ دینی! درک‌ش این‌قدر برای آقای علم الهدی سخت است؟! بفرمایید درِ هنر و فرهنگ این مملکت را گل بگیرند و همه صبح تا شب به خطابه‌های غرا و آتشین شما گوش بدهند!

شجریان یک هنرمند است. ادعایی هم ندارد. هیچ‌گاه ادعایی نداشته. در نوجوانی و جوانی به احترام پدرش و به خاطر علاقه او، به قرائت قرآن می‌پرداخته و فعالیت‌های هنری‌اش را با نام مستعار انجام می‌داده! بعد از فوت پدرش هم یک آلبوم تلاوت قرآن به یاد او منتشر کرده! الحمدلله سوابق انقلابی آقای شجریان هم موجود است. از استعفای دسته جمعی به همراه محمدرضا لطفی و هوشنگ ابتهاج از رادیو به خاطر کشتار ۱۷ شهریور، تا تصانیف انقلابی و ملی میهنی! مشکلی هم اگر دارد با دین نیست. با بعضی از متولیان دین است. با کسانی که کنسرت موسیقی سنتی را که با فرهنگ و سنن و آیین این مردم هم‌خوانی دارد و هم خدا آن را حلال می‌داند و هم تمام مراجع، به بهانه امام رضا لغو می‌کنند. کسانی که کنسرت موسیقی را بسته به محل جغرافیایی آن و بُعدِ مسافت آن از بقاع متبرکه، به حلال و حرام تقسیم می‌کنند و از این نظر باب جدیدی در فقه شیعه باز کرده‌اند!

البته این‌ها بخشی از مشکلات استاد شجریان و اهالی هنر است. این مشکلات و گره‌گشایی از آن‌ها بماند برای خود دو طرف! اما کم نیستند افراد حزب‌اللهی و انقلابی که دغدغه دین و انقلاب دارند و آن‌ها هم با این افراد مشکل دارند!

با این کسانی که هر روز به اسم تکلیف و وظیفه دینی به معاندین و دشمنان انقلاب پاس گل می‌دهند و با حرف‌های حساسیت برانگیزشان قشقرق به پا می‌کنند و  روز به روز فاصله مردم جامعه را از طبقه روحانیت بیش‌تر می‌کنند! کسانی که برای خود و تفکرات‌شان حقانیت مطلق قائل هستند و اجر انتقادهایی که به خاطر سخنان غلط‌ خودشان از آن‌ها می‌شود را از امام زمان طلب می‌کنند! کسانی که به نیاز‌های مردم و نسل جدید بی‌توجه هستند و به اسم اسلام با فرهنگ و هنر سر جنگ دارند!

کاش اقلاً آقایان این همه "اسلام اسلام" نمی‌کردند! کاش از خودشان مایه می‌گذاشتند! کاش...

  • ویار تکلم

شجریان

علم‌الهدی

نظرات (۹)

-
  • فروردین دخت
  • بعضی وقت ها فکر میکنم اسلام ما با اسلام آن ها چقدر فرق دارد...و چقدر اسلام من قشنگتر است... :)

    اینا حرفای سطحی هست اسلام حرفای مهم تری از این بحث هارو باید داته باشه
    از عجایب روزگار اینکه کاملا موافقم باهاتون! :)
    گاهی فکر می کنم امام زمان که ظهور کنه چقددددددر کار داره یعنی!! هر جای مملکتو نگاه کنه (مملکت اسلامی منظورمه، نه فقط ایران)، بدجور داغونه!
    اصلا بکوبه از نو درست کنه فکر کنم زودتر بشه :D
    چقدر غمگینه که وقتی یک دنیا حرفای مهمتر داریم برای گفتن، وقتی داریم توی عصری زندگی میکنیم که همه چی با سرعت پیشرفت میکنه و جلو میره، اینجا هنوز سراین چیزا دعواست. هربار که برنامه‌های علمی و مربوط به تکنولوژی رو میبینم، کارهایی که کشورهای مختلف برای پیشرفت انجام میدن و برای بهبود اوضاع زندگی مردم و الخ، حتی نمیدونم چطور میتونم غم بزرگی که توی دلم میشینه رو بندازم بیرون تا حداقل تا وقتی که کاری از دستم برنمییاد الکی غصه نخورم. 
    نمیدونم این وضعیت اسفبار آلودگی و شلوغی و ماشین های ناتموم شهر مشهد مهمتره یا کنسرت. نمیدونم واقعا مشکل دیگه ای توی این کشور نیست که تمام دغدغه شده کنسرت و ربنای آقای شجریان؟
    حس میکنم فقط الکی سرمون با چیزایی که از لحاظ اهمیت به هیچ عنوان در درجه اول نیستن گرم شده. شدیم یه مشت جوون بی انگیزه و افسرده. 
  • یه خواننده...
  • برای اولین بار با شما موافقم....
    منصفانه و زیبا گفتی....
  • علی رضا عظیمی راد
  • سلام
    عرض 2 تبریک ویژه خدمت شما دوست وبلاگ نویس و همچنین بنده حقیر
    1- تیریک به مناسبت عید بزرگ غدیر، بزرگترین عید مردم جهان
    2- تبریک به مناسبت قرار گفتن وبلاگ شما و بنده در بین 100 وبلاگ برتر بیان در سال 95
    در پناه حق شاد باشید
  • منتظر اتفاقات خوب (حورا)
  • اسلام به ذات خود ندارد عیبی.
    یعنی شما فکر میکنید مشکل آقای علم الهدی وامثال ایشون هنر و موسیقی و حافظ و سعدی و مولاناست...از شما این تحلیل آبکی بعید بود...البته پست قبلتون اصلا به شکم انداخته که یا وبتون هک شده یا ویارتون زده بالا...
    تقوی داشته باشید همین
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">