ویار تکلم

آخرین مطالب

با همه ادعا به وقت عمل...

يكشنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۶، ۱۰:۲۱ ب.ظ

خب اگر جمهوری اسلامی داعیه اسلام نداشت و دم از دین نمی‌زد و خود را با حکومت عدل امام علی(ع) قیاس نمی‌کرد، بابت سفر آقای هاشمی شاهرودی به آلمان برای معالجه حرفی نبود. اگر هم ایشان مثلا بعد از پنج سال یا ده سال یا بیست سال که دوره مسئولیت‌ش به پایان می‌رسید، از تمام مسندها کناره‌گیری می‌کرد و توی خانه به ذکرگویی و پیش‌نمازی مسجد محل مشغول می‌شد، باز هم با اغماض حرفی نبود. می‌گفتیم بالاخره ایشان یک زمانی مسئولیت داشته و الان دیگر کاره‌ای نیست و دل‌ش خواسته برای معالجه به خارج از کشور برود. اما چه کنیم که آقای شاهرودی تقریبا از دهه هفتاد تا همین حالا لاینقطع در جمهوری اسلامی مسئولیت داشته و دارد. آن هم مسئولیت‌های کلان:

ده سال ریاست قوه قضاییه( از سال ۷۸ تا ۸۸)

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام(هم اکنون)

رئیس هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه(هم اکنون)

نائب رئیس دوم مجلس خبرگان رهبری(هم اکنون)

عضو فقیه شورای نگهبان(هم اکنون)

چنین مسئول فقیه و اسلام شناسی، با چنین سوابق کلانی آن هم در حکومتی که اسم اسلام و عدل علی(ع) را یدک می‌کشد، چه توجیهی برای کار خود دارد؟

من که می‌گویم عدالت و حکومت‌داری علی(ع) سخت است و ادعای ما هم زیاد! یا ادعای‌مان را کم کنیم، یا این‌که...بی‌خیال! ظاهراً حکومت امام علی(ع) برای ما یک رویاست! فعلاً همان ادعای‌مان را کم کنیم بهتر است.


*عنوان مصرعی است از ملک‌الشعرای بهار

نظرات (۶)

  • محمد رضا
  • افرین باز هم حق مطلب رو ادا کردید
  • س _ پور اسد
  • حق است ... 

    از دستبرد جور زمان اهل فضل را

    این غصه بس که دست سوی جان نمی‌ رسد

    حافظ صبور باش که در راه عاشقی

    هر کس که جان نداد به جانان نمی‌رسد

    حقیقت رو بیان کردین 

  • راهی به سوی نور
  • سلام،
    چون نه درباره ی شرایط بیماریشون میدونم، نه میدونم برای درمان شون چه تکنولوژی و علمی رو نیاز داشت و نمی دونم توصیه کسی که تخصص داشته و‌او در این زمینه تخصص نداشته و باید تقلید می کرده این بوده یا نه، سکوت می کنم. 
    چقد راحت قضاوت میکنید،لابد پیش خدا پارتی دارید
    پاسخ:
    لازم نیست پیش خدا پارتی داشته باشی! کار صورت گرفته اون‌چنان با آموزه های اسلام و تشیع علوی مغایره که اصلا نیاز نیست از احادیث و روایات شاهد مثال بیارم. مسئول عالی نظام اسلامی باید در سطح عموم مردم زندگی کنه ولو این‌که به یک بیماری صعب‌العلاج دچار بشه که دواش فقط در خارج از کشوره! وقتی عموم مردم و حتی اقشار نیمه مرفه جامعه هم نمی‌تونن برای درمان به خارج از کشور برن، مسئول عالی نظام اسلامی هم حق نداره بره. حتی اگر با ثروت شخصی‌ش این‌کار رو بکنه! تفاوت مسئولیت در نظام اسلامی با نظام‌های دیگه در این چیزهاست.
    دفترشون فرمودن 
    خودشون برای سفر و مداوا راغب نبودن ، به توصیه پزشکان اعزام شدن 
    انگار که همه بیماران و پزشکان متفق القول راغب هستند بیمارشون توی کدوم بیمارستان دولتی و از جیب خودشون درمان بشه .
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">