ویار تکلم

کانال وب‌بلاگ در تلگرام:
https://t.me/zaerezari

آخرین مطالب

چند روایت معتبر درباره سگ!

جمعه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۶، ۰۶:۲۰ ب.ظ

یک) نفسم بالا نمی آمد. دستهام عرق کرده‌بودند و هر لحظه امکان فرارم بود. فکر میکردم به قدر کافی راهم را کج کردهام و با او برخوردی نخواهم داشت اما داشت به سمتم میآمد. خشکم زده بود. یک آن خودم را کنار کشیدم و از کنارم رد شد و خود را انداخت در آغوش دختربچهای که دست بالا پنج سالش بود و مشغول ابراز احساسات به هم شدند. از این صحنه عاشقانهتر ندیده بودم در عمرم. عاشقانههای دختربچه و سگش!

دو) بهش میگفتند حاج خانم. اما این که واقعا حج رفته بود یا به خاطر سن بالا و سکنات و احتمالا تمکن مالی و دست به خیر بودن‎ش به این نام صداش میزدند معلوم نبود. سگش را آورده بود پیکنیک و او را در باغچهی خانهاش رها کردهبود. صدای درِ خانه که بلند شد، دم گوش سگش گفت: همین جا باش، الآن برمیگردم. جایی نری! به نزدیکی در که رسید، با دست چپ شالش را جلو کشید و با دست راست، چند تار موی طلایی و درازش را که بیرون افتاده بود، با تعهد خاصی به داخل شالش هول داد و گفت: کیه؟

سه) پسربچه در حالی که نفس نفس میزد و احتمالا عرق میریخت، ملتمسانه گفت: «بابا! بابا! میشه یه کم آرومتر؟ خسته شدم! پدرش در جواب گفت: «چیزی نمونده الان میرسیم پسرم». و سگش را در آغوشش محکمتر فشارداد.

چهار) تا تصویر پست جدید اینستاگرامش بالا بیاید، کپشنِ پستش را خواندم: این دخترم فلانیه! نبینم کسی باهاش بدحرف بزنه! تصویر بالا آمد. هرچه‎قدر دقت میکردم به جز پوزه‎ی یک سگ، چیزی نمیدیدم.

پنج) همین چندشب پیش بود که در یک برنامهی تلویزیونی زیر و بم زندگیش را بیرون ریختهبود و حسابی گریستهبود و از مردم گریه گرفتهبود. همین چندشب پیش بود که پست‎های خدادوستانه‎ای را در صفحه‎ی اینستاگرام‎ش به اشتراک گذاشته‎بود. و همین چند‎شب  پیش بود که داشت عبادت خالصانه‎اش را در ماه رمضان به تصویر می‎کشید. خودش، چادر نمازش، سجاده‎ی نمازش و سگ‎ش!

*بازتاب همین مطلب در سایت جیم 

  • ویار تکلم

اینستاگرام

سایت جیم

سگ

نظرات (۷)

مورد 5 رو یکم واضح تر بگید تا ما هم بدونیم کیه!
عجب!اینایی که گفتی خصوصا مورد اخر جمعیتشون خیلی کمه!
وراستش حتی هدفتونم نمیفهمم..
حتی موردایی که تاکید ارداشتید به تعهد ومذهبی بودن!مسلمون بودن الان تو دنیا تبدیل شده به یه امر سلیقه ای!که این حتی اسمش تعهد نیست!اگرم هست دل بخواهی ..اقای ایکس تاهرجا حال کنه با احکام وتعدات رعایت میکنه وازیهجایی به بعد میزنه زیر بقیش..
اما حیوان..وخصوصا سگ..من خودم به شخصه اگه سگ نجس نبود داشتم برای خودم..ومطمینم اسلام چیزیو نجس اعلام نمیکنه مگراینکه به ضرر سلامتی و..باشه!نه اینکه به قول اون.کلمه ای که گفتید متعهد باشم یامذهبی!منم تو دبن سلیقه ایم بااینکه میدونم هرچی گفته به نفعمه..بماند..
قبول دارم توی این زمونه ادما خیلی پست شدن..که حیوونا شرف دارن به بعضی از ادما
  • علی اسفندیاری
  • جالب میدونی چیه؟ 
    همین چند سال پیش بود که اگه ما به یه سگ ولگرد نون میدادیم یا یکی تو حیاط خونش سگ نگه میداشت 
    همین جماعت روشنفکر به ما سخره می گرفتند که خانه و محله چه جای سگ و گربه هست اینها موجبات آلودگی و بیماری هستند همه را باید کشت 
    البته من تکذیب نمیکنم که حیوانات ولگرد باعث آلودگی میشن ولی چیزی که باعث تعجبم شده و شاخ در آوردم این تغییر مسیر 180 درجه ای روشنفکران هست 
    منظورتون از این متن رو متوجه نشدم راستش... 
  • هانیه شالباف
  • خیلی خوب بود!
    مخصوصا مورد چهار و پنج!...
    لطفا در مورد سعید طو...هم پست مشابهی بنویسید....ممنون
    مورد سه واقعا تاسف اوره 
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">