ویار تکلم

آخرین مطالب

من به کانال مملکته تبریک می‌گویم! من به کانال‌های آمدنیوز و وحیدآنلاین هم تبریک می‌گویم! من دستِ تک‌تکِ آن‌ها را به گرمی می‌فشارم و به آن‌ها تبریک می‌گویم. حتی اگر راه می‌داشت و من در این مملکت کاره‌ای می‌بودم قطعا به آن‌ها پست و مقامی می‌دادم و یا لااقل در مقام مشاور از آن‌ها استفاده می‌کردم.

راست‌ش تبریک من به آن‌ها نه به تعداد اعضای کانال‌های‌شان -که اتفاقا قابل توجه هم هست- مربوط می‌شود؛ چرا که کانال‌هایی با این تعداد اعضا و حتی بیش‌تر هم کم وجود ندارد. و نه به خاطر ضریبِ نفوذ بالای آن‌ها در جامعه‌ی ما. من به آن‌ها تبریک می‌گویم بابتِ مسخِ آرام و تدریجی اعضای کانال‌های‌شان است. بابت بلاهتی است که به صورت زیرپوستی به خورد تعدادی از مخاطبان کانال‌های‌شان می‌دهند و به خاطر سلبِ قدرتِ فکر از تعدادی از آن‌ها. به گونه‌ای که اگر کانال به مخاطب خودش، نصفِ ظهر، ساعت سه بام‌داد را نشان دهد، آن‌ها باور می‌کنند و هرچیزی غیر از آن را دروغ رژیم می‌پندارند! این مخاطب هم فرقی ندارد سن و تحصیلات‌ش چه‌قدر است. این حد از تسخیرکنندگی مخاطب تبریک ندارد؟

شنیده بودم که کانال مملکته تصویری از مسعود ده‌نمکی، در حادثه‌ی کوی دانش‌گاه منتشر و او را یکی از عوامل سرکوب معرفی کرده‌است. برای‌م وجودِ چنین تصویری جالب بود. وارد کانال‌ش شدم و بعد از زیرورو کردن پست‌های اخیرش پست و تصویر را پیدا کردم. مسعود ده‌نمکی، باطوم به دست و با خنده‌ای شیطانی مقابل زندانی قرار گرفته و احتمالا به دانش‌جویان بی‌گناه! دربند می‌خندد و احتمالا قصد کتک زدن آن‌ها را دارد. شاید هم آن‌ها را کتک زده و حالا با لب‌خندی از سر رضایت جسم له و لورده‌ی آن‌ها را نظاره‌گر است. (تصویر لینکِ اول، در پایین) اما چرا تصویر برای‌م زیادی آشنا می‌آمد. گویی آن را قبلا جایی دیده بودم. اما مگر می‌شود این تصویر به این مهمی را دیده باشم و فراموش‌م شده‌باشد. آن را کجا دیده بودم؟ حدس‌م رفت به سمتِ هفته‌نامه‌ی هم‌شهری جوان و ذهن‌م رفت به سمتِ سریال اخراجی‌های دو و پشتِ صحنه‌ی آن. بله خودش بود! با کمی جست‌وجو تصویر اصلی را پیدا کردم. تصویر به این کلمات تغییر کرده بود؛ مسعود ده‌نمکی، باطوم پلاستیکی به دست و با خنده‌ای نمکین روبه‌روی زندانِ محل فیلم‌برداری اخراجی‌های دو قرار و ژست گرفته. ارژنگ امیرفضلی در سمتِ راست تصویر و کلاکتِ سیاه‌وسفید (یا تخته‌نشان: ابزاری که روی آن اطلاعات مربوط به فیلم شامل نام فیلم، نام کارگردان، شماره صحنه، شماره برداشت و غیره ذکر می‌شود.) در سمت چپ هم دیده می‌شود! (تصویر لینکِ دوم، در پایین)

این‌که کسی انتخاب‌ش چنین کانال‌هایی باشد، امری است شخصی که به کسی مربوط نیست اما این‌که کسی حرف‌های این کانال‌ها را این چنین باور می‌کند، این‌چنین باور می‌کند و نشر می‌دهد، این‌چنین باور می‌کند و نشر می‌دهد و عقاید و تصمیم‌گیری‌های‌ش براساس آن شکل می‌گیرد، لایق ترحم است!


لینک تصویر درج شده در کانال مملکته

لینک تصویر اصلی


نظرات (۱۲)

مسخرس بخدا ...
یعنی سوژه ای برا اخبار چرت و بی معنیشون پیدا نمیکنن ؟ بی ....
وای چه سوتی :)))
دم شما گرم ...خیلی جالب بود ..
  • خانم الف..
  • و خب اینم احتمالا تصحیح پس از اطلاع از سوتی!
    http://bayanbox.ir/view/4700450038943650973/20170711-020433.jpg
    ادیت خورده!
    اصلا ده نمکی تحصیلاتش چقدره ؟ چقدر جوایز بیت المللی برده ؟ یه بار اومد پلی تکنیک انقدر شعار دادن علیه اش که دیگه نیومد . حالا یه بار  اگه اصغر فرهادی بیاد خیلی وضعیت فرق میکنه . 

    وقتی فرهادی رو داریم چرا باید ده نمکی جدی گرفته بشه ؟ 

    ضمنا هنوز قضیه ی انفجار مهمات و کشته شدن چند نفر یادمون نرفته . 


    جلوی دانشجوی بیگناه جوری علامت تعجب گذاشتید انگار اختلاس کرده !!!


    پاسخ:
    بیان واقعیت و دفاع ازش هیچ ارتباطی با تحصیلات و جوایز بین المللی طرف نداره. 
    حتما توی حوادث کوی دانشگاه دانشجو ها مقصر بودن !

    واقعیت اینه که اکثریت دانشجو های دانشگاه های تهران حزب الهی نیستن . اگه با اینا درست برخورد نشه میرن !

    وقتی برن کی ضرر میکنه ؟ خودشون که ضرر نمیکنن . میرن به سمت پول و امکانات بیشتر . مریم میرزاخانی ضرر کرد ؟ 

    نظام ضرر میکنه

    چطور وقتی متخصص خارجی رو میخوایم استخدام کنیم ازش نمیپرسیم دین و اعتقادات سیاسی ات چیه ؟ 

    فقط هم علمی نیست ها  . کی روش مثلا مسلمونه ؟ نه دیگه . کسی هم کاری نداره

    اما دانشجویی که فارغ التحصیل شده باید هزار تا جواب پس بده تا استخدام بشه 

    الان یکی از همکاسی های من خیلی نابغه است . دانشجوی کارشناسیه ولی مقاله داره . معدل عالی . یه طرح برای سیستم دفاع موشکی داره . میگه من با این جماعت نمیخوام کار کنم 

    پس فردا میره آمریکا . بعد همین موشکا علیه خودمون استفاده میشه

    این همه درس خوندیم موقع انتخاب رشته توی دفترچه نوشته بود اولویت استخدام در سپاه با دانشحو های هوافضای دانشگاه مالک اشتره

    آیا نباید اولویت با شریف و امیرکبیر باشه ؟ 

    خب ببین دانشجو مشکلش اصلا سیاسی نیست . یه بخش کوچیکی سیاسیه  . 

    بخش بزرگترش جاهای دیگه است . 

    اما فرصت بیان این اعتراضات معمولا توی وقایع سیاسی به وجود میاد و ما حرصمون رو اونجا خالی میکنیم

    وقتی خجالت نمیکشن و به طور رسمی مینویسن شما ها که تو کنکور رتبه آوردید خرید ! و دانشجوهای مالک اشتر که چند برابر رتبه هاشون بدتر شده رو استخدام میکنیم . پس ما حق داریم معترض باشیم

    وقتی طرف المپیاد جهانی مدال آورده و گشت ارشاد دستگیرش میکنه!!! این حق داره ناراحت بشه . 

    کشور با دین و ایمان آباد نمیشه ! همون طور که تیم ملی با دعای مربی های ایرانی به جام جهانی نمیرفت ! تا کی روش بی دین و ایمان اما متخصص اومد . تا برانکوی بی دین و ایمان اما متخصص اومد تا ولاسکوی بی دین و ایمان اما متخصص اومد . 

    کشور فقط متخصص میخواد . همین
    پاسخ:
    در این متن دنبال مقصریابی نبودم. فقط به اشتباه یک کانال و باور کردن عده ای اشاره کردم. 
    میدونی که مملکته پست‌ـهاش رو از کجا میاره؟ اگه نمیدونی و این پست رو نوشتی که خب کم‌کاری خودته! اگه هم میدونی و نوشتی پس احمقی! چون در هر صورت مملکته نویسنده‌ی پست‌ها نیست بلکه منتشر کننده توییت هاست. لینک توییت رو هم واسه فلان‌هایی مثل تو گذاشته که اگه خواستی بری منشن‌های زیر توییت رو هم بخونی و بعد جاج کنی! 


    .: دانش‌جویان بی‌گناه! ؟؟؟؟ با علامت تعجب؟؟؟؟ کاش یه کم شعور داشتی، فقط یه کم!
    پاسخ:
    یک بار دیگر صدر تا ذیل مطلبم را خواندم و جایی که در آن نوشته باشم مملکته خودش نویسنده توئیت هاست پیدا نکردم!
  • خانم الف..
  • نویسنده دو کامنت اخیر واقعا نمیتونن اصل حرف پست رو بگیرن یا میتونن و دارن مقاومت میکنن؟! آخه چه ربطی داره این حرفا؟!
    @ خانوم الف

    من که  اول پست رو بخونم تا آخرش رو میفهمم  . از دوران راهنمایی دارم وبلاگ میخونم :| 

    اصل مطلب که نظر نویسنده است و نظرش رو گفته

    من معمولا به جزئیات و حاشیه ها توی کامنت هام میپردازم . خواستم فقط بگم دانشجو ها اگر روز دانشجو یا هر روزی هر کاری میکنن این حرکت سیاسی نیست

    دلشون از جای دیگه پره . 

    چون نوشته بودن دانشجو های بیگناه !

    من هنوزم نفهمیدم چه گناهی کردیم ؟ 


  • محسن رهیافت
  • عالی مثل همیشه!
    اصل حرف اینه که چرا عده ای چماقدار باید بریزن توی کوی دانشگاه و ملت رو به خاک و خون بکشن ( چه مسعود دهنمکی جزوشون بوده باشه چه به قول خودش به عنوان خبرنگار ! اونجا حضور داشته باشه  )
    لطفا با دست مایه کردن یک عکس جعلی کل قضیه رو ماستمالی نکنید
    آیا کل این قضیه رو هم فتوشاپ و جعلی و یا بخشی از پشت صحنه یه فیلم دهنمکی میدونید؟
  • نیکی بیات
  • یادمه یه مدتی عضو این کانال شدم و واقعا حالم بد شد از این همه منفی گراییش و تک بعدی بودن بدش..
  • نویسنده ....
  • آدمی که خودش رو به خواب زده نمیشه از خواب بیدار کرد،این جماعت همه چیزشون تناقض داره شما مطمئن باش یکیشون دغدغه قضیه کوی دانشگاه و فیلان رو نداره همه اش بهونه ست مسخره بازیه.ضمن اینکه نمی دونن اصلا قضیه کوی دانشگاه چی بوده چی شده کی زده کی خورده کی برده
    هرچه بیشتر این روزها به واکنش های مردم توجه می کنم بیشتر می فهمم چرا پیشرفت اتفاق نمی افته.سطح اطلاعات و قدرت تحلیل خیلی پایین تر از حد انتظاره
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">