ویار تکلم

کانال وب‌بلاگ در تلگرام:
https://t.me/zaerezari

آخرین مطالب

مزخرفات

يكشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۶، ۰۳:۱۳ ق.ظ

خودم به شخصه مدت‌هاست که دیگر از سلبریتی‌ها انتظار عمل ندارم. این‌که مثلا درد و دغدغه‌ی واقعی مردم را داشته باشند و به خاطرشان حاضر باشند از مال‌شان بگذرند و سربزن‌گاه‌ها برای‌شان ریش گرو بگذارند و به معنای واقعی کلمه مردمی باشند. همان دوسه کار نصف‌ونیمه هم که برای‌ش کلی دوربین و خبرنگار خبر می‌کنند و لایک و فالوئر و ممبرش را می‌گیرند هم برای خودشان. به شخصه نخواستم! مال بد بیخِ ریشِ صاحب‌ش. بالاخره پهلوان تختی یکی بود که برای زلزله‌زده‌ها در بازار ری کیسه می‌گرداند و پول جمع می‌کرد. اما اقل انتظاری که هنوز از سلبریتی‌های دوست‌داشتنی دارم این است که حواس‌شان به حرف‌هایی که می‌زنند باشد و درِ دهانِ نازنین‌شان ببندند و کم‌تر مزخرف بگویند!

این ماه، ماهِ پُرمزخرفی از جانب سلبریتی‌ها بود. از در و دیوار بود که مزخرف می‌بارید. آن‌قدر که حالا نمی‌دانم از کدام‌شان شروع کنم. انتخاب سخت است اما مجبورم و چندتای‌ش را دست‌چین می‌کنم:

مزخرف اول را جناب آقاجواد خیابانی روشن می‌کند. آن‌جایی که بغض می‌کند و ادای مردم‌داری در می‌آورد و بابت کشته‌شده‌های زلزله در مسکن مهر نطق غرایی علیه رئیس‌جمهور سابق ایراد می‌کند و تلویحا همه‌ی کشته‌شده‌ها را گردن او و مسکن مهرش می‌اندازد و...که آخرش هم مشخص می‌شود تعداد کشته‌شده‌های مسکن مهر تنها دو نفر بوده. 

مزخرفات دوم و سوم را عطف به ماجرای مسکن مهر روشن می‌کنند جناب آقایان محسن تنابنده و هومن سیدی با این توضیج اضافه خدمت جناب آقای تنابنده که طویله آن قانونی است که شمای نوکسیه و تازه‌به‌دوران رسیده توانستید از قبل آن به نوایی برسید.

 مزخرف بعدی از آنِ جناب رضا صادقی است آن‌جایی که علت زلزله را مرگ بر آمریکا گفتن عنوان کردند و از این نظر باب جدیدی را در علوم ماوراء‌الطبیعه گشودند. فقط استاد صادقی اشاره نکردند که آن زلزله‌ی معروف کشور مکزیک که باعث کشته شدن شصت‌وپنج‌هزار نفر شد از اثرات مرگ بر کدام کشور بود؟ ما بی‌صبرانه منتظر پاسخ پروفسور صادقی خواهیم بود.

حیف است از مزخرف حرف بزنیم و از خانم مه‌ناز افشار بگذریم که برگ دیگری از توانایی‌های خود در عرصه‌ی توئیت‌زنی را رو کردند و در یک توئیت صدوهشتاد کاراکتری هم خودشان برای خودشان سوال ایجاد کرده و هم خودشان به سوال خودشان پاسخ دادند! من که هنوزم نفهمیدم چه  کسی گفته که نباید اقلام به‌داشتی بانوان به مناطق زلزله زده فرستاد شود و یا این‌که چه کسی آن را مسخره کرده و...یک خوددرگیری به تمام معنا!

باید با عرض تعجب اعلام کنم که تا هنگام نگارش این سطور فعلا خبری از مزخرفات مزخرف‌نویس‌های اعظمی هم‌چون باران و ترانه نشده که از همین‌جا نگرانی خود را اعلام می‌کنم. امیدوارم دست بجنبانند و با مزخرفی، جماعتی را از نگرانی درآورند.

جمله‌ای هست منسوب به مارک تواین که می‌گوید:  به‌تر است دهان‌ت را ببندی و احمق به نظر برسی، تا این‌که بازش کنی و همه بفهمند که به راستی احمقی!

  • ویار تکلم

زلزله

سلبریتی

نظرات (۱۷)

به نظرم جمله آخر رو برای خودتون بکار ببرید
تو همین طوفان اخیر آمریکا ستاره های هالیوود کمک مالی کرده بودن به مردم آسیب دیده...بولاک و دی کاپریو رو خودم خبرشو دیدم...با این که به هر حال اونا هم با ترامپ مشکل دارن و می تونستن بشینن فقط غر بزنن
  • علی اسفندیاری
  • باید متاسف بود از این که اکثر آدمهای معروف (اهل سینما و فوتبال) کشور از کودن ترین افراد جامعه هستند 
    آره بخدا
    یکی نیست به خیابانی بگه آخه مرد حسابی تو اگه تونستی یه عدد سه رقمی بدون کمک دیگران بگی اون وقت بیا اظهار نظر کن.
    ترانه علیدوستی و مهناز افشار و باران کوثری هم مجموعا لیسانس ندارن
    دیپلم که گرفتن مخشون گوزیده . مثل خیلی دخترای دیگه تو خونه بابا ننه شون منتظر شوهر بودن ولی شانسشون گرفته و بازیگر شدن. در کل شعور ندارن
  • س _ پور اسد
  •  سردار وحید حقانیان: خدا لعنت کند معاون اول رییس جمهور آقای جهانگیری را ... اولین تخم لق سیاسی را ایشان گذاشت ...
     https://derang.ir/?p=33937
    خاک تو سرت که داری برای احمدی نژاد ماله کشی و خایه مالی میکنی
    دستات زخمی نشه :)))
    @ TM

    کار ویار از خایه مالی گذشته. رسما داره خایه های مموتی رو لیس میزنه  :))))))

    @ویار

    فکر نمی کنی بهتر باشه به جای سلبریتی ها که محبوب مردمن و حرف دل مردمو می زنن تو در دهنتو ببندی و دست از مزخرف نویسی برداری
    ظاهر امر چیز دیگه ای نشون میده!

    مسکن های مهر کرمانشاه رو ببینید لطفا!

    توی فیلم زیر:
    https://www.aparat.com/v/SDJGC

     اماکن غیر از مسکن مهر تبدیل شدند به تلی از خاک!
    البته طبیعیه زلزله 7- 8 ریشتری بوده خوب!
    حالا اینکه مصیبت مردم کرمانشاه فرصتی شده برای هیاهو و هوچی گری یه عده ای جای تعجب داره!
    بهتره به جای این کولی بازی ها به مردم مصیبت زده کمک کنید نه اینکه در یک حادثه ای که مقصرش طبیعته دنبال حواشی سیاسی باشید.
    بهتره  از الان دولت و بانک ها دلشون رو صابون نزنن برای پرداخت وام های با سود کلان به مردم بدختی که زندگیشون رو باید از نو بسازند.
    6 میلیون وام بلاعوض، مرهم کدوم زخم این فلک زده هاست؟!
    @@ا ن 
    @@TM

    خدای احمدی نژاد اون دنیا یقه تک تکتون میگیره . شک نکنیدد.
    @@@ف
    مث اینکه بدهکارم شدیماااا
    انگار نه انگار احمدی نژاد و دولتش بودن که ۸ سال مملکتو به گند کشیدن
  • مردی بنام شقایق ...
  • سلام

    ویار جان متاسفانه این روزها از یه چیزی رنج میبریم که باز هم متاسفانه در فرهنگمون ریشه کرده
    اونم چیزی نیست جز غیر تخصص گویی و غیرتخصص نویسی

    بنده به عنوان یه مهندس نفت(نه یه همه چیز دان!) برای مشخص شدن واقعیت قضیه رفتم سراغ مهندس سیویل و سازه و ازش درباره زون زلزله ای کرمانشاه و ضرایب طراحیش پرسیدم و  نظرش رو درباره تصاویر مسکن مهر و بیمارستان و ... جویا شدم
    خب طبیعیه که نظر متخصص در بسیاری از زمینه ها به مزاج ما خوش نیاد

    فکر میکنم مشکل اصلی اینه که ما بخودمون اجازه میدیم در مسایل تخصصی با وجود نداشتن تخصص دخالت کنیم و نظر بدیم

    بدون داشتن اطلاعات و نگرش سیاسی حرف سیاسی میزنیم چون فکر میکنیم با کلاسه!
    بدون داشتن اطلاعات و تخصص فنی تحلیل فنی میکنیم روی ساختمون ها و ... حتی تا جائیکه طرف عکس برای من فرستاده نوشته ببین تو مسکن مهر توی ستون آجر ریختن!!!!!
    بهش میگم ترو خدا همین الان برو خونه خودتون یدونه سنگایی که به دیوار هست رو بکن ببین پشتش چیه!؟!
    مرد حسابی این که فرستادی که عکس ستون نیست که! چرا مردم رو درازگوش فرض میکنید!
    این عکس مربوط به سنگ های دیواره که ریخته و طبیعیه که برای نصب این سنگ ها برای اینکه سیمان زود بگیره خرده آجر میریزن پشتش!
    ولی این روکش هست نه ستون!
    خب وقتی اطلاعات فنی نداری مجبوری نظر بدی؟!!

    آخرش شرمنده شد گفت اینو یکی برام همینجوری فرستاد! منم فرستادم...


    حالا سلبریتی ها ازینهم  بدترن چون یه توجه اجتماعی هم دارن و فکر میکنن الان آسمون وا شده و این حضرات نزول کردن! البت این هم تقصیر ماست!
    طرف رو بجای توجه به هنرش(تخصصش) اینقدر بردیم بالا که مثلا مردن گربه فلان بازیگر میشه توئیت اصلی تو کشور!!!!
    " و یا این‌که چه کسی آن را مسخره کرده و."
    والا ما تو گروه هم مدرسه ای هامون یکی همین پست مهناز افشارو فرستاد، یکی مسخره کرد، گفت حالا مگه این واجب ترین چیزه که آدم بخواد بفرسته؟!!
    نمی دونم چرا شما فکر می کنین تمام مردم ایران زمین چیزایی رو مسخره می دونن که شما مسخره بدونین. خیلی ها هستن هنوز این چیزا رو مسخره می کنن.
    پاسخ:
    در موضوع مسخره کردن اساسا مدرسه و کلاس شما و نیز جمعیتی شبیه به آن مدنظر نیست. اینکه انتظار داشته باشیم هیچ شخصی در ایران موضوعی را مسخره نکند انتظاری دور از عقلانیته. منظور جمعیت های امدادی مردمی و دولتی بود که این مسئله برای قریب به اتفاقشان موضوعی حل شده و بدیهی است.
    مسکن مهر مقدس نیست
    اقدامات این دولت هم مقدس نیست
    ظرفیت نقد رو بالا ببرید
    مزخرف ؟
    از اونجایی که مدرسه و کلاس و هر جمعیتی شبیه اون، مشتی نمونه ی خرواره، باید آدم به این هم فکر بکنه که همون نیروهای مردمی که می فرمایید، خیلی هاشون ارسال این جور چیزها رو مسخره می کنن و در واقع خیلی از مردم وقتی میگن کمک به زلزله زده ها، فقط به ارسال مواد خوراکی و لباس فکر می کنن، نه به موارد بهداشتی، اونم در اون حد!
    حالا این بنده خدا هم خواست در این جهت مردم رو سوق بده که با این چیزا هم میشه کمک کرد. نمی دونم شما چرا فکر می کنین هیچ کس نباید راجع به همچین چیزایی صحبت کنه.
    ضمنا حرف مهناز افشار بر اساس متنی از بی بی سی بود که چند روز قبلش نوشته شده بود:
    http://www.bbc.com/persian/41898765

    بابت این خزعبلات از کی پول میگیری مزدور آشغال
  • رضا فتوکیان
  • موافقم:)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">