ویار تکلم

آخرین مطالب

خداحافظ

پنجشنبه, ۲ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۰۰ ب.ظ

اگر از دید حساب‌گرایانه و دودوتا چهارتای مرسوم نگاه کنم، واقعیت‌ش این است که نوشتن، خاصه وب‌لاگ‌نویسی، برای‌م هیچ سودی نداشته است. نه حقوق بگیر آن هستم و نه شغل و رشته و حرفه‌ام کوچک‌ترین قرابتی با آن دارد. نه مثل بعضی از دوستان به دنبال آن هستم که از قِبلِ چاپ مطالب‌ش مثلا کتابی چاپ کنم و احیانا پول و اسمی به هم بزنم و نه مثل بعضی دیگر از دوستان با چهارتا کامنت و لایک هوا برم داشته و توهم زده‌ام که نویسنده خوبی هستم و می‌توانم و باید بنویسم! نه از آن در زندگی‌م استفاده‌ای کرده‌ام و نه سوء استفاده‌ای و نه اساسا در زندگی‌م تاثیری داشته‌است. داشتن و نداشتن‌ش هم در این روزگار تله‌گرامی  نه نشانه های‌کلاس بودن است و نه امتیاز به خصوصی دارم که اگر می‌داشت اقلِ کم با اسم واقعی‌م می‌نوشتم که بتوانم از آن استفاده کنم و نه حتی هیچ چیز دیگر. اما من تنها و تنها از دید علاقه به آن نگاه کرده‌ام می‌کنم و خواهم‌کرد. برای همین هم وقتی علاقه نباشد  دلیل هم نیست و وقتی دلیل هم نباشد، انجام، احمقانه است.

روزی که علاقه و انگیزه برگشت، برمی‌گردم. به همین وب‌لاگ؟ نمی‌دانم. شاید! شاید هم تناسخ و حلول در کالبدی دیگر! پس تا آن روز...

  • ویار تکلم

نظرات (۳۱)

  • پرتقالِ دیوانه
  • نروووووووو -_____-
  • دلآرام 🌼
  • برای همین هم وقتی علاقه نباشد  دلیل هم نیست و وقتی دلیل هم نباشد، انجام، احمقانه است.
    عکسشم درسته؟
    وقتی علاقه باشد دلیل هم هست و وقتی دلیل هم باشد انجام آن احمقانه نیست؟
  • مجتبی مطوری
  • بدرود دوست عزیز😊
    وبلاگ نویسی صرفا جهت تخلیه!!
    ما وبلاگنویسها مثل یک خانواده ایم. ممکنه همیشه هم عقیده نباشیم یا  از نوشته های هم بدمون بیاد. ولی توی اوضاع وحشتناکی که شبکه های اجتماعی و تلگرامی و امثالشون ساختن، وبلاگنویسا مثل بازمانده های یه کشور جنگ زده ن که میخوان جون بکنن و همه چیو از اول بسازن!نمیخوام بگم ما کار به خصوصی میکنیم یا رسالتی داریم، اگرم قدمی هست اول برای خودمونه ولی خب به هر حال داریم سعی میکنیم محتوا تولید کنیم. محتوایی که کم کمش خودمون و افرادی مثل خودمونو به چالش میکشه. چالشای سخت ولی خوب. نمیتونید بگید که تصمیمتون ربط نداشته به حواشی اخیر وبلاگتون. قطعا ربطایی داشته. توی اون همه بحث به نظرم چیزایی پیش اومده که برای خودتون و همه ماهایی که دلخور شدیم و بحث کردیم و بازم اومدیم اینجا رو بخونیم، فایده داشته. به نظرم اگه این تنها فایده نوشتن باشه بازم نوشتن بهتر از ننوشتنه.
    امیدوارم بعد از یه مدت کوتاه برگردید و بنویسید. اینجا یا هرجایی که دوست دارید.

  • کمی خلوت گزیده!
  • عه!!!!! ./\.
  • کمی خلوت گزیده!
  • برگشتید اگر آدرس عوض شد خبرمون کنید خوشحال میشیم...
    دلمون تنگ میشه خو :(
    پوففف! مخسره ست :/
    اگه نمیخوای بنویسی و علاقه ای نداری و اهمیتی نداره برات پس چرا خدافظی میکنی دیگ؟ 
    دیگه هیشکی نموند. همه دارن میرن.
  • سروش الف
  • انما الاعمال بالنیات
  • مسافر زمان
  • ای بابا
    تازه آشنا شده بودیم که :)
    تفنگت را زمین گذاشتی؟ :)
    بخاطر یک مشت پول؟
    نکن از این کارا برادر من
    جدای از شوخی
    من از اولش هم میدونستم یک روز می ایستی
    مثل اکثر وبلاگ های دیگه
    میدونی چرا؟ چون بقول خودت راهت مشخص نبوده و فقط چیزی که خواستی و نوشتی
    انگیزه مهم است برای نوشتن
    شاید منم اگر روزی انگیزه نداشته باشم وبلاگم کلا حذف بشه
    اما امروز فکر میکنم صاحب وبلاگم خودم نیستم
    بلکه یجور واسطه است برای اینکه حرفامو با آقا (عج) بزنم همین
    یک منظور شخصی دیگه هم توش هست که بماند :)
  • هانیه شالباف
  • من مطالب‌تون رو دوست داشتم؛ شاید چون همیشه از یه زاویه‌ی جدید به 
    مسائل نگاه می‌کنید ... و متاسفم بابت رفتن‌تون.
    موفق باشید :)
  • مردی بنام شقایق ...
  • حاجی نرووووو

    حس میکنم نسل مردای وب نویس داره منقرض میشه

  • ف.ع ‏ ‏‏ ‏
  • ای بابا :(
    از بعضی عقایدم خوشم نمیومد اما خوب مینوشتی. خدا بیامرزدت!
    شرت کم :)))
    من یکی به سهم خودم اجازه رفتن نمیدم. برید استراحت کنید برگردید. ختم کلام.
  • فرید صیدانلو
  • ناراحت شدم رفیق
    وقتی که اومدم توو بیان تو جز اولین بازدید کننده هام بودی و کلی روحیه دادی بهم
    فراموش نمیکنم لطفتو
    مراقب خودت باش
    تا دیداری دیگر
    بری دیگه برنگردی ^ـ^
    مگه قراره نوشتن سودی داشته باشه!؟! غیر از یه عده محدود که تو حوزه های خاص فعالیت میکنن و شاید یه ربطی به شغلشون داشته باشه اونم باز با حق التحریر کم، بقیه که قرار نیست چیز خاصی از نوشتن نصیبشون بشه.
    در ضمن اکثرمون به دلایل مختلفبا اسم خودمون نمینویسیم. اما اون بخش علاقه که فکر میکنم بخش مشترک همه ماهاست همیشه سرجاشه. مگه اینکه واقعی نباشه یا مثل هر حس گاهی به گاهی دیگه، دستخوش تغییر بشه. 
    امیدوارم به زودی برگردید. با زاویه دید و حرفای تازه.

  • مهر نویس
  • خداحافظ
  • قلم بانو
  • کاش زود برگردید...
    یا علی.
    موفق باشی.
    سلام
    کار درستی میکنید.
    از نظر من که چند تا از مطالبتون رو خوندم لازمه پخته تر و کامل تر شید بعد مطالبتون رو دیگران بخونن. چون خیلی از مطالبتون اشکال های خیلی بزرگ و آسیب رسان داشتن.
    همان به :)
  • بانوی دلدارم
  • مطالب خوبی داشتین
    به سلامت 
    :(((((
    هر چی بلاگر خوبه داره میره
    فقط ما درب و داغوناش موندیم :(
    هی میام میبینم کنار ستاره ها نوشته خدافظ:\
  • خانم مهندس
  • هر وقت برگشتید یه خبر بدین! خوشحال میشم!!
  • منتظر اتفاقات خوب
  • تا درودی دیگر بدرود.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">