ویار تکلم

آخرین مطالب

لطفا عاشق نشویم!

چهارشنبه, ۳ آذر ۱۳۹۵، ۰۹:۵۳ ب.ظ

زنده‌گی خواب‌گاهی با تمام معایبی که دارد اقلِ حسن‌ش این است که نشست‌و برخاست با آدم‌ها و سلایقِ مختلف، دیدِ توهم‌گونه‌ی انسان را به زنده‌گی تغییر می‌دهد و باعث می‌شود انسان فکر نکند دنیا فقط تا نوک دماغ خودش است. چیزی که هزارها کتاب درسی و مدرک از ارائه‌ی آن عاجزند. باری هم اتاقی داشتم اهل دود. روزی اقلِ کم دو پاکت. هم از ریخت و قیافه افتاده‌بود و هم از هوش و حواس. اما همین آدم، به من نصیحتی  کرد که تا عمر دارم، بعید می‌دانم از خاطرم برود:

«عشق و عاشقی در سن تو هیچ اشکالی ندارد. چه بسا خوب هم باشد. اما لطفا قبل از عاشق‌شدن، مذهب و وجدان‌ت را کنار بگذار و بعد عاشق‌شو». کمی صبر کرد و وقتی چشم‌های از تعجب بازِ من را دید ادامه داد: «در جامعه‌ی امروزی ما عشقی که به ازدواج نرسد، اگر هم هیچ آسیب روحی به طرفین نرساند، قطعا باعث بدنامی دختر، خاصه در شهرهای کوچک، می‌شود و انسان باید خیلی بی‌وجدان باشد که آب‌روی یک دختر برای‌ش بی اهمیت باشد. مذهب‌ت را برای عاشق‎شدن کنار بگذار، چرا که از دیدش حتی داشتنِ دوست‌دختر مذموم است چه برسد عشق و عاشقی و دل و قلوه دادنِ به‌دون ازدواج»! دیگر نتوانستم تحمل کنم و وسط حرف‌هاش پریدم که از کجا مطمئن‌ید که اگر من روزی عاشق شوم قصدم ازدواج نیست که اینها را می‌گویی؟ لب‌خندی زد و گفت: پول داری؟ گفتم: نه! گفت: پس لطفا توهم نزن!

بعدها فهمیدم این هم اتاقی من روزگاری عاشق بوده. یک عاشق پاک و راستین. برای عشق‌ش، کسی که تا دبیرستان همه‌ی دروس را ناپلئونی رد کرده، درس خوان می‌شود و کنکور هم یک نتیجه درخشان. اما حالا به جای دست‌های معشوقه‌اش که در دستان دیگری‌ست، دست‌های سیگار را لمس می‌کند و عاشق است!

  • ویار تکلم

سیگار

عشق

نظرات (۱۵)

:)
  • مجتبی مطوری
  • مگه میشه زندگی بدون عشق ولی بعضی عشق ها به شکست منجر میشن که تو این دور و زمونه زیاد شده متاسفانه
    هعی...
    غم انگیزه. 
    در مورد خوابگاه و مزیت هاش کاملا باهات موافقم. من چیزایی رو اونجا یاد گرفتم که هرگز نمی نونستم از کتاب ها یاد بگیرم. 
    کاش همه وجدان دوستت رو داشتن. 
    بی تردید میگم: حرف هاش از حرف های صد تا اندیشمند و پروفسور و... سنگین تر و مهم تر بوده. دمش گرم. 
  • امین جهانی
  • حالا بعد گذشت چند سال هم نظر شما هم عین رفیقتونه ؟
    آدم ته همه ی پستای شما باید بنویسه هعییی
    خیلی درست گفته، مشکل ازونجا شروع میشه که نتونی مذهبو کنار بذاری
    حقیقت محض همینه
    ظاهرا عشق به یه انسان دیگه در این دنیا تعریف نشده
    اگر نرسی که هیچ که معمولا نمیرسی اگر هم برسی یا برات عادی میشه یا زمونه به نوعی بین تو و عشقت فاصله میندازه
    پس بهتره رو عشق و دلت پافشاری نکنی که از روزگار سیلی خواهی خورد
    البته این دوره زمونه عشق یک نوع کشک محسوب میشه و این پول بی زبونه که عشق ایجاد میکنه!
  • علی اسفندیاری
  • پیشنهاد میکنم داستان زیر رو بخونید 

    http://parian.blog.ir/1395/07/08/بگذار-دوست-بمانیم-عشق-همه-چیز-را-خراب-می-کند
    موافق نیستم
    کاش وقت داشتم دلایلم بگم
  • احساس دریایی
  • سلام
    عاشقی کردن خیلی خوبه خیلی قشنگه ولی موانع زیاد داره...
    توی جامعه امروزی ما نمیشه عاشقی کرد!
    عشق اصلا کیلو چنده!؟
    نمیگم عاشق واقعی نیست ولی زیادم نیستن!
    الان دختر پسرا دلیل دوست داشتنشون هر چیزی به غیر از عشق شده!
    دختر و پسری که اول طبقه اجتماعی رو میسنجن و با ترازوی طمع حساب بانکی و خونه و ماشین طرف رو ملاک به اصطلاح عشق و همسر رویاهاشون میدونن و الی ماشاءالله از این مدل ملاک ها دارن...
    اینا دوام نداره رابطه هاشون!
    همه معرفت رو از یاد بردن!
    هیچکس الان برای انتخاب عشقش نمیاد معرفت طرفو بسنجه هیچکس عاشق اخلاق و ایمان طرف نمیشه!
    همه یا عاشق زیبایی و ثروت احتمالی طرف و یا تیپ و قیافه و هر چیزی که موندنی نیست برای هیچکس میشن!
    آدمیت رو فراموش کردیم گویا!

    موفق باشی همیشه.
  • سُر. واو. شین
  • امان از این مدل سیگارا تو دست آدم ..
    کاش یه پستی در مورد سانحه قطار مینوشتی چون مطالبت رو دنبال میکنم اینو گفتم خوب از آب در میاری 
    اگه بری ویکی پدیا متوجه میشی که ریزعلی خواجوی هم در آذر ماه بود که جان مسافران آن را در قطار نجات داد. 
    یا علی
    ریز علی دگر پیر شده است 
    همش چرته. این فقط مظلوم نماییه. اگه دخترا عاشق بشن با پولیه طرف هم کناز میان. اما یه دفه همون ادم بی پول براشون قیافه می گیره و میگه من خوشبختی تو رو میخوام. تو با یه ادم پولدار خوشبخت میشی نه با من. فقط بخاطر ابنکه دختررو از سر خودش باز کنه
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">