ویار تکلم

آخرین مطالب

تقاضای کمک از نویسندگان متعهد؟!

جمعه, ۳۰ مهر ۱۳۹۵، ۰۹:۳۴ ب.ظ

ام‌روز به‌م تجاوز شد! نه تنها به من که به نوزده نفر دیگری که در اتوبوس بودیم، تجاوز شد. یک تجاوز وحشیانه و دسته‌جمعی! کجا هستند آن نویسنده‌گان متعهد و حافظان حرمت قلم که نمی‌نویسند جز واقعیت را و هیچ‌گاه قلم خود را به دروغ آلوده نمی‌کنند؟ کجا هستند آن وب‌لاگ‌نویس‌های دردشناسی که زیر پوست شهر می‌خزند و مو را از ماست بیرون می‌کشند و همیشه حق را می‌گویند ولو به ضررشان باشد؟ من از آن‌ها تقاضا دارم که هم‌چون گذشته ساکت ننشینند و کمک کنند که حق خود را از متجاوزان زورگو بستانیم! تا کی سکوت و نظاره‌گربودنِ پای‌مال‌شدنِ حق‌مان؟ تا کی دست روی دست گذاشتن و اعتراض نکردن؟ البته قبل از این که این نویسنده‌گان مطالب خود را آماده دفاع از حق مظلوم کنند، یک توضیح بدهم که نوع تجاوز به من/ ما  نه آن تجاوزی‌ست که مدنظر همه است. یعنی راست‌ش به دماغ‌م/ دماغ‌مان تجاوز شد. با این حال این هم خودش نوعی تجاوز است و غیر قابل سکوت و بخشش! (در روزگاری که هرکس هرچیزی را تجاوز به خود می‌پندارد، خواه نگاه باشد و خواه حرف‌زدن و خواه قدم‌زدن! و همه در تولید انواع جدید تجاوز در حال سبقت از هم هستند، که هرکس مورد تجاوزتر! باکلاس‌تر! این حق هم برای من محفوظ است که تجاوزسازی کنم)! نصف بیش‌تر مسیر هفت ساعته‌ی اتوبوس را سرتوی یقه کرده‌بودم. به نظر دیوانه می‌آمدم یا شاید هم بیمار! اما هیچ کدام. فقط از بوی مواد زیباکننده‌ی! خانم‌های صندلی عقب، به بوی بدن پناه برده‌بودم و خودم را لعنت می‌کردم که چرا قبل از حرکت، دوش گرفتم و خودم را از نعمت رایحه‌ی خوشِ بوی عرق، محروم کرده‌ام! آیا این تجاوز نیست؟ کجای‌ند احیاکننده‌گان حقوق بشر؟!

نظرات (۳۴)

عاقا مسئله رو جنسی نکن دیگه! یه بوی عطر ساده س! چرا قشقرش راه میندازی ؟! :دی
  • دلارام 🌻
  • ache mge ch ghad boo dashteh? vala...
    haft saat too atooboos dlm baratoon sookht,,,
  • خانم لبخند
  • با اینکه دیگه بیش از حد درباره این موضوعات مینویسید و چندین مرتبه هم عرض کردم ما دغدغه های دیگه ای هم داریم، اما موافقم.
    خخهخ...چی فکر کردم چی بوددد
  • دلارام 🌻
  • darzemneshm bra chi javab camentam nadadid?,,,valla
  • کمی خلوت گزیده!
  • عه چه جالب!
    دقیقا تو ذهنم بود یه مطلبی شبیه به این بنویسم!
  • ژوکر تنها
  • عجب...
    مطلب قابل تاملی بود!
    :((
  • گمـــــــشده :)
  • :))
    فک کنم کلا خیلی سخت می گیرین
    :دی
    اونی که اونقدر غلیظ ارایش میکنه حتمن پشت پاش یه عطر هم میزنه ! نه ؟
  • خانومِ حدیث ^_^
  • صحیح ست...
  • آقایِ ریقو
  • اینم حرفیه واسه خودش.
    :)
  • پاییزِ سالِ بعد
  • صندلی تونو نمیشد عوض کنید؟
    چقدر از این کلمه تجاوز خوشت میاد!

    امام علی میگه هر که کاری را یا حرفی را بیش از حد انجام دهد به آن معروف شود 
  • مردی بنام شقایق ...
  • آخ آخ آخ آخ آخ!

    حالا فک کن تجاوز کننده مهندس هم باشه و مجبور باشی دو ساعت و نیم تو جلسه بشینی جلوش و به چرندیاتش گوش بدی و مثه بز اخوش جلوش سر تکون بدی!

    تنها تکنیکی که میشد برای نفس کشیدن استفاده کرد این بود که هر پنج دقیقه یه بار صدای گوشی رو در میاوردم و میرفتم بیرون دو سه تا نفس عمسق میکشیدم دوباره برمیگشتم!!!!

    +
    واقعا بوی بعضی ازین مواد آرایشیا حال به هم زنه! 
    چندین بار حین خوندن این مطلب میمیکِ صورتم عوض شد :|||

    هاااا
    پس اینکه نصف ملت توی مترو و اتوبوس همیشه بوی گند میدن استدلالشون اینه، ایمانی که به بو بنده خب بذار بره به باد، چیکارش داری
  • ɐɹɐɓol •_•
  • شما همون عرقتو استشمام کن :)
    بوی بعضی از مواد آرایشی واقعا حال بهم زنه
    طفلکی تو!
    اینجا همه بیرحمن جونم، خیلی بیرحم
    فکر کنم خدا هم دلش رحم بیاد دیگه، نمیخواد خیلی به خودت سخت بگیری، خدا هم ناراحت میشه، یه جوون اینطووووووور اذیت بشه، اینطور هر روز به طرق مختلف بهش تجاوز بشه!!!
  • خانم لبخند
  • اَه که چقد تکراری شده این حرف @ مریم خانم که « ایمانی که به فلان بنده بذار از بین بره و .. » خانم با این استدلال شما برو به خدا ایراد بگیر و بگو چرا ایمان ما رو به نگاه و بو و لمس و هرچیز دیگه ای بند کردی؟! خیر سرمون آدمیم و با ویژگی های خاصی خلق شدیم. این چه حرف و استدلال غیرعقلانی هست که یه عده دارن؟! دیگه آدم نمیتونه آروم باشه.
  • سیده فاطمه موسوی
  • :)))

    یعنی در این حد !!!

    سلام ... وبلاگ پر محتوایی دارید
    باید یه روز سر صبر تمام مطالبتون رو بخونم ...
    در مورد این پست حس میکنم یکم زیادی سخت گرفتین البته ...

    و در مورد کامنتتون ... بله خیلی سخته اما من نمیذارم تنها چیزی که برام مونده بشکنه ...
    خانوم لبخند، ایمان که هیچ، اصن مردی که با بوی عطر زنی وسط اتوبوس حالی به حولی میشه مشکل داره، بیماره
    بریم از خدا بپرسیم چرا افسار عقلمون بنده به کِش تنبونمون، یه ذره تنبون جا به جا میشه عقل زایل میشه
    پاسخ:
    دوستان گویا اشتباه برداشت کرده اند.
    اصلا  صحبتی از بوی عطر نشده و کسی هم حالی به حولی نشده.
    بوی مواد زیباکننده یعنی بوی مواد آرایشی که اصلا بوی خوشی نیست! به بوی عرق بدن پناه برده شده چون بوی آن به مراتب بهتر است از بوی بد مواد و لوازم آرایشی ست که استعمال میکنند! (دیگه از این ساده تر نتونستم توضیح بدم!) 
    من همیشه از این متعجب هستم که در بسیاری از متن ها، بسیاری از کامنت ها برداشت های بسیار عجیب و دور از واقعیتی از متن دارند که اصلا با محتوای متن هم خوانی ندارد. در حالی که اکثر متن ها بسیار ساده نوشته شده اند. یا اشکال در نوشتن من است یا اشکال در خواندن آن عده! 
    اشکال در خواندن ان عده:)
    سلام .

    نه فقط در مورد خانمها که حتی منم که یک خانم هستم گاهی سرگیجه میگیرم از این همه بوی به اصطلاح خوش ، در مورد آقایون هم همین طوره.

    به طور کلی به نظرم  اونچه که به حریم من مربوط هست باید در حریم من بمونه . درست نیست و  اجازه ندارم با هیچ وسیله و ابزاری حریم آدم دیگه ای رو بدون اجازه خودش بشکنم. از این منظر فکر میکنم لفظ تجاوز رو درست و به جا به کار بردید. باشد که مایه هدایت بشر قرار گیرد !
    عجب متنی.موافقم و جالب بود.و متاسفم برای اون عده ای که با تکرار مدام تجاوز برای هرچیزی دارند این فاجعه را کوچک و ساده می کنند.اینقدر روی هرچیزی اسم تجاوز می گذارند که دیگر اگر کسی از تجاوز واقعی هم حرف بزند می شود چوپان دروغگو.
  • خانم مهندس
  • بوی لوازم آرایشی که خوب که:)
    وسواس دارین شما! والا
    :|||||||||
  • فاطمه (خط سوم)
  • شما هم که ول کن قضیه تجاوز و تیکه ای هم به بعضی وبلاگ نویسا نیستید
    خوب دیگه همیشه زشتی و زیبایی در کنار هم وجود دارند
  • یگانه زهرا
  • چه جالب 
    خوب بود
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">