ویار تکلم

آخرین مطالب

با تشکر از...

يكشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۵۹ ب.ظ

با تشکر از آقای مهدی جهان‌دار که با شعر «فتنه شاید...» دقیقا کاری کرد که رسانه‌های ضد انقلاب و کانال‌های حرام‌خوار مجبور باشند آب رو بریزند همون‌جایی که می‌سوزه و نشان داد که کار فرهنگی و انقلابی نه رگ گردن متورم می‌خواهد و نه صدای کلفت.

با تشکر از آقای مکارم شیرازی که بعد از مشخص شدن سطح سواد کلاسیک آقای روحانی، سطح سواد حوزوی‌شان را هم اعلام کردند: «یک صفحه از نهج البلاغه را دیده و بقیه را ندیده است!» و نیز به خاطر موضع‌گیری به‌موقع، صریح و شفاف‌شان. امید است این عکس‌العمل‌های درست و درجای درست به همین‌جا ختم نشود.

با تشکر از آقای حسن فتحی که درآمد خود از شهرزاد دو را به دکتر شریعتی تقدیم کردند. فقط ای‌کاش آقای فتحی از پول حلال خودشان حاتم‌بخشی می‌کردند، نه با پول شبهه‌ناکی که هنوز تکلیف آن مشخص نشده.

با تشکر از خانم بهاره ره‌نما که در تعریف جدیدی را از دین و مذهب ارائه دادند. یعنی در عین این‌که تئاتری با نمادهای هم‌جنس‌گرایانه روی صحنه می‌برد، دم از مذهب هم می‌زند! شبیه به رونالدینیو که به سمتی نگاه می‌کرد و به سمت دیگر پاس می‌داد.

با تشکر از امیر جعفری، باران کوثری، لیلی رشیدی، به‌ترین بازی‌گران و تحلیل‌گران جهان و تمام که‌کشان‌ها؛ به خاطر این که الان صدایی از آن‌ها بابت تحریم‌های جدید بلند نمی‌شود! ما بی‌صبرانه منتظر تحلیل‌های فنی و دقیق آن‌ها هستیم.

با تشکر از دوستی که گفت: تروریست‌ها در ایران دو سرنوشت دارند؛ یا توسط نیروهای کشور مثل سگ کشته خواهند شد و یا زندانی می‌شوند و باران و مه‌ناز و ترانه و سایر سلبریتی‌ها برای‌شان هشتگِ سیو می‌زنند!

و با تشکر از سایر بسته‌گان

نظرات (۷)

  • شبنم بیقرار
  • سلام.
    شعر رو میشه توی نت پیدا کرد؟

    آیت الله مصباح هم واکنش نشون دادن. منتها بقیه مراجع پس کجان؟!

    از هنرپیشه ها انتظار بازی خوب دارم نه تحلیل سیاسی خوب. همون بازی رو سعی کنن که خراب نکنن بقیه لازم نیست.

    پاسخ:
    سلام

    فتنه شاید روزگاری اهل ایمان بوده باشد
    آه این ابلیس شاید روزی انسان بوده باشد

    فتنه شاید در لباس میش، گرگی تیز دندان
    در لباسی تازه شاید فتنه چوپان بوده باشد

    فتنه شاید کنج پستوی کسی لای کتابی؛
    فتنه لازم نیست حتماً در خیابان بوده باشد

    فتنه شاید در صف صفِین می جنگیده روزی
    فتنه شاید در زمان شاه، زندان بوده باشد!

    فتنه شاید با امام از کودکی همسایه بوده
    یا که در طیّاره ی پاریس_تهران بوده باشد

    فتنه شاید تابی از زلف پریشان نگاری
    فتنه شاید خوابی از آن چشم فتّان بوده باشد

    فتنه شاید اینکه دارد شعر می خواند برایت؛
    وا مصیبت! فتنه شاید از رفیقان بوده باشد

    ذرّه ای بر دامن اسلام ننشیند غباری
    نامسلمانی اگر همنام سلمان بوده باشد

    دوره ی فتنه است آری، می شناسد فتنه ها را
    آنکه در این کربلا عبّاس ِ دوران بوده باشد

    فتنه خشک و تر نمی داند خدایا وقت رفتن
    کاشکی دستم به دامان شهیدان بوده باشد
    من یه سوالی دارم. الان اینکه آقای مکارم میگن رهبر رو خدا تعیین می کنه، تفاوتش با اینکه در زمان جمشیدشاه و سایر پادشاهان کیانی هم این ادعا وجود داشته که پادشاه فرّه ایزدی داره چه تفاوتی داره؟
    به عبارتی، یعنی ما تو این چندین هزار سال هیچ پیشرفتی نداشتیم؟ :|

  • شبنم بیقرار
  • شرمنده دخالت میکنم! آقای مکارن نگفت رهبر رو خدا تعیین میکنه. آقای مکارم گفتن امام(ولی) رو خدا تعیین میکنه. منظور جانشین پیامبر بوده.
    برای این که بدونید چرا همچین واکنشی نشون دادن هم باید هم صحبتای آقای روحانی رو مطالعه کنید و هم صحبتای اقای مکارم و اساتید دیگه حوزه رو.
    اینم بخش مهم صحبتاشون که به شما اشتباه رسیده:
    یکی از دولتمردان گفته است که مبنای ولایت از دیدگاه امام علی (ع) نظر مردم بود و دموکراسی میراث این امام معصوم است، این حرف عجیبی است، او یک صفحه از نهج البلاغه را دیده و بقیه را ندیده است.
     
    وی ادامه داد: ولی را باید خداوند تعیین کند و آیات در خصوص ولایت در قرآن زیاد است، شما تنها یک جمله از نهج البلاغه را دیدید و بحث کردید، یکی از مسلمات مذهب شیعه است که امام را خدا و نه آرای مردم تعیین می‌کند، ما با اهل سنت برادر وار  زندگی می‌کنیم، اما مذهب رسمی کشور شیعه است.
     
    استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: نباید بگوییم که حاکم را رأی مردم تعیین می‌کند، رسول اکرم (ص) فرمود که تعیین جانشین من با خداست و خداوند به هر کسی که خواست، ولایت می‌دهد و کتاب‌های زیادی در خصوص غدیر نوشته شده است.

    لینک کامل صحبتاشون:
    http://www.rajanews.com/news/272128/%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA%D9%85%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86-%DA%AF%D9%81%D8%AA%D9%87-%DA%A9%D9%87-%D8%AF%D9%85%D9%88%DA%A9%D8%B1%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%AB-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D9%85%D8%B9%D8%B5%D9%88%D9%85-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%AD%D8%B1%D9%81-%D8%B9%D8%AC%DB%8C%D8%A8%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%DB%8C%DA%A9-%D8%B5%D9%81%D8%AD%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D9%86%D9%87%D8%AC

    با عرض پوزش از مدیر وبلاگ. گفتم بهتره این حرفا رو بزنم اگر صلاح دونستید خودتون، تایید کنید کامنتم رو.
    با تشکر از جواب طولانی شبنم بیقرار
    همه ی ماها بدون استثنا می دونیم که این یه مغلطه است و همه گرفتن منظور حضرت مکارم رو. حالا لفظ ها رو عوض کنیم و بگیم اون رهبر نبود ولی بود، چیزی رو عوض نمی کنه.
    علی رغم اینکه همه مون خیلی خوب میدونیم و کاملا برامون واضح و آشکاره که اصلا بحث آقای مکارم راجع به 1400 سال پیش نیست و راجع به همین امروزه، ولی نمی دونم چرا باز دوست داریم نبینیم واقعیت ها رو.
    برادر  شما که حاکم شرع نیستی نمیتونی به اموال مومنی شبهه وارد کنی ! من دیگه کم کم داره باورم میشه همه ی مذهبی ها مثل هم نیستن . 

    آثار و نوشته ها و سخنرانی های آیت الله منتظری کجا و نظرات شما و دوستانتون کجا .هر وقت وبلاگ شما رو میخونم میگم خدا آیت الله منتظری و آیت الله طالقانی رو ( علی رغم اختلاف نظرشون ) رحمت کنه . 


    پاسخ:
    گویا از اختلاس فرهنگیان و زندانی شدن تهیه کننده شهرزاد خبر ندارید.
    نامه امام علی(ع) به مالک اشتر: ای مالک! اگر شب هنگام کسی را در حال گناه دیدی، فردا به آن چشم نگاهش مکن ، شاید سحر توبه کرده باشد و تو ندانی
    پاسخ:
    با توبه کردن هیچ پول شبهه ناکی، پاک و حلال نمیشود.
    اصلا حالا من که مسئول شهرزاد نیستم . منظور این نامه ی حضرت علی اینه که مردم رو قضاوت نکن . شما همچنان پیش فرضت شبهه دار بودن اون پوله . اگر به متهمی  که دستگاه قضایی زیر نظرش داره تهمت بزنیم و اون تهمت درست باشه ثوابی نداره ول ی اگر اشتباه باشه گناه داره . به فرض اگر دستگاه قضایی کسی رو تبرئه کنه این دستگاه گناهی نکرده  چون  وظیفه اش بررسی موارد مشکوکه ولی افرادی که وظیفه ای نداشتن و اشتباه قضاوت کردن مرتکب گناه شڐن
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">