ویار تکلم

آخرین مطالب

نارنجی چرک

يكشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۶، ۰۵:۵۶ ب.ظ


مبارزه با خشونت علیه زنان بیش از رنگِ نارنجی نیاز به اقدام و عمل دارد. اقدام و عمل خودِ زنان در راستای تغییردادن نگاهِ دیگران از جنس به روح. این‌که حاضر باشند به جای جنس خود، به جای سایز خود، به جای اپیلاسیون و رُژِ لب و برآمدگی‌ها و فرورفتگی‌های خود، تنها و تنها خودِ واقعی، توان‌مندی‌ها، روحِ بلند و لطیف خود را پرزنت کنند، تا آن‌وقت کسی نتواند جز نگاهی انسانی و برابرانه، نگاه دیگری، نگاه کاسب‌کارانه‌ای به‌سانِ کالا و جنس بی‌ارزشی که تحقیر و ظلم بر او رواست، به او کند. و این، نه دکمه‌ای است که بشود با زدن‌ش آن را تغییر داد و نه بخش‌نامه‌ای است که با صدورش بشود آن را اجرا کرد! چه این‌که حتی کل زمین را هم نارنجی کنند!

فعلا که این روز به کام فعالان حقوق زنان داخلی است تا هرجور که می‌خواهند اسبِ شوآف خودشان را بتازانند. همان فعالانی که خودشان با به اشتراک گذاشتن اندرونی‌شان بیش‌ترین نقش را در شکل‌گیری این نگاه کاسب‌کارانه داشته‌اند. یک پروفایل نارنجی، تعریف یک داستان تخیلی از تجاوزهای دستی و نگاهی و فکری در همه‌ی خیابان‌های کشور و بیش‌تر کردن پیازداغ آن ماجرای توهمی با ننه من غریب‌م بازی‌های رایجی که در آن تبحر دارند، ارائه‌ی تصویری هیولاگونه و دیوصفتانه از مردان کشور و...تمام آن چیزی است که سال‌ها از این جماعت دیدیم و می‌بینیم.

لایک و ممبرش را ببرند. نوش جان‌شان!

نظرات (۷)

متأسفانه ما زن های امروز جامعه ایران همه تلاشمون اینه که با پرداختن به ظاهر و جذابیت های جسمی، خودمون رو اثبات کنیم و این خیلی خیلی ناراحت کننده است. خوب، در این مورد تا حدی فرمایشتون درسته؛ اما آیا تمایل،تفکر و سلایق مردان امروز ما و انتظاراتشون از زن چیزی غیر از اینه؟! آیا اگر زنی سانتی مانتال نباشه در جامعه توجهی رو میتونه جلب کنه؟ صریح عرض می کنم چند درصد از مردان جامعه ما تفکر شما رو دارند؟ به نظرم تفکر شما در این زمینه صحیحه اما در جامعه امروز این تفکر تبدیل شده به یک تفکر آرمانگرایانه یا اتوپیایی که تحققش در خیال ممکنه! با توجه به روندی که در مورد مردان و زنان در جامعه شاهدش هستیم...
جریانات خاصی هم که اشاره کردید همیشه بازخورد عملکردشون نتیجه عکس داشته و منفی...
ریشه این اتفاقات، تغییر تفکر و باور جامعه ماست که گاهی منکرش میشیم ولی واقعیتیه که انکارناپذیره...
اینکه چاره چی هست و چه کسانی مدیریت و رهبری این قضیه رو باید به عهده بگیرند برای حرکت به سمت اون تفکر آرمانگرایانه زیبا، این جای بحث داره!
پاسخ:
البته که براساس شواهد محدود نمیشه حکم کلی صادر کرد اما خب به نظر میرسه که پسرها روی دختری که جز زیبایی و اندام، معیارها و کمالات دیگری دارند حساب بیشتری باز میکنند.
مخالفم با فرمایشتون.
برای 10 سال قبل جامعه ایران، این فرمایشتون رو تأیید می کنم در مورد مردان ولی برای جامعه امروز نه!
دست کم جایی که من زندگی می کنم از این خبرا نیست و اگر فردی با تفکر شما وجود داشته باشه ما ازش پیکره می سازیم!
شما تفکر خودتون رو تعمیم میدید به قاطبه مردان امروز!
مردی که شما درموردش صحبت می کنید برای ما زن ها تبدیل شده به اسطوره!

پاسخ:
من در مورد قاطبه مردان حرف نزدم و حرفم رو تعمیم ندادم اما خب جامعه ی آماری اطراف من با تقریب زیادی نظرشان همان بود که عرض کردم.
مصداق بارز خشونت علیه زنان همین هرزه نگاری های توئه
زن همیشه بهش ظلم شده ..حتی میان زنان 
حتی تو کلمات پست شما 
هیچ کس نمی فهمد وقتی بخواهی یک زن قوی باشی در برابر ظلم چقدر میشکنی 
البته که حقوق زنان به خودمون مربوطه و هرجور که بخوایم ازش دفاع می‌کنیم. این مسیله به شما مربوط نیست که دربارش ویار میکنی
بهتر بودید قبل از پست کردن نوشتتون یک نگاهی بهش مینداختید تا متوجه تناقضاتش هم بشید . 
اول میگید حقوق زنان بیش از رنگ نارنجی به عمل نیاز داره و بعد هم فعالان حقوق زنان رو زیر سوال می برید . 
انتظار که ندارید بیان و ناگهانی همه ی زنان کشور رو به انقلاب و شورش دعوت کنند ؟ قبل از هر چیزی باید تفکرات اشتباه اصلاح بشه و این اتفاق نمیوفته مگر با آگاهی دادن . 
و برای آگاهی , باید از اوضاعی که وجود داره مطلع شد .
اما اگر فکر می کنید داستان تجاوز و آزارهای جنسی که داره روزانه اتفاق میوفته دروغ و تخیلیه , یا اگر فکر میکنید افرادی که آزار دیدند پیاز داغش رو در بیان احساساتشون زیاد میکنند و ننه من غریبم بازی در میارن حتما به یک روانشناس مراجعه کنید تا از آثاری که بعد از تجاوز و آزار جنسی روی روان فرد میمونه مطلع بشید . 

پاسخ:
البته که دو نوع فعال داریم. فعال واقعی و حقیقی که دغدغه اش زن و حفظ ارزش و کرامت اونه و فعال فیک و قلابی که دنبال شوآف و لایک و ممبر و باز کردن دکان از قبل این کارها!
  • مردی بنام شقایق ...
  • سلام

    بنظر حقیر(البته اگه فوش نخوریم بابت اظهار نظر!) تو این قضیه و نگاه معیوب و مریض به زن هر دو طرف (هم زن هم مرد) و هر دو بعد(هم فرد هم اجتماع) نقش دارن


    یه لوپ ایجاد شده!
    زن ها چیزی رو که تقاضا میشه عرضه میکنن
    و مردها چیزی رو که عرضه میشه تقاضا
    (البته همه عزیزان خاننده ملتفت هستند که منظور ار مردها و زن ها همه ی آن ها نیستند)

    برای شکستن این لوپ هر دو بخش باید اقدام کنن

    زن ها زنیت(کرامت های زنانه) عرضه کنند و مردها زنیت و انسانیت طلب کنند. والبته این نگرش تضادی با زیبایی خاهی و تمایل به زیبایی ها و جذابیت های زنانه و مردانه نداره
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">