ویار تکلم

آخرین مطالب

هزار و سیصد و نود و رنج

شنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۵، ۰۹:۵۰ ب.ظ

اعتقاد دارم انسان در طول زنده­‎گی یا باید این طرف را بچسبد و یا آن­‎طرف را. و هر کار و اقدام­‎ش در راستای یکی از آن­ها باشد، یا راحتی خود یا خش‎­نودی خداوند. هرچیزی جز آن را اگر خَسَرَ ندانم قطعا بی­‎هوده و بی­‎فایده می­‎دانم. این اقدام هرچیزی باشد فرقی نمی‎­کند. چه رنگی پنگی کردن­‎های تخم­‎مرغ هفت­‎سین باشد و چه گذاشتنِ سکه و سبزی و حتی خود تشکیل سفره­‎ی آن. حالا هی بیاییم و برای آن دلیل بتراشیم که سکه یعنی برکت و سبزه یعنی سرزنده­‎گی و سبزی من از تو و سرخی تو از من! برای همین هم مدت­‎هاست که دیگر میل و رغبت چندانی به آمدوشد بهار و فصل‎­های دیگر ندارم و اگر نبود عید و سنتِ زیبای دیدوبازدید و تبریک و شلوغی بازار و رخوت ظهرگاهی و از همه مهم­‎تر عهد سالیانه­‎ی من برای انجام بعضی از کارها و دوری از بعضی چیزها نبود، شاید اصلا نفهمم که بهار کی آمده و کی رفته.

حالا که دارم سال را مرور می­کنم می­‎بینم سال عجیبی بود برای­م. سالی که بیش‎­تر از دست دادم تا تا به دست آوردم. ازدست‎دادن­‎های بزرگ و به دست آورد‎ن­های کوچک. سال تصمیم‎­های اشتباه. دل­‎شکستن‎­ها. دل­‎خوری‎­ها. اشک‎­ها. مرگ­‎ها. آتش‎­ها. فروریختن‎­ها. دردها. رنج­ها. رنج­‎ها. رنج­‎ها...سالِ هزاروسی­‎صدونودورَنج!

با این­‎حال نه ناشکر هستم و نه ناامید. چرا که آدمی با امید زنده‎­است. و امیدوارم سال نو، سال رنج نباشد، گنج باشد. برای همه!

  • ویار تکلم

عید نوروز

نظرات (۹)

منم همینطور... بیش‌تر از دست دادم تا به‌دست بیارم :(
مبارک باشه
پاسخ:
همچنین
منم که همه چی رو از دست دادم.
بازم امیدوارم سال نو برامون خوب باشه.
سال نوتون پیشاپیش مبارک ویارتکلم
امیدوارم سال پیش رو سال هزاروسیصدو لب خند باشه براتون :)
پاسخ:
ممنون 
همچنین 
سال نوتان مبارک پیش پیش...سال خیلی خوبی داشته باشی...؛)
پاسخ:
ممنون
سال نو شما هم مبارک 
عنوان زیباست
  • سیده فاطمه موسوی
  • چ جالب 
    از دست دادنهای بزرگ به دست آوردن های کوچک...
    برای منم همینطور بود
    ان شاالله سال جدید سال خوبی باشه براتون.گنج به قول خودتون
    پیشاپیش سال نو مبارک 
    پاسخ:
    ممنون 
    همچنین 
    بهتر است یه نگاهی منصفانه به اطرافتون بیندازید. ..تمام مشکلات و دردسرهای این ملت زیر سر کسانی است که مدعی دلبستگی به دنیای دیگر را دارند....لطفا دست از سرما بردارید تا ما به دنیایمان برسیم شما هم به مسجدی حسینیه ای جایی پناه ببرید شاید رستگار شوید....
    پیشاپیش عیدتان مبارک و آرزوی سالی پربرکت بر شما و بقیه دوستان دارم
    پاسخ:
    عید شما هم مبارک
    ما تو یه چهار دیواری رنج خلق شدیم 
    شاید روزهایی بیاد که رنج هامون کمتر باشه اما فکر نمی کنم روزهایی بیاد که لذت مطلق داشته باشه

    ان شاءالله روزها مهربان تری در انتظار همه باشه (با رنج حداقلی) 
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">