ویار تکلم

آخرین مطالب

دخالت در امر غیر!

دوشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۴۶ ب.ظ

در وظایف تعریف شده برای هر قوه، اظهار نظر درباره معاهداتی مثل برجام و مذاکره با کشورهای اروپایی، سیاست خارجی، مشکلات صنفی و مشکلات اقتصادی در حیطه وظایف و اختیارات رئیس‌جمهور (در مقام عمل) و ره‌بری (در مقام ره‌نمود و در صورت نیاز عمل) است. این مسائل به قوه قضاییه و رئیس آن هیچ مربوط نمی‌شود. آن هم قوه‌ای که خودش پر از مشکل و معضل است و انتقادهای به حق زیادی علیه آن وجود دارد.

رئیس و سخن‌گوی قوه قضاییه عجالتاً درباره گم شدن مرتضوی و اعتصاب غذای بقایی و دوجین اتهامی که پشت سر این قوه وجود دارد و پرونده‌های پرابهامی مثل محاکمه دانش‌جویان شیرازی و فلان شاعر بخت برگشته‌‌ای که به خاطر جمع‌آوری یک سری مدارک دال بر فساد دادستان شهر به جرم دخالت در امر غیر دست‌گیر شد و هزار و یک مورد دیگر از این دست پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای پیدا کنند. به خاطر برجام و اقتصاد و سیاست خارجی و مشکلات صنفی نه در این دنیا و نه در آن دنیا کسی یقه آن‌ها را نمی‌گیرد!

نظرات (۱۱)

  • گیوم اِوار
  • سلام. اصولا تفکیک قوا اصلا در ایران معنا ندارد
    پاسخ:
    سلام
    باید معنا داشته باشد.
    دقیییقا درست میگی . بگو اخه سیستم قضایی مشکل باز کردن فاضلاب رو هم حل نمیکنه چی‌میگه این وسط
    لاریجانی از سران قوا و رئیس قوه قضاییه س و طبعا میتونه نسبت به مسائل کشور موضوع گیری کنه

    در مورد مسائلی هم که بهش اشاره کردید، سخنگوی قوه قضاییه هست که به صورت مستمر نشست خبری داره

    البته مدافع قوه قضاییه نیستم.
    پاسخ:
    سران قوا مسئول هستن و می‌تونن نسبت به مسائل کشور که در حوزه وظایف و اختیارات خودشون هست اظهار نظر و موضع‌گیری کنن و پاسخ‌گو باشن.
    در مورد برجام و اقتصاد و سیاست خارجی هم سخن‌گوی دولت به صورت مستمر نشست خبری داره.
    البته مدافع دولت نیستم.
    مسئله اینه که تمام مسائل کشور بار حقوقی داره و طبعا قوه قضاییه هم در مورد حقوق جامعه و کشور فعالیت می کنه

    درست میگم؟ 🤔

    البته بازم مدافع قوه قضاییه نیستم :)
    پاسخ:
    صد در صد حرف غلطیه. وظیفه قوه قضاییه رسیدگی به اتهامات، شکایات و صدور احکام قضایی در حیطه قوانین داخلی جمهوری اسلامیه. تقریباً هیچ کدوم از مسائل کلان کشور دارای بار حقوقی که مرجع پیگیری‌ش قوه قضاییه باشه نیستن. حتی رسیدگی و استیفای حقوق ایران در زمینه روابط بین‌الملل و سیاست خارجی هم به عهده دولت و قوه مجریه‌ست و هیچ ربطی به قوه قضاییه و جناب لاریجانی نداره.
  • میرزا مهدی
  • چقدر خوب گفتی!
    چه فرقی میکنه پول ملت رو حکومت خودمون بخوره یا حکومت آمریکا که انقدر برجام و این چیزا براتون مهمه ؟ چیزی که به مردم نمیرسه . یه مشت دزد دارن با هم دعوا میکنن . به ما ربطی نداره اصلا . 
    بالاخره یه حرف حسابی زدید
    من فک می کنم شما که مدعی تحلیل هستید به جای پرداختن به مسائل سطحی و خنده دار در مورد دختران و زنان در مورد مسایل کلان تر بپردازید....
    پاسخ:
    هیچ ادعایی در هیچ زمینه‌ای نداشته، ندارم و نخواهم داشت.🤗
    توی این کشور جنگ زده,سیل زده زلزله زده, همه مادر عروس شدن اما به اطراف خودشون یه توجه.کنن که بستگانشون.همه زمینخوار و رانت خوار و پولشو هستن, بابا مانخوایم لاریجانیها هفت هشت برادر برقدرت سوار نباشن کی رو ببینیم ؟؟؟؟؟؟؟؟
    خب مفهوم مدعی العموم چی میشه؟

    ممنونم که پاسخ میدید 🙏
    پاسخ:
    دادستان یا مدعی العموم هم ربطی به این موضوع نداره. عمده کار مدعی العموم مربوط به وقتیه که پرونده شاکی خصوصی نداشته باشه. یعنی مطابق قانون جرمی صورت گرفته که موجب تضییع حقوق عموم مردم شده. طبعاً محل انجام وظیفه مدعی العموم بعد از تشکیل پرونده قضایی و در دادگاه‌ست نه پشت تریبون. حتی در مواردی که یک مسئول مرتکب تخلفی بشه که موجب تضییع حقوق عمومی باشه به دستور دادستان کل براش پرونده تشکیل می‌شه و به دادگاه احضار می‌شه و به تخلف‌ش رسیدگی می‌شه. خلاصه این‌که وظایف دست‌گاه قضا بعد از اتهام و تشکیل پرونده آغاز می‌شه و صادر کردن رهنمود درباره برجام و سیاست خارجی و گرانی و تورم جزو وظایف و اختیارات این قوه نیست.
    هر بار میام به وبتون سر میزنم به امید پست های کوتاه تری برای خوندن
    سر آخر فهمیدم چرا عنوانتونو ویار تکلم گذاشتید :))
    جانا سخن از زبان ما میگویی

    راننده تاکسی اظهار نظر بکنه فقط این یه قوه نکنه 
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">