ویار تکلم

آخرین مطالب

دوقلوئیسم!

سه شنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۰۹:۱۰ ب.ظ

دوقلوها هم برای خود عالمی دارند. یعنی باید باشی تا بدانی. از چشم بیرون که همان کودکی‌ها مقایسه‌ها شروع می‌شود و ابتدا از چهره. هم‌چون مسابقه‌ی پیدا کردنِ ده اختلاف در دو تصویر. هر کس از کشف هر اختلاف چنان مشعوف می‌شود که کریستف کلمب برای کشف آمریکا! بعدها هم باید خود را برای هزارن سوال کلیشه‌ای کدوم بزرگ‌ترید؟ چه‌قدر؟ دعوا می‌کنید؟ کدام قوی‌ترید؟ و چه و چه آماده کرد. دوران تحصیل علاوه بر این‌که هم‌چنان مقایسه  در مقیاس اِپسیلُن ادامه می‌یابد، برای هر امتحان هم ماکسیمم فاصله را برای جلوگیری از هرگونه عمل غیرمجاز اعمال می‌کنند. اشتباه در وارد شدن نمرات هم که دیگر جز لاینفک زندگی است که باید با آن بزرگ شد! دوستان تقریباً مشترک هم که از این دوئیت به نحو احسن استفاده می‌کنند. کافی‌ست با یکی  اندک اختلافی پیدا کنند، دیگری باید خود را برای بی‌شمار زنگ و پیام و محبت آماده کند. به خیال این‌که لج دیگری را در می‌آورند! از خریدهای دونفره با تخفیف‌های ویژه هم نباید گذشت که خیال‌ت راحت می‌شود که پول واقعی! اجناس را پرداخت می‌کنی. هدیه‌های تولد یک‌سان هم که دیگر گفتن ندارد و هزارچیز گفتنی دیگری...

از چشم درون هم که پایه‌ی همه دونفره‌ها می‌شوی. شطرنج و پینگ‌پنگ و منچ و ماروپله! و خیابان متر کردن‌های شبانه هم که خوراک شب زنده‌داری هاست. ترانه‌ی «ابرهای پاییزی» محسن چاوشی هم که برای‌ت شوخی می‌شود آنجا که می‌گوید:«تنها نبودم حتی یک دقیقه/با تنهایی که بهترین رفیقه». می‌توانی راحت  حرف بزنی، بدون آن که بعدها سنگینی نگاه‌ها را احساس کنی. و از همه مهم‌تر کسی هست که تورا به پوست خیارهای رایج امروزی نمی‌فروشد، یکی هست که حسادت برای‌ت/ برای‌ش و یا برای‌ش/ برای‌ت هیچ معنایی ندارد و از موفقیت‌ش هیچ‌وقت سرت داغ نمی‌کند!

پ ن: بهانه‌ی نوشتن؟ زیرنویس تلویزیون برای ثبت نام در انجمن دوقلوها!

*بازتاب همین مطلب در هفته‎نامه‎ی هم‎شهری جوان

  • ویار تکلم

دوقلوها

همشهری جوان

نظرات (۳۵)

هوممم...چه خوب نوشتین...
سختی هایی هم داره و خوبی هایی...
اون معرفته شیرین ترین چیزه...

مطمئنید قلی ندارید؟...:)

  • پاییزِ سالِ بعد
  • منم دوتا داداش دوقلو دارم ، همسانن،یبار همراه شون رفتم جشنواره دوقلوهای شهرمون همه فکر می کردن سه قلوییم :)
    جالبناکه! دو نفر با دو ورژن مختلف ولی ظاهر یکسان!البته گاهی هم ظاهر نایکسانه!
    من قول میخوام؛(((
    چرا من قول ندارم،عملا حسودیم شد؛(
    دو قلو بودن خیلی حس خوبی داره..
    ولی اگه دو تا دختر دوقلو یه برادر کوچیک تر داشته باشن برا اون بادره تو دوران طفولیت تشخیص و تمییز و سردرگمی بسیار عذاب آوره..
    تجربه ای که من تو بچگیام داشتم این بود.. زجر آور بود.
    شما یه قل از یه دوقولویین؟!
  • خانومِ اِ‌‌چ 😊🎈
  • عاخی خیلی واقعا دنیای خوشملی دارن  :)))
    من هیچوقت نمیتونم دوتا دوقلو رو از هم تشخیص بدم ک کدوم کدومه  :/
  • رایان خادمی
  • من عاشق دوقولوهام
    شما که هستید ؟ من همشهری جوان یک مدت میخواندم... حبیبه جعفریان یک ستون درباره من نوشته :دی 
  • فرید صیدانلو
  • تنها بودن بهتره
  • سکوتـــــــــ پاییزی
  • هیچوقت دلم نخواست قل دیگری داشته باشم .. اما دوقلوها رو دوست دارم: )) کپی پیست روزگارند
    بازم جشنواره گذاشتن؟!
    من فکر میکردم فقط توى اردیبهشت ماه هست.
    خیلى جالبه، البته از نظر ما، از نظر شما رو نمیدونم ^_^
    خوبه که قل دیگه ندارم :)
    اینکه یکی حداقل از نظر ظاهری شبیه م باشه حس خوبی بهم نمیده!
    همون بهتر که منحصر به فرد باشی..
    همین یه داداش هم زیادیمه.
    ما یک فامیل داریم که دو جفت دختر دوقلو دارد. سرجمع چهارتا دختر. خیلی بامزه اند.
    گاهی وقتی جلوی اینه میایستم و خودم را نگاه میکنم،احساس میکنم که چهره ام برام غریب هست ،یک رهگذری که فقط چند لحظه آی در حال رد شدن از کنارش چهره اش را دیدم. بعضی وقتا دوست دارم یک کسی شبیه خودم روبه رو بشینه بعد منم هیچی توو دلمه بهش بگم،کسی که فکر کنم خودمم نه کسی دیگه...نمیدونم اگه یک قل داشتم میتونستم به این حال برسم یا نه ،اونو یک شخص دیگه در نظر میگرفتم یا آیینه میشد برام....
    من دوتا دوست دارم دوقلو هستن کپی همن
    همش به این فکر میکنم اگه یکی عاشقشون بشه تکلیفش چیه؟!چجوری باید طرفشو تشخیص بده؟!!!!
    این خیلی سوال بر انگیزه
    تنها تفاوتشون اینه یکیشون چال لپش عمیقتره!
    دوتا بشیتر اضافی 
    کلاً همه مطالبت یه طرف، چیزی خاصی نداشت ولی فقط اون اسم "محسن چاوشی" یه طرف . فول انرژی شدم با این اسم
    دنیا یه طرف،خواهر دوقلوم یه طرف :)
    "باید باشی تا بدانی " بهترین جمله این متنه...
    وبلاگ قبلیتون چی شد؟
    مگه چیکار کرده بودید :))))
    اگه نوشته ی خودتون باشه.. خوب مینویسید
    موفق باشید :)
    فوق العاده عالی بود! توی تمام مدت خوندن،متن را با دو تا از دوستام که دوقلو هستند مطابقت میدادم! :)
    خانواده ما هم دوقلو زا هستن=|
    خیلی سخته بزرگ کردنشون خیلیییییی
    چقد جالب بود این متن.هیچوقت این شکلی بهش نگاه نکرده بودم.
    یادم رف ایمیلمو اصلاح کنم.این ایمیل دیگه وجود خارجی نداره!:دی

    دوست عزیز خیلی ممنونم که وبم سر زدید 
    میخواستم بگم که فکر نکند پیامتون رو حذف کرده ام 
    خودتان پیامتان به صورت خصوصی بوده 
    خودتون چی؟ دوقلوئید؟؟
    خیلی قشنگ مینویسید کلمه هارو قشنگ جفت و جور میکنید :)
    خیلی دوست داشتم با خاهرم دوقلو بودیم....ولی قسمت نشد;-)
    دوس دارم بچه های دوقلو داشته باشم..دو تا دختر:)
    دوقلو یا سه قلو باید جفتا جور باشن .
    ینی مثن سه تا دختر یا سه تا پسر . دوتا پسر و یه دختر کمال نامردیه :(((
    دوستم دو قلو بود، یکیشون تصادف کرد و فوت شد خیلی ناراحت کنندس
    یاد لاله و لادن افتادم. همون دوقلوهای به هم چسبیده که حاضر شدند تحت عمل جراحی خطرناکی قرار بگیرن شاید بتونن یه روز از هم جدا زندگی کنن :((((
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">