ویار تکلم

کانال وب‌بلاگ در تلگرام:
https://t.me/zaerezari

آخرین مطالب

ورزشگاه علیه زنان!

چهارشنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۰۰ ق.ظ

دیشب دختری که با پوشش پسرانه، قصد ورود به ورزشگاه را برای تماشای مسابقهی فوتبال استقلال و العین داشت، شناسایی و دستگیر شد. طبق معمول هم کانال‌های معلوم‌الحال، زیر علم آن مشغول سینه‌زنی و مرثیه‌سرایی برای آزادی شدند!

تا به حال دوبار برای تماشای فوتبال به ورزشگاه رفتهام. یکبار برای بازی نفت تهران و پاختاکور ازبکستان که یک بازی ملی و بینالمللی بود و یکبار هم برای بازی استقلال و تبریز که یک بازی داخلی. بازی دوم که به خاطر مسائل قومیتی فحش و فحش کاری در آن محتمل بود اما در بازی اول، ابتدا تماشاگران خودی مدتی، علی‌رضا بیرانوند را تشویق کردند و انتظار پاسخ از او را داشتند. وقتی که برآورده نشد در دقایق آخر شروع به فحاشی علیه او کردند! حالا من آدم خیلی پاستوریزهای نیستم که تا به حال هیچ فحشی به گوشم نخورده باشد اما به جرئت می‌گویم دانش فحشی! من بعد از هر حضور در ورزشگاه ارتقا چشمگیری پیدا کرد. حق هم دارند. خالی کردن دق و دلی مشکلات زندگی سر فوتبال که حرف‌های عاشقانه و عزیزم گفتن ندارد. فحش دارد. فحش!

من واقعا از مسئولان و تصمیمگیران تقاضا دارم که حضور بانوان در ورزشگاهها را آزاد اعلام کنند. هرچهقدر هم با هزار دلیل، بگوییم ورزشگاه (با قید فعلا) جای مناسبی برای بانوان نیست، میگویند آزادی! کسی که آزادی و حق و حقوق خود را تنها رفتن به ورزشگاه میداند، همان بهتر که حق خود را لابهلای فحش و هتاکی و بیشرمی پیدا کند! زور که نیست، سطح خودشان را میخواهند!

مسعود شجاعی بازیکن فوتبال و جمعی دیگر از فوت‏بالیستها آرزوی حضور مادران و خواهرانشان به ورزشگاه را دارند و میگویند ایکاش روزی شاهد حضور آنها هنگام بازیشان باشند. من هم میگویم ایکاش! ایکاش حضور پیدا کنند و از نزدیک شاهد تعریف و تمجید تماشاگران از خودشان، مادر و خواهر، اموات و تمام بستهگانشان باشند. مخصوصا جناب آقای مسعود شجاعی!

من واقعاً مخالف آزادی مشروع و قانونی بانوان نیستم اما قطعا با هرچیزی که شان و کرامت آن‌ها را پایین بیاورد، مخالف‌م! واقعیت این است که با شرایط کنونی، ضرر حضور بانوان در ورزش‌گاه‌ بسیار بیش‌تر از سود آن است. و سودی هم اگر باشد برای آن جماعت کاسب‌کاری است که از قِبَل مثلا دفاع از حقوق زنان، دنبال معاش و کسب شهرت هستند تا بعدا کمپین بزنند: #ورزشگاه_علیه_زنان!

حدیث داریم آدمی نسبت به چیزی که از آن منع می‌شود، حریصتر میشود. آدمی. یعنی مرد، زن، پیر، جوان و...هرچند آن مورد برای‌ش ضرر داشته باشد. کودکی که از پفک منع میشود نسبت به آن حریص‌تر میشود و پیرمردی که از خوردن گوشت!

به قول الکساندر دوما، زنانی که می‌خواهند مرد باشند، زنانی هستند که نمی‌دانند زن هستند.

  

*بازتاب همین مطلب در سایت جیم 


نظرات (۷)

واقعا زیبا نوشتی.
مخصوصا اون حدیث...
سلام
متن خوبی نوشتین،البته در مورد استادیوم های فوتبال
به شخصه در دولت جناب احمدی نژاد که خانم ها اجازه ورود به سالن های برگزاری مسابقات رو داشتن بدون توی بوق و کرنا کردن که ایها الناس زنها آزادی دارن برای تماشای والیبال به سالن رفتم و دوستانی هم بودن که دائما میرفتن و بخاطر جو کاملا متفاوت این دو ورزش باهم طبیعتا نه حرف رکیکی زده شد نه آزاری رسید
اما...
الان که اینطوری تب والیبال داغ شده و طرفدارای سرخورده فوتبال هم به سالنها روانه شدن و تازه خانمها فهمیدن والیبال هم تماشا کردن داره‎:Dاصلا حاضر نیستم به سالن برم.ولی این نوع برخورد هم به نظرم درست نیست
اینه ما جو ورزش رو رها کنیم بعد به راحتی قشر آسیب پذیر ازون جو رو محروم کنیم
شاید در مورد فوتبال که ورزشگاه بزرگه نشه کنترل کرد
اما در مورد ورزشهای سالنی کاملا برعکسه و مخصوصا تماشاچی های واقعی و دائمی اون ورزش نه تماشاچی های فصلی و هیجانی رفتار بهتر و قابل کنترل تری دارن و میشه ورود هنجارشکن ها رو به راحتی محدود کرد.
*این جمله حدیث نیست تا جایی که اطلاع دارم،اگر هست لطفا منبع اون رو هم معرفی کنید
پاسخ:
سلام 
این سخن رو به افراد زیادی نسبت داده‌اند. مثلا نهج الفصاحه، حدیث شماره 571 اما سندیت قطعی نداره.
  • سیده فاطمه موسوی
  • بسیار عالی!
    اینطور استدلالی نشنیده بودم کاملا منطقی و صحیح!
    خداقوت
    عالیه این پست :)
    و این شرایط کنونی کِی و چجوری باید تغییر کنه که خواهر و مادر مسعود شجاعی بتونند از نزدیک بازیشونو ببینن؟
    پاسخ:
    رونوشت به مسئولین امر
    عالی^_^
    مسئولین امر کسایی بودن که باعث به وجود اومدن این شرایط شدن!
    خط آخرتون خیلی جالبه حق طبیعی یک انسان رو نشناختن خودش میدونین،قضاوت یکطرفه.

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">