ویار تکلم

کانال وب‌بلاگ در تلگرام:
https://t.me/zaerezari

آخرین مطالب

شما همان مگس دور شکلات‌ باش!

دوشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۲۳ ب.ظ

راه‌کار و شیوه‌ی صحیح تبلیغ حجاب چیست؟ بنرهایی که از خنده اشک مردم را در می‌آورند و مرتب در فضای مجازی تصویرشان دست به دست می‌شود؟! ارتباط دادن خشک‌سالی به بدحجابی؟! علم روسپی‌گری خواندن شال‌های سفید؟! تقاضا از آقای علم‌الهدی برای ایراد خطابه‌ی غرا و آتشین بر ضد افراد بدحجاب؟! کدام‌شان؟!

عرض کنم که تازگی‌ها موجی راه افتاده که دخترهای محجبه و بالاخص چادری، با رعایت شئون و حدود اسلامی به انتشار تصاویر باحجاب خود در فضای مجازی می‌پردازند. حرکتی که اقل فایده‌اش ترغیب دختران دیگر به امتحان تیپ خود در پوشش چادر است. و صدالبته اگر حجم این عکس‌ها و فعالیت‌ها زیاد شود، با توجه به ضریب نفوذ بالای فضای مجازی، می‌تواند با تاثیر بر ناخودآگاه جامعه، پوشش چادر را بعد از مدت‌ها دوباره به صورت یک عرف به جامعه بقبولاند.

اما باز هم مثل هر حرکتی، پای جماعت مدعی دین و دیانت به میدان باز شده تا با مایه گذاشتن از اسلام و تفسیر به رای احکام دینی ساز مخالف بزنند و دیگران را به بی‌دینی متهم کنند. حالا آیا مشکل این برادران فقط با چادری‌هایی است که در این قبیل تصاویر شئون اسلامی را رعایت نمی‌کنند و مثلا موهای‌شان پیداست؟ ابداً! آن‌ها اساسا با این شیوه‌ی تبلیغی مشکل دارند و این کار را خودنمایی و «حرام» می‌دانند. اما آیا این ادعای‌شان مستند به نظر و استفتای مرجعی است؟! خیر! پس به کدام پشت‌وانه و منطق مخالفت می‌کنند؟ نمی‌دانم! فقط این را می‌دانم که دائم از اسلام دم می‌زنند. حالا این اسلام از کدام مجری به آن‌ها رسیده، خدا می‌داند!

یک زمانی فهم جماعتی از اسلام، فرو کردن پونز در پیشانی دختران بدحجاب بود. یک زمان دیگر هم با گشت ارشاد و بگیر ببند کار را خراب‌تر کردند؛ حالا هم که یک حرکت درست و درمان در حال شکل‌گیری است شروع به سنگ‌اندازی و مانع‌تراشی می‌کنند. بالاخره اگر  ادعا می‌کنند این شیوه غلط است باید اقلاً یک راه به‌تر پیش‌نهاد کنند.

به فرض هم یک‌سری آدم مریض با دیدن عکس چادری این خانم‌ها هورمون‌های‌شان بالا پایین بزند و حالی به حالی شوند. آیا باید کلاً صورت مسئله را پاک کرد و این شیوه‌ی تبلیغی که یک شیوه کاملاً علمی و جواب‌پس‌داده در دنیای تبلیغات است را کنار گذاشت؟ آیا بازهم باید سراغ گشت ارشاد و بنرهایی که شان اشرف مخلوقات را در حد شکلات و مگس یا پریز و دوشاخه پایین می‌آورند رفت؟!

نادر ابراهیمی، کارگردانی بود که وقتی فضای سینمای پیش از انقلاب را فاسد دید و بازی‌گران هرزه از هم‌کاری با او امتناع کردند، خواهرهای خودش را مقابل دوربین آورد تا با این کار اندکی فضای سینما را تطهیر کند و الحق هم در این راه موفق بود. حالا این جماعت لنگ خانم‌هایی هستند که برای تبلیغ حجاب عکس با چادر می‌اندازند! برای تبلیغ حجاب، چادر سر آقایان کنیم و از آن‌ها عکس بگیریم خوب است؟!

البته من نمی‌گویم که این راه به‌ترین راه یا تنها راه است. اما می‌ارزد که یک‌بار بدون مانع‌تراشی‌ها و حساسیت‌های نابه‌جا اجازه دهیم این شیوه هم امتحان شود و مسیر خودش را طی کند. ته‌ش هیچ فایده‌ای که نداشته باشد، نه مثل گشت ارشاد مردم را جری می‌کند، نه مثل سخن‌رانی‌ها حساسیت مردم را برمی‌انگیزد و نه مثل بنرها و پوسترهای شعاری مضحکه‌ی عام و خاص می‌شود!

  • ویار تکلم

حجاب

چادر

نظرات (۱۸)

من برای این پست کامنت گذاشته بودم، مجدد گذاشتید؟
پاسخ:
با عرض معذرت، پست بنا به دلایلی دیشب حذف شد. امشب مجددا گذاشتم.
سلام و خداقوت ... صرفا جهت تنویر افکار و کمک به تکمیل مخث فوق:
پاسخ به سؤالات شرعی مخاطبان درباره احکام پوشش و آرایش 
(مطابق با فتاوای آیت‌الله العظمی خامنه‌ای؛ توسط حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح‌زاده)
۵. برخی از خانم‌ها در شبکه‌های مجازی با قصد خیر و هدف ترویج حجاب اسلامی و چادر مشغول به فعالیت هستند و عکس‌های خود را با حجاب کامل منتشر می‌نمایند. لکن در برخی موارد همین تصاویر موجب سوءاستفاده قرار می‌گیرد؛ تکلیف چیست؟
اگر این تصاویر مورد سوءاستفاده قرار گیرد یا تحریک‌آمیز باشد یا مفسده‌ای برای خانم داشته باشد، جایز نیست.
http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=33330#5
پاسخ:
سلام
خودم هم این استفتاء رو پیش از نگارش مطلب دیدم. راجع به این قبیل استفتائات (و نه فتاوی) بحث مفصله. ولی اجمالاً عرض کنم که این شیوه استفتاء و پرسش از مراجع از اساس ایراد داره!
سوال شده که اگر این عکس‌ها مورد سوء استفاده قرار بگیره چه حکمی داره؟ و پاسخ هم بر مبنای فرض سوال داده شده.
حالا آیا این عکس‌ها واقعاً مفسده‌انگیزن و مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرن؟! منظور شخص سوال کننده از سوءاستفاده چیه؟ این شخص از چه مجرایی متوجه سوءاستفاده از این عکس‌ها شده؟!
چنان‌که می‌بینید شخص سوال کننده یه پیش‌فرض رو تو سوال مطرح کرده که اصلا معلوم نیست چقدر با واقعیت مطابقت داره.
فکر می‌کنم پاسخ به سوال"نمایاندن گردی صورت و دست‌ها تا مچ جلوی نامحرم چه حکمی دارد؟" بدون هیچ‌گونه پیش‌فرض و قید تراوش شده از ذهن ما، پاسخ قابل قبول‌تری برای این مسئله باشه!
سلام و خداقوت ... صرفا جهت تنویر افکار و کمک به تکمیل مخث فوق:
پاسخ به سؤالات شرعی مخاطبان درباره احکام پوشش و آرایش 
(مطابق با فتاوای آیت‌الله العظمی خامنه‌ای؛ توسط حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح‌زاده)
۵. برخی از خانم‌ها در شبکه‌های مجازی با قصد خیر و هدف ترویج حجاب اسلامی و چادر مشغول به فعالیت هستند و عکس‌های خود را با حجاب کامل منتشر می‌نمایند. لکن در برخی موارد همین تصاویر موجب سوءاستفاده قرار می‌گیرد؛ تکلیف چیست؟
اگر این تصاویر مورد سوءاستفاده قرار گیرد یا تحریک‌آمیز باشد یا مفسده‌ای برای خانم داشته باشد، جایز نیست.
http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=33330#5
استفتاء از آیت الله خامنه ای:
برخی از خانمها در شبکه‌های مجازی با قصد خیر و هدف ترویج حجاب اسلامی و چادر مشغول به فعالیت هستند و عکسهای خود را با حجاب کامل منتشر می‌نمایند. لکن در برخی موارد همین تصاویر موجب سوءاستفاده قرار می‌گیرد؛ تکلیف چیست؟
اگر این تصاویر مورد سوءاستفاده قرار گیرد یا تحریک‌آمیز باشد یا مفسده‌ای برای خانم داشته باشد، جایز نیست.
پاسخ:
به پاسخ کامنت‌های بالا مراجعه بفرمایید!
گفته بودم که عمل این خانم ها با فلسفه حجاب در تضاده. یکی از شاخصه های مهم حجاب (و شاید تنها ترین شاخصه) عدم جلب توجه مقابل نامحرم هست. اما آیا این تصاویر جلب توجه نمیکنه؟ تصاویری که برای خیلی از دختران هم جذاب هست چه رسد به آقایون! این درسته که واسه تبلیغ حجاب کاری خلاف اصل حجاب انجام بدیم؟!!
پاسخ:
فلسفه حجاب عدم جلب توجه نامحرم نیست. خیلی چیزهای دیگه هم هستن که توجه نامحرم رو جلب می‌کنن. مثلا موفقیت‌های علمی و ورزشی بانوان!
فلسفه حجاب عدم جلب توجه "جنسی" نامحرمه! و خدا هم حدودی که باعث جلب توجه و تحریک جنسی آقایون می‌شه رو مشخص کرده. ضمن این‌که این تصاویر نه صوت دارن که توش صدا رو نازک کنن و عشوه بیان، نه فیلمه که قر و غمزه بریزن. :))
البته من هم با تصاویر آرایش کرده و اون‌هایی که شئون رو رعایت نمی‌کنن مخالفم. و اگه مشکل این دوستان فقط با چادری‌هایی بود که حدود اسلام رو رعایت نمی‌کنن حرفی نبود. ولی این افراد به اسم اسلام با این شیوه تبلیغی مشکل دارن. بالاخره چارچوب اسلام مشخصه و نباید دل‌بخواه‌های شخصی‌مون رو به اسلام نسبت بدیم.
کامنت بالا که اصلا پاسخ نداره:))
با وجود اینکه تا حدودی با پست مخالف ام(چون اون سوء استفاده ها و مشکلات و ... بعدش برای خانمها رو هم دیدم و هم شنیدم) ولی در مورد استفتاء فقط خواستم پیوستش کنم به پستتون ،همین:)
یاعلی
 واضحه که وقتی صحبت از جلب توجه با بدحجابی میشه یعنی جلب توجه جنسی. خط اول جوابتون خیلی عجیب و تاحدودی مسخره بود. بعد هم مگه برای جلب توجه حتما باید صدا نازک شه یا حرکات عشوه طور باشه؟! در نظرات تمامی مراجع حتی در رنگ پوشش زیر چادر هم گفته شده اگر جلب توجه بکنه جایز نیست. اونوقت تصویر چادری هایی با لباس و روسری های رنگارنگ و ژست های مختلف با هدف تبلیغ حجاب! میتونه به همین راحتی صحیح باشه؟ همه چی که آرایش نیست. شما یه نگاه به کامنت های همین قبیل پست ها بندازید که برادران مذهبی چطور ابراز ارادت و علاقه می کنن! با چادر هم میشه دل برد. اینو واکنش هایی که به این تصاویر میشه نشون میده.
پاسخ:
چادر سیاه و اساسا چادر، در ایران و بعضی ممالک عربی به صورت یک عرف دراومده و هیچ سابقه تاریخی در اسلام نداره.
در خیلی از کشورهای مسلمان مثل پاکستان و افغانستان چادرهای رنگی رواج داره و مراجع اون کشورها حلال میدونن.
حالا شما فرض کنین یک شخصی در افغانستان و پاکستان مدعی بشه که چادرهای رنگی براش محرکه! آیا خانوم‌های این کشورها که چندصد سال چنین پوششی داشتن باید تغییر پوشش بدن؟! یا مثلا کسی در ایران همچین ادعایی رو درباره چادر مشکی داشته باشه و بگه رنگ سیاه باعث تحریک‌ش می‌شه! آیا قابل پذیرشه؟!
پس اساسا این قبیل مسائل به عرف مربوطه و وقتی مرجعی فتوا میده، جنبه عمومی و عرفی رو مدنظر قرار میده و موارد استثنایی ناقض این احکام نیست. یعنی وقتی مرجعی می‌گه رنگ پوشش زیر چادر اگر جلب توجه بکنه جایز نیست، منظورش جلب توجه و تحریک عمومیه. و الا افرادی هستن که با شکاف دیوار هم تحریک می‌شن!
حجت‌الاسلام قرائتی هم در سخن‌رانی‌های متعددی تذکر دادن که خیلی خوبه اگه چادرهای رنگی باب بشه. پس بهتره اسلام رو شاخص قرار بدیم نه دل بخواه‌های شخصی خودمون رو.

بنده استثنائات رو عرض نکردم که میگید عرف ملاکه. جلب توجه این افراد هم واسه یک یا دو نفر نیست. من انواع و اقسام واکنش ها رو به این شیوه تبلیغ دیدم و میتونم به جرات بگم تقریبا از هرکسی که سوال کردم این عقیده رو داشته که تصاویری به این شکل به راحتی نظر نامحرم رو جلب میکنه. جلب نظر هم لازم نیست حتما با تحریک همراه باشه. همینکه نگاه برگرده و به سمتش کشیده شه کافیه.
می‌تونم اعتراف کنم که خود من گاهی تحت تاثیر شخصیت بعضی از همین دختران محجبه مجازی قرار گرفتم؛ و در واقع چیزی که تکمیل کننده اثرات تبلیغی تصاویر منتشره اون‌هاست، نگاهشون به زندگی، موفقیت‌ها و روش و منش‌شون هست. اما در عوض اگر کسی فقط قصد خودنمایی داشته باشه، بی‌مایه، با چادر یا هر حجاب دیگه‌ای، مشمئز کننده‌ست
دیدگاه شما از اساس مشکل داره چون میخواید با روش های مختلف نظر مردم رو در مورد شخصی ترین چیز که لباسه تغییر بدید . با زور نشد ، با سخنرانی ، نشد با عکس و تبلیغ ، نشد با گل دادن و..

هر کی هر چی دوست داره بپوشه . والا من نبودم اما قبل انقلاب چادری و بی حجاب کنار هم در صلح زندگی میکردن . 
اگر حضرت زهرا این کارو میکنن بگید ما هم حمایت کنیم و این کارو بکنیم
والا اون چیزی که ما از حضرت فهمیدم این بود که بهترین چیز برای زن اینه که نه مردی اونو ببینه نه اون مردی رو ببینه...
بعضی استدلالها واقعا آدمو به گریه میندازه: ""اگه حضرت زهرا این کار رو میکنن، بگید ما هم بکنیم!"" 
یعنی چی؟ ما که الان 1400 سال بعد از ایشون هستیم، شما ببینید زنهای زمان حضرت زهرا ، همه شون، کپی پیست حضرت زهرا س بودن؟ یا همه شون پستو نشین و حذف شده از جامعه بودند؟ زنهایی بودن که در جبهه پا به پای مردها می جنگیدن. یا پشت جبهه پرستاری میکردن. مگه مردها اونا رو نمیدیدن؟ یا اونها مردها رو نمیدیدن؟ آیا حضرت زهرا رفتن به اون خانمها بگن بیایین تو خونه هاتون بشینین تا مردها شما رو نبینن؟!! که حالا شما میگید زنها از جامعه حذف بشن تا مردها نبینندشون! 
عجبا!
من با نویسندهء متن موافقم. اگه برای تبلیغ حجاب باشه، و حد و حدود شرعی حجاب یعنی صورت و دودست بدون آرایش رو رعایت کرده باشند. 

 و فکر میکنم لازم هست که در برابر مانورهای فراوان بی حجاب ها و بی بند و بارها، ما هم لاقل مانورکی برای نشان دادن حجاب داشته باشیم. که مخاطبان بدانند هنوز هم عده ای هستند که برای حجاب شان و ارزش قائل هستند. کما اینکه به ما گفته اند: حجاب برای حذف زن از جامعه نیست. چون آدم در خانه که حجاب لازم ندارد. بلکه حجاب دقیقا پوششی برای حضور در اجتماع است. پس موافقم که در جامعه دیده شود. 
و همچنین به ما گفته اند که حق از همان راهی رواج می یابد که باطل رواج یافته. 
وقتی که زنهای بی حجاب تصاویر بی حجابشان را در فضای مجازی منتشر می کنند، ما هم باید در همان فضا، و با همان روش با آنها مقابله کنیم. روشهای دیگر خوب است، اما جای این را نمی گیرد.

بهترین تبلیغ پوشش تماشاگرهای زن سوری بازی امروز بود 
  • احمدرضا ‌‌
  • ایراد فکر ما اینه که حجاب رو در حد ظاهر و مد پایین میاریم.
    کاری که شما میگید ، چادر یا حجاب رو ممکنه مد کنه ولی هیچوقت دیدن یه دختر چادری توی فضای مجازی نمی تونه اعتقاد قلبی نسبت به چادر رو بوجود بیاره.
    حیا رو نمیشه با مد کردن به فرد تلقین کرد و نتیجه کاری که شما میگید ، کسایی هست که رژ لب میزنن و چادر هم می پوشن و میان بیرون و ...
    تمام تبلیغات های گذشته و این روش ،  با جای اینکه روی حیا کار کنه ، روی صرفا چادری بودن کار کرده. نتیجش میشه که یه نفر تو ایران بخاطر تبلیغ و تشویق چادری هست ولی میره خارج ، بی حجاب می گرده و حجاب رو بدنام میکنه ...
    پاسخ:
    منم نگفتم این راه به‌ترین راه یا تنها راهه. ولی اگه کسی ادعا می‌کنه که شیوه خوبی نیست باید راه به‌تری پیش‌نهاد کنه!
    به نظر منم راه بیخودیه که جواب نخواهد داد. حالا دلتون می خواد امتحان کنین و تبلیغش کنین، بکنین. اما قطعا جواب نمیده.
    راهش اینه که چادری ها و باحجابا به جای "گیر" دادن به این و اون واسه حجابشون (مثل گیر دادن خانوم نامداری به اون دختر بنده خدا)، خودشون قلبا به کاری که می کنن اعتقاد داشته باشن. با یه من لب پروتز شده و روژ لب و این حرفا چادر نپوشن. به جای "تذکر لسانی، وظیفه ی همگانی"، مثل امام حسن و امام حسین که با "عمل" وضو گرفتنو به اون پیرمرد یاد دادن، سعی کنن جامعه رو هدایت کنن.
    اما خب طبیعیه که عمل کردن بسیار بسیار سخت تر از شعار دادن و با چادرهای رنگی رنگی عکس گرفتن و تو فضای مجازی گذاشتنه. اینه که به این روش رو میارن طرفدارای حجاب. و خب طبیعیه که هر چی بیشتر این روش پیش میره، عده ی بیشتری "چادری بدون عمل" میشن، چون تو بهترین حالت چادر به عنوان یه مد همه گیر میشه (بماند که بعد از یه مدت از مد میفته) و خب طبیعیه که عده ی زیادی هم این وسط دین زده میشن.
    میخواین این کارو بکنین، بکنین. فقط محض رضای خدا، فردا روضه نخونین که علت دین زده شدن مردم از حجاب فلان کسا و فلان کسا هستن. بدونین شمایی که چادرو با عکس گذاشتن تو فضای مجازی تبلیغ می کنین، قطعا سهم بسزایی تو دین زده کردن مردم دارین در دراز مدت.
    پاسخ:
    به نظر من بهتره به چادر و پوشش از منظر اجتماعی نگاه کنیم نه از منظر دینی. چادر پوششی است که زن رو در اجتماع از نگاه‌های هرزه و لذت‌جویی‌ها حفظ می‌کنه. حالا اون زن می‌خواد اعتقادات دینی داشته باشه، می‌خواد نداشته باشه. می‌خواد به دین عمل کنه، می‌خواد نکنه.
    ببخشید، ولی جواب شما به کامنت من اصلا منطقی نیست. این تصور و اعتقاد شمای "مذهبی" هست که چادر پوششیه که زن رو در اجتماع از نگاه های هرزه و لذت جویی ها حفظ می کنه. شما اول یه صحبتی هم با سایرین داشته باشین، ببینین همه همین نظر رو دارن، بعدا به عنوان یه جمله ی منطقی جدای از دین بیانش کنین.
    مگه الان تو اروپا (حداقل آلمانو که خودم زندگی می کنم با اطمینان می تونم بگم) مردم همه نگاه های هرزه و لذت جویانه دارن به آدما؟!!
    چرا اینجا اینجا هر وقت دیدم کسی بد نگاه کرده، یا عرب بوده، یا ترک، یا پاکستانی! کلا مال کشورهای مسلمون بوده و گاهی هم هندی!
    ولی خیلی خیلی خیلی به ندرت دیده ام یه آلمانی به شکل لذت جویانه و به قول شما هرزه نگاه کنه به کسی. این تجربه مختص من نیست. از هر کس بپرسین، همینو بهتون میگه.
    اگر چادر واقعا حفظ می کرد مردمو، چرا این همه تجاوز حتی به چادری ها؟ چرا این همه متلک پرونی و تیکه؟!
    البته الان بعید نیست که یکی بیاد بگه آمار تجاوز تو این کشورهای اروپایی هم کم نیست و ال و بل. اما شما یه نگاه به معیارهای این کشورها بندازین در مورد تجاوز، متوجه میشین که اون چیزی که اونا بهش میگن تجاوز، جزء زندگی روزمره ی یه زنه تو ایران متاسفانه!!
    متاسفانه تجربه ثابت کرده حجاب، حتی چادرش، در ایران هیچ مصونیتی برای آدم نمیاره!
    اما خب بعید می دونم که شما با اعتقاداتی که دارین، اصلا اینو بپذیرین.
    پاسخ:
    این البته ادعای شماست که صددرصد با آمارهای رسمی مغایره. به عنوان مثال آمار سالیانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تجاوز به عنف در ایالات متحده در برابر میانگین سالیانه ۲ تا ۳ هزار تجاوز در ایران، که اگه فرض کنیم از هر ده مورد تجاوز در ایران تنها یک مورد گزارش داده بشه، باز هم اختلاف فاحشی بین این دو کشور وجود داره!
    ضمن این‌که تجاوز جنسی در اغلب کشورها یه تعریف مشخص و بین‌المللی داره که نیازی به بسط و توضیح‌ش نیست.
    حتی کشورهایی که این تعریف رو نپذیرفتن هم، داشتنِ "ماهیت فیزیکی" رو برای عمل تجاوز آمیز شرط دونستن.
    در نتیجه متلک، تیکه پرانی، نگاه هرزه و مواردی از این دست در هیچ‌یک از سیستم‌های قضایی دنیا جزو تجاوز قرار نمی‌گیره!
    دیگه من نمی‌دونم منظور شما از "اون چیزی که اونا بهش تجاوز می‌گن و جزء زندگی روزمره یه زن تو ایرانه" چیه!
    دیدن کلیپ زیر هم البته خالی از لطف نیست.

    http://www.aparat.com/v/Kr7sG
    مصونیت چیه دیگه ؟ طرف باید خودش انتخاب کنه . مثل اینه من بگم شما رو ممکنه ترور کنن پس " اجباریه " ده  تا بادیگارد داشته باشی  ! 


    خب طرف نمیخواد مصون باشه . تکلیف چیه ؟ :|

    اصلا بحث اینا نیست . حجاب یه نماده که اگر مردم نداشته باشن نشون میده مذهبی نیستن و از اونجایی که پایه ی این حکومت مذهبه ، از نظر سیاسی به نفعتون نیست . 

    اگر نه هیچکس به فکر مردم نیست 
    شما اگر خیلی اصرار دارین اون قسمت "ماهیت فیزیکی" رو دخیل کنین، هیچ مشکلی نیست. اما لطف کنین "مالیدن" های توی تاکسی، مترو، صف هرچی رو به علاوه ی تنه زدن های عمدی توی خیابون رو دخیل کنین، بعد آمار رو گزارش کنین لطفا.
    خودتون هم می دونین تو مملکت ما چقدر آمارسازی میشه.
    یادمه یه بار یه خانومی بود که سمت هم داشت، یه جا سخن رانی داشت برای تازه ازدواج کرده ها، هی اصرار می کرد خانوما هوای شوهراتونو داشته باشین، آمار ازدواج صیغه ای و ازدواج پنهانی آقایون این قدر زیاده که ما جرئت اعلامشو نداریم!! خود طرف که تو این کار بود می گفت ما واقعیتو گزارش نمی کنیم. اما خب شما اصرار دارین که نه، آمارهای ما درستن همه!!
    یه چیز دیگه هم اینکه شما واقعا فکر کردین از هر ده نفر، یه نفر میاد بگه به من تجاوز شده؟!!! شما بسیار بسیار خوش خیال هستین در این زمینه. به جرئت می تونم بگم از هر دویست نفر هم یه نفر نمیاد بگه. حتی اگر بگم هزار نفر هم قطعا پرت نگفتم. تو ایران فقط وقتی طرف تا ته رابطه رو سر طرف درآورده، بیچاره شاید، تازه اونم شاید، حاضر بشه بگه.
    تو کامنت قبلی هم عرض کردم، به کارتون ادامه بدین و چادر رو هر جور دلتون خواست تبلیغ کنین و سر مردم کنین. اما وقتی دیدین تو رفتار مردم تاثیری نداشت و آمار تجاوز کمتر نشد، اجازه بدین این شعار هم دست به دست بشه بین مردم که "چادر مصونیت نمیاره".
    البته ممکنه اون وقت هم بگین، نه، شما چادرتونو کج پوشیدین، باعث تحریک جنسی کسی شد!

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">