ویار تکلم

آخرین مطالب

چگونه خود را به خریت بزنیم؟!

سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۷، ۰۸:۵۱ ب.ظ

انصافاً بعضی‌ها اساتید خبره‌ای در زمینه "چگونه خودمان را به خریت بزنیم" هستند! یعنی اگر روزی بنا باشد یک همچو رشته‌ای در دانش‌گاه‌ها دایر شود بی برو برگرد این عزیزان شایسته دریافت درجه استاد تمامی و تصاحب کرسی‌های این رشته هستند.

الغرض چند وقت پیش نوشته‌ای خواندم از یکی از همین جماعتِ هوچی‌گرِ دائم دست‌مالی شونده‌ی بلاگستان که گفته بود در واگن عمومی مترو به من تجاوز شده و مالیده شده‌ام و الخ! راست‌ش من هر چقدر فکر کردم و به مغزم فشار آوردم نفهمیدم منظورش از واگن عمومی مترو دقیقا کدام قسمت است؟

خب مترو مثل دیگر وسایل نقلیه عمومی دو بخش دارد. یک بخش زنانه و یک بخش مردانه. واگن‌های ابتدا و انتهای هر قطار مختص خانم‌هاست و واگن‌های میانی برای آقایان. حالا این‌که بعضی خانم‌ها شعورشان قد نمی‌دهد و وارد قسمت آقایان می‌شوند، به این معنا نیست که واگن آقایان عمومی است.

ضمن این‌که اصلاً دلیلی برای ورود خانم‌ها به قسمت آقایان وجود ندارد. معمولاً یا مترو خلوت است که جا برای همه در واگن‌های خودشان پیدا می‌شود و یا شلوغ است که واگن مردانه همیشه چندبرابر شلوغ‌تر از واگن خانم‌هاست. خیلی وقت‌ها واگن آقایان به حد انفجار شلوغ می‌شود ولی با این وجود من ندیده‌ام کسی از آقایان وارد واگن خانم‌ها شود. پس چه دلیلی دارد که یک خانم با کمال بی‌شعوری وارد قسمت مردانه شود و بعدش هم طلب‌کارانه چنین توهمی برای‌ش پیش بیاید که دارند چاله چوله‌های تن او را برانداز می‌کنند. کسی برای‌ش‌ کارت دعوت فرستاده که داخل آقایان شود؟

حالا البته مسئله این نیست که چرا خانم‌ها وارد واگن مردانه می‌شوند. مسئله این است که بعدش متوهمانه پشت سیستم می‌نشینند و شروع به جفتک‌پرانی به این و آن می‌کنند. خب هرکس که ناراحت است و نگران دست‌مالی شدن، سر مبارک را کج کرده و به واگن زنانه برود. کسی جلوی‌ش را گرفته؟ درک این موضوع بدیهی واقعاً این‌قدر برای بعضی خانم‌ها سخت است؟

من فکر نمی‌کنم مسئله این‌قدر سخت و پیچیده باشد. خانمی که این همه مردان را هیزچشم و هیزدست می‌داند و همیشه دستی را در حال مالش خود احساس می‌کند، چه دلیلی دارد که وارد قسمت آقایان شود؟ آن هم در جایی مثل مترو که تمام ملزومات تفکیک جنسیتی وجود دارد و اجرا می‌شود.

شاید هم مسئله چیز دیگر است. بسیاری از این خانم‌ها گدای نگاه و توجه مردان هستند و از زور بی‌محلی در فضای مجازی چنین داستان‌هایی سر هم می‌کنند تا عقده‌های ناشی از دیده نشدن را به این طریق ارضا کنند. این فرض البته خیلی محتمل‌تر است از داستان‌های تخیلی و مضحکی که این جماعت از دست‌مالی شدن تعریف می‌کنند.

  • ویار تکلم

تجاوز

توهم

دستمالی

فمینیسم

نظرات (۱۷)

با تمام احترامی که قائل بودم واسه قلمتون دیگه دارید میزنید تو جاده خاکی....
این که شما ندیدید دلیل نمی شه آقایون وارد بخش خانم ها نشده باشن. اتفاقا این اتفاق کم نمی افته.

ضمناً بخش مختص آقایون نداریم. چون در اون صورت باید حتما بخش ویژه خانم ها با آقایون برابر می بود که نیست.
مثلا وقتی یه خانواده با هم سوار مترو می شن همه با هم سوار بخشی می شن که شما بهش می گید بخش ویژه آقایون! 

قبل از این که چیزی بنویسید با خودتون تکرار کنید اینو: " اگه بدون فکر هر چیزی که به ذهنم می رسه رو ننویسم نمی میرم "
مفیده براتون.
پاسخ:
ببش‌تر بودن تعداد واگن آقایون به معنای عمومی بودن‌شون نیست. تعدا واگن آقایون از خانم‌ها ببشتره چون تعداد آقایونی که از مترو استفاده می‌کنن بیش‌تر از خانم‌هاست. فکر نمی‌کنم درک‌ش این‌قدر سخت باشه.
  • جـــــــــــواد عــــــــــــلوی
  • عی خِدا
    ویار جان داری باز برای خودت دشمن تراشی میکنی

    یه بار که مترو سوار شده بودم و شلوغ هم بود یک سیب زمینی با خانمش که ارتباط شان نمیدانم چه بود وارد بخش مردانه شدند 
    و مترو از بس شلوغ بود که همه بهم چسبیده بودند و بخش بانوان هم خلوت تر بود 
    ولی خب خانم انگار عین خیالش نبود و حتی روسری اش افتاده بود و کامل بی حجاب شده بود 
    یعنی امکان دارد همچین خانمی بیاید و از تعرض در مترو صحبت کند یا نه؟

    در مورد تاکسی هم تا حدی قابل کنترله 
    من خودم همیشه توی تاکسی اگر خانمی کنارم بشینه سریع کیف ام رو حایل میکنم 
    و اگر هم خانم سوار باشه و لازم باشه کنارش بشینم اصلا سوار تاکسی نمیشم 
    مترو دو سری واگن داره واگن های انتها و ابتدا که مخصوص بانوانه برای راحتیشون و واگن های میانی که از همون اول راه اندازی مترو عمومی بوده:/ اما به دلیل اینکه خانم ها اکثرا ترجیح میدن واگن بانوان سوار بشن واگن های میانی مملو از آقایانه ولی این دلیل نمیشه که اختصاصی خودشون باشه 
    اول ترجیحا درباره شعور خودتون نظر بدید بعد بنویسید
    واگن های وسط مردونه نیستن، مختلط هستن. گوینده مترو اعلام می کنه یک و نیم واگن ابتدا و انتهای هر قطار مخصوص بانوان می باشد. نمیگه اون وسطی ها مخصوص آقایان هستن. همیشه برعکسِ 1، 0 نیست. شاید 2 و 3 ای هم وجود داشته باشه. این رو می تونید از نگهبان های مترو بپرسید.

    حضور خانم ها در واگن مختلط میتونه چندین دلیل داشته باشه. مثلا قطار مورد نظر آخرین قطار اون روز بوده و درهاش در حال بسته شدن، لذا خانمی پریده توی اولین واگن با درِ باز. یا کسی همسفری داشته که جنس مخالف بوده و مسیر بلدشون، و چون زیر زمین تلفن آنتن نمیده با هم سوار یک واگن شدن تا بدونن کی پیاده بشن، و طبیعتا به جای واگن بانوان واگن مختلط رو انتخاب کرده ن. یا در مواردی، کلی بار و بندیل/بچه موچه دستشونه که دونفری دارن حمل می کنن و کنترلشون یه نفری سخته. یا مادری پسر نوجوانی همراهشه که راحت نیست با خودش ببره واگن بانوان و چون بچه س، همراهیش می کنه تا واگن مختلط.

    در انتها، برای مشاهده مردان در واگن بانوان، ساعت پنج و نیمِ هر روز کاری هفته، خط دوی مترو شادمان باشید به سمت صادقیه. یا هر ایستگاه دیگری بعد از نواب.
    دوست دارم چون رک مینویسی
    نمیگم درست مینویسی هااااا
    رُک نوشتنت قشنگه

    بعضی وقتا به مردا هم مالیده میشه آخه
    اینو کجای دلم بزارم
    خیلی خودتو کتابخون و همه چی دون و عطارو خیام خون و خلاصه شاخ علمی ادبی فرهنگی می دونی بعد حرف زدنت و دایره ی لغاتت ایناس؟!!!!
    متاسفم برای خودت و اون تحصیلاتت و همه ی باصطلاح علامگیت😡😡
    واگن های عمومی مترو واقعا عمومی هستن نویسنده ی محترم. شک دارین، از نگهبان های مترو یا راننده ی مترو یا مسئولین دیگه ی مترو بپرسین و لطف تر کنین نتیجه ی پرس و جوتون رو اینجا بنویسین. شخصا و راسا پرسیده ام و مطمئنم از این بابت. لطفا شما هم بپرسین و اگر اطلاعاتتون صحیح بود و اون واگن ها مخصوص آقایون بود، بیاین و بنده رو هم تصحیح کنین. اگر هم نیومدین و نگفتین، بنده بنا رو بر این میذارم که یا ترسیدین که برین بپرسین و حرفتون درست نباشه، یا پرسیدین و گفته ان بهتون ولی روتون نمی شه بیاین بنویسین.
    فکر نمی کنم این قدر با مترو بیگانه باشین که بگین خب من تا صد سال دیگه گذرم به مترو نمیفته و نمی تونم بپرسم!
    پاسخ:
    خب حرف من توی پست کاملا مشخصه. اصل حرف اینه که هر کسی ناراحته و نگرانه که مورد دست‌مالی و تن‌مالی و تجاوز نگاهی(!) قرار بگیره، وارد بخش ویژه بانوان بشه. به همین راحتی!
    ضمنا حتی اگه فرض کنیم واگن‌های وسط عمومیه و مختص آقایون نیست، باز هم تفاوتی در اصل موضوع ایجاد نمی‌کنه. لازمه استفاده عمومی از یک وسیله، اختلاطه و اختلاط هم خواه ناخواه زمینه تماس و برخورد رو فراهم می‌کنه. در این صورت اگه کسی حق داشته باشه شکایت کنه و از اختلاط ناراحت باشه، آقایون هستن نه خانم‌ها که واگن ویژه خودشون رو دارن.
    به علاوه عدم ممانعت ماموران مترو از ورود خانم‌ها به واگن آقایون به معنای عمومی بودن این واگن‌ها نیست. این‌کار فقط برای رفاه حال خانواده‌ها و راحتیِ حمل و نقل حجم بالای افراد شهرستانیه که همه روزه به تهران می‌آن و نمی‌تونن از همراه‌شون جدا بشن. قرار نیست هر خانومی خودش رو بندازه وسط شلوغی آقایون و بعدش داد و هوار راه بندازه که چرا تن یکی به تن من خورد یا توهم بزنه که دارن نگاه‌ش می‌کنن. پس باز هم تاکید می‌کنم که "خواهشا خود را به خریت نزنیم." 😊
    چون دیدم مرتبط با مطلب شماست، گفتم این رو هم نشونتون بدم:)

    تصویر یک از ورود آقایان به واگن بانوان ( راهنمایی، واگن هایی که روی پنجره شون نوار زرد رنگ دارن، روی اون نوار زرد نوشته ویژه بانوان. در عکس بعدی میبینید)  زمان، هفت شب، مکان، ایستگاه شادمان به سمت صادقیه.
    https://t.me/theComma/3039

    تصویر دو از حضور آقایان در واگن بانوان. زمان، هشت صبح، مکان، ایستگاه شادمان به سمت فرهنگسرا.(راهنمایی، صندلی های آبی رنگ موجود در صحنه پشت سرعکاس قرار دارن و متعلق به ایستگاه هستن. راهنمایی شماره دو، هر کدوم از خانم های موجود در تصویر در صورت نیاز برای پیاده شدن باید از بین آقایونی که تا دم در واگن کیپ تا کیپ ایستادن عبور کنه. عکاس پیش از گرفتنِ عکس دقیقا همینطوری از این واگن پیاده شده.)

    https://t.me/theComma/2808

    همچنین، تجربه های عینی این کامنت گذار از حضور آقایون در واگنی که صراحتا متعلق به بانوانه و مختلط نیست: 
    http://platelets.blog.ir/post/879
    http://platelets.blog.ir/post/893

    در صورتی که ابهامی در مورد مختلط بودن واگن های وسطی وجود داره، من با کمال میل حاضرم فردا صبح برم به نزدیک ترین ایستگاه مترو و براتون از متصدی بلیت، نگهبانی، حراست و بوفه فیلم بگیرم و بپرسم آیا مختلطه یا مال آقایون. :)
    بخشی از حرفتون که تعلق داشت به مضمون خودکرده را تدبیر نیست قبول دارم...
    بخش آخر حرف که احتمال تهمت توش وجود داره رو نه

    اما بخش های اشتباه هم از نظر من وجود داشت از جمله ترکیب "واگن اقایان" که همچین چیزی نیست و اون قسمت عمومیه. اگه عمومی نبود، با ورود خانمها به اونجا برخورد میشد و یا تدابیری اندیشیده میشد که خانمها وارد نشند! این منطقی ترین دلیلی بود که در تایید حرفم به ذهنم اومد!!!
    یا مثلا اون جمله که با قاطعیت گفتید دلیلی وجود نداره که سوار قسمت اقایون بشند باز به نظرم اشتباه اومد.
     خود من اولین بار وقتی دبیرستانی بودم با ناشی گری سوار اون قسمت شدم و البته اون وسط ولو بودم و هی ازینور به اونور قل می خوردم :/ که آقایونی که کنار ایستاده بودند جاشون رو به من دادند و منم برخلاف شخصیت خیلی تعارفیم پذیرفتم!!! و کلی دعاشون کردم.
    این یه نمونه که من نمی دونستم همچین قسمتی وجود داشته و سوار شدم...
    یا زیاد دیدم کسی عجله داره و در قطار داره بسته میشه و فقط به اون قسمت می تونه برسه و می پره تو مترو فقط!
    یا مثلا خیلی دیدم که کسایی که همراه آقا دارند تمایل دارند اون قسمت سوار شند. 
    ویار جون 
    چرا آقایون رو از هر خطایی مبرّا میدونی ؟
    خب وقتی یه فردی دیرش شده  و سوار واگن عمومی میشه اقایون حق ندارن به حریمش دست اندازی کنن .

       شنیده ام که یکى از آنها بر زن مسلمانى داخل شده و دیگرى ، بر زنى از اهل ذمّه و، خلخال و دستبند و گردنبند و گوشواره اش را ربوده است . و آن زن جز آنکه  از او ترحم جوید چاره اى نداشته است . آنها پیروزمندانه ، با غنایم ، بى آنکه زخمى بردارند، یا قطره اى از خونشان ریخته شود، بازگشته اند. اگر مرد مسلمانى پس از این رسوایى از اندوه بمیرد، نه تنها نباید ملامتش ‍ کرد بلکه مرگ را سزاوارتر است .   
    پاسخ:
    والا من هر چقدر تو مترو نگاه کردم آقایون خانوم‌های تازه وارد رو در کمال احترام به به ایزوله‌ترین کنج واگن هدایت می‌کنن. من نمی‌دونم این آقایونی که دائم دست‌شون به سر و کپل خانم‌هاست کجان دقیقاً؟ شاید هم من اصلا تو ایران زندگی نمی‌کنم. :)
    خوب شما وقتی همراه خانومت هستی, خانومت رو میفرستی بخش خانوما, تنهاش       میذاری؟
    چرا ویارجون توی ایران زندگی میکنی ولی حاضر نیستی قبول کنی در بین اقایان هم هرزه دیده میشود .
    از ابتدای وبلاگ که مطالعه میکردم ، گفته بودی همیشه سعی داشتم نگاه صفر و صدی به موضوعات نداشته باشم 
    ولی توی اکثر نوشته هات نگاه تعصبانه ای  نسبت به ژنوتیپxx+٤٤داشته ای 
    و از نظر تو منحوس ترین موجودات روی زمین همین افراد هستن . 
    و جلوتر که امدم توی ان روز ها نوشته بودی کسی که رشد علمی و فکری نداشته باشد میشود ١٥امین معصوم !
    در این زمینه خودت را ١٥امین معصوم میدانی چون هیچ تغییری از ابتدا تا الان حس نشده .

    (از چیزهای پاکیزه برای شما حلال شده و طعام کسانی که اهل کتابند برای شما حلال و طعام شما برای آنان حلال است و [بر شما حلال است ازدواج با] زنان پاکدامن از مسلمان و زنان پاکدامن از کسانی که پیش از شما کتاب [آسمانی] به آنان داده شده به شرط آنکه مهرهایشان را به ایشان بدهید در حالی که خود پاکدامن باشید نه زناکار و نه آنکه زنان را در پنهانی دوست خود بگیرید و هر کس در ایمان خود شک کند قطعاً عملش تباه شده و در آخرت از زیانکاران است)
    (ای رسول، به مردان مؤمن بگو تا چشم ها را از نگاه ناروا بپوشند)
    درسته که کار خانمی که وارد بخش آقایان میشه اشتباهه، ولی این از زشتی کار اون مرد نمی‌کاهه. میشه اون خانم رو سرزنش کرد ولی پا به پا و دقیقا بلافاصله باید اون مرد رو هم سرزنش کرد.
    این یعنی نگاه صحیح و کامل به قضیه. یک طرفه نگاه نکنیم.
    با استدلال شما، مردم تو خیابون نرن حالا که موتوری هایی هستن که تو پیاده رو می زنن به مردم! مردم تو خیابون نرن وقتی تو خیابون زورگیری میشه!
    این استدلال شما از اساس اشتباهه. به جای اینکه مشکلو حل کنین، میاین صورت مسئله رو پاک می کنین.
    اون آقایونی هم که شما دیدین، خب اکثریت بودن، اما مشکل دقیقا اون اقلیته ان که بدن و بد نگاه می کنن و مزاحمت ایجاد می کنن.
    همون طور که ممکنه شما بری تو خیابون و بگی کو؟ کجا زورگیری می کنن؟ من که ندیده ام!! خب قرار نیست شما اون کمتر از یک هزارم آدمی که زورگیری می کننو ببینین حتما، اما این دلیل نمیشه که وجود نداشته باشن.

    پاسخ:
    مردم نمی‌تونن تو خیابون نرن ولی خانم‌ها می‌تونن تو واگن خودشون برن. به همین راحتی!
    هیچ آدم عاقلی نمی‌گه یه همچین چیزایی اصلا وجود نداره. ولی خب واضحه که این کارها عمومیت نداره و خیلی کم اتفاق می‌افته.
    واگن های وسط هم واگن خودشونه، فقط "منحصر" به خودشون نیست. با رفتن به واگن های وسط به حق کسی تجاوز نکردن! حق دارن برن و در امنیت هم برن. همون طور که شما حق دارین تو خیابون قدم بزنین و در امنیت هم قدم بزنین.
    پاک کردن صورت مسئله هرگز روش حل مسئله نبوده از قدیم و نیست و نخواهد بود. حالا شما هی پاک کنتو عوض کن!
    ما مخلص اول _آخَرَت میباشیم
    از بس که به فکر بانوانی مترو
    .
    .
    .
    یک بار دیگر در دهنش خواهم زد 
    توهین بکند اگر فلانی مترو
    درباره تو چه چیزهایی میگفت 
    بی بته ی الدنگ روانی مترو 
    .
    .
    .
    ((گویند که لحظه ای است روییدن عشق ))
    آن لحظه که ما را برسانی مترو 
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">