ویار تکلم

آخرین مطالب

فرقی هم می‌کند؟!

پنجشنبه, ۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۵۱ ب.ظ

به نظرتان وزیر خارجه‌ای که به زبان انگلیسی مسلط باشد و بتواند آن را مثل بلبل مکالمه کند و سوای این به قواعد زبان بدن در جلسات دیپلماتیک اشراف داشته باشد و بلد باشد کی باید پای‌ش را روی پای دیگر بیاندازد و کی باید لبخند بزند و کی باید آستین‌ش را بالا بزند و کی چهار زانو بنشیند و کی دو زانو بنشیند و کی طاق باز بخوابد و... با وزرای خارجه دیگر فرقی می‌کند؟! به نظر من که هیچ فرقی نمی‌کند وقتی به رغم ادعای دانستن این‌ها باز هم برجام‌ش دوقلو می‌زاید و بعد از چندین ماه مذاکره پوست خیاری هم کف دست‌ش نمی‌گذارند و در برابر هر اعتراض به نقض برجام و فشار ایمیلی! انگشت شست پای چپ‌شان را نشان‌ش می‌دهند. حالا هر چقدر می‌خواهند در داخل نوشابه برای‌ش باز کنند و قهرمان دیپلماسی به ناف‌ش ببندند و مدال افتخار به کت‌ش سنجاق کنند. باز هم فرقی نمی‌کند!

  • ویار تکلم

نظرات (۱۵)

  • خانم لبخند
  • احسنت.
  • پاییزِ سالِ بعد
  • نه فرقی نمیکند، به نکات ظریفی اشاره کردید.
  • شبنم بیقرار
  • :)
  • رضا فتوکیان
  • ولی بد نشد
    اینکه ایشون دوباره وزیر خارجه شدن شاید خوش بینانه ترین حسنش اینه که چرخش سیاست هم باید توسط خودشون انجام بشه.
    بله گاو برجام دو قلو زائید و مطمئن باشید هیچ کدوم از این دوقلوها زنده به دنیا نمیاد. این معاهده یه نقطه سیاه بود در سال های افتخار و استقلال بعد از انقلاب و هیچ دستاورد دیگه ای نداشت. البته آرزوی یه عده ای برآورده شد. کدخدا به اونها لبخند زد و با اونها دست داد. کم افتخاری نیست!  حالا اصلا مهم نیست که صنعت هسته ای ما تعطیل شد و هخون دانشمندان هسته ای ما پایمال. اقتصاد هم که...!!!حماقت نتیجه ای جز این نداره.
    حداقل ظریف انقدر خوش صدا و خوشتیپ هست که آدم کیف میکنه نگاهش میکنه  . 

    نه مثل بعضیا با کاپشن پاره  و کت حمالی که اصلا آدم خجالت میکشید تو سازمان ملل به عنوان نماینده ی ایران میرفتن . 

    ظاهر خیلی مهمه . مخصوصا برای کسی که رئیس جمهور یا وزیر میخواد بشه . 

    اصلا یکی از معیار های جلب توجه رسانه ها همین ظاهره . 

    مثلا کندی به خاطر قیافه ی خوبش خیلی مورد توجه قرار میگرفت و مردم هم دوستش داشتن . 

    تازه اینا فقط نظر شماست 

    اکثریت مردم معتقدن خیلی روابطمون از زمان محمود بهتر شده و بازم به اصلاحات رای میدن 

    دوره ی کسانی که شما دوستشون داری تموم شده متاسفانه . 

    همین میرسلیم رو کسی توی دانشگاه ما تحویل نمیگیره . چه برسه به جامعه . یعنی جزو اساتید محبوب هم نیست حتی . یه آزمایشگاه زیر دستشه هیچکی اصلا نمیره اونجا تست بگیره . 


    بارداره :) 
    به نظر من فرق می کنه و ربطی به موضوعاتی که شما به هم ربطشون دادین ندارن. به نظر شخص من وزیر خارجه ی کشور و کلا هر کس دیگه ای که در اون سطح داره کار می کنه که قراره مدام جلسات انگلیسی زبان داشته باشه، "باید" انگلیسی رو مثل بلبل صحبت کنه، مستقل از اینکه دیدگاه سیاسیش چیه. در واقع هر کسی تو هر مقامی که هست قطعا باید تخصص اون کار رو داشته باشه و به نظر من مثلا انگلیسی بلد بودن، جزو مواردی هست که باید تحت عنوان تخصص لحاظ بشه.

    گوش دادن به این ویدیو رو هم توصیه می کنم برای اونایی که تنها راه نجاتمونو انرژی هسته ای می دونن:
    https://www.youtube.com/watch?v=hIyDDNeHRjc
    پاسخ:
    البته منظور از مثل بلبل صحبت کردن، انگلیسی محاوره‌ای بود که یادگار سال‌های تحصیل ایشون در آمریکاست. وگرنه گاف‌هایی مثل ندونستن تفاوت lift و end در متن برجام که شرمن هم با تمسخر و تحقیر ازش یاد کرد رو نمی‌شه نادیده گرفت‌.
    هر کسی که انگلیسی زبان دومش باشه، قطعا هرگز مثل یه آمریکایی تسلط نخواهد داشت. این اصل حتی در مورد بچه های دوزبانه ای هم که تو آمریکا متولد بشن و تو خونه شون انگلیسی صحبت نکنن، برقراره. شما اگه به جای اقای ظریف مترجم آقای احمدی نژاد یا هر مترجم دیگه ای رو هم می بردین، احتمال اشتباهش هیچ کمتر نبود.
    هنوز وقتی کلیپ احمدی نژادو می بینم که بدون دلیل به یارو میگه Happy new year!! یا در جواب یه جمله ی مثل همون به طرف میگه yes yes خجالت می کشم!
    @ موشک: ظریف خوشتیپه؟! اصلا شما خوشتیپ دیدی؟! عجب آدم عمیقی هستی شما! الان همه دغدغه ما و این مملکت خوشتیپی این آقایونه...عجبا!!! در ضمن ااان  چشمام دیمونیه...الان البته
    @ روشا مجد

    نسبت به اون قبلی ها معلومه که خیلی خوشتیپه . البته در کل هم خوشتیپ و خوش لباسه ولی اگر این رو قبول ندارید دیگه حداقل نسبت به محمود و دوستانش خوشتیپ تره !

    نمیشه گلزار رو بکنن وزیر که ! من منظورم این بود که ظریف باعث آبرو ریزی نیست حداقل . 

    تازه صداش هم جذابه به نظرم ^_^
  • محسن رهیافت
  • بچه ها من هم صدام قشنگه هم خوش تیپ و خوش قیافه ام هم انگلیسیم فوله و عالی بلدم
    تازه کلی تمرین زبان بدن داشتم!
    به نظرتون برم وزیر امور خارجه بشم؟ 
    البته قد رو اگر فاکتور خوشتیپی در نظر بگیریم صالحی جلوئه. قیافه هم بگیریم بازم صالحی جلوئه. کلا صالحی جلوئه.
    یاد یه جمله ای افتادم " چه احمق است کسی که خودش را با اشتباه دیگران توجیه کند." خداروشکر این اطراف از این جور افراد نداریم
  • پیمان محمدی فرد
  • سلام خدمت شما؛

    متن زیبا بود. آقای ظریف توانایی های خوبی دارد ولی اشتباه بزرگ اعتماد به حرف دشمن دیرینه و گرگ صفت بود که باعث شد به هر چیزی که خواستند برسند. من به این فکر میکنم که جواب خون کسانی که در راه بزرگی این مملکت ریخت، چیست؟

    وبلاگ خوب و زیبایی دارید، ان شاالله موفق و پیروز باشید.

    وبلاگ من در زمینه ترویج و انتشار معارف مهدوی فعال هست. اگر از وبلاگم بازدید کنید باعث افتخاره و میخواستم درخواست کنم اگر تمایل داشته باشید همدیگرو دنبال کنیم و با هم تبادل لینک داشته باشیم تا به این طریق باعث ترویج این معارف بشیم و افراد بیشتری بتونن از این مطالب بهره ببرن.

    با تشکر از توجه شما.

    اللهم عجل لولیک الفرج.

    http://mahdaviat-12.blog.ir

    @ محسن رهیافت

    در کنار این ها اگر تحصیلات دکترا از یه دانشگاه معتبر توی رشته ی مرتبطی داری آره . 

    گزینه ی خوبی میتونی باشی . چرا که نه ؟ 
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">