ویار تکلم

کانال وب‌بلاگ در تلگرام:
https://t.me/zaerezari

آخرین مطالب

گفت

يكشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۳۴ ب.ظ

گفت اگه به بعضی روشعن‌فکرهای داخلی باشه حاضرن به بهونه‌ی صرفه‌جویی در مصرف آب، کمپین نماز بدون وضو رو ایجاد کنند. بگن وضو آب هدر می‌ده! یعنی بی‌شرفی تا این حد! گفت دختری که تا سه نصف شب سرش تو گوشی و تلگرامه هیچ‌وقت نمی‌تونه زنی باشه که کسی بتونه از دامن‌ش به معراج برسه. کسی بتونه از دامن‌ش اساسا آدم مهمی شه...

  • ویار تکلم

تلگرام

نماز

نظرات (۲۱)

  • ماهی کوچولو
  • هر کس بوده بیراه هم نگفته متاسفانه
    همه نقش تربیتی رو برای زن قایل شدن و کمرنگ و کمرنگ تر شدن جایگاه پدر یکی از مشکلات امروزه.
    البته اصلا منظورم این نیست که شما چنین منظوری داشتید، ولی بخش دوم نوشته تون یادم انداخت اینو بگم...
    پاسخ:
    همه نقش نه، اما قطعا نقش بیشتر از آنِ خانم هاست.
  • خانم لبخند
  • چه خوب گفته دومین مورد رو..
    مورد دوم تفکرش شبیه به تفکر امل و متحجر و شپش زده توئه
  • آشنای غریب
  • حرفات متین اما پسری هم که تا نصف شب بیدار باشه پشر علافیه و نمیتونه صبح بره سر کار و خرج خونه رو بیاره      منظورم از گفتن این بود که انگیزه مهمه که متاسفانه خیلی هامون نداریم
    روشعن فکر؟؟! واقعا برای شعورت متاسفم ویار

    آدم روشعن فکر باشه شرف داره به اینکه مثل تو و دوستانت کاسه لیس عنقلابی نباشه
    خیلی فلسفی ش کردین :)))
    کسی که تا ۳ تو تلگرام و بیان و ... وول میخوره ساعت خوابش بهم ریخته فقط 
    می دونین علت این همه عناد و دشمنی به قول شما روشعن فکران (که البته ظاهرا شما هم گاهی نوشته هاتون نشون میده همچین سنتی نمیخواین دسته بندی بشین و در همین مقوله دسته بندی قرار میدین خودتونو) با اسلام و به قول شما زدن این کمپین ها چیه؟
    اینکه در طول این چهل سال ادعای برپایی اسلام و داشتن نظام اسلامی و اینا، مسلمون های ایران هرگز حرفی برای گفتن نداشتن. هرگز نتونستن ثابت کنن یا حداقل نشون بدن که اسلام تاثیر مثبتی در زندگی آدم داره.
    مملکت اسلامی شد، اما نه اختلاس ها کم شد، نه دزدی ها، نه امنیت خیابون ها بیشتر شد، نه تجاوز به بچه ها کمتر.
    خیلی از همین دزدها و متجاوزها و ال و بل هم کسایی بودن که پدر و مادرشون موقع انتخاب اسم برای بچه هاشون رعایت کردن که نام نیک برای بچه هاشون بذارن و اسم ائمه رو گذاشتن و این حرفا.
    خیلی هاشون پدر و مادراشون نمازخون و روزه بگیر هستن.
    اما عملا هیچ تاثیری نداشته این اسلام این مدلی در تربیت فرزندان خوب. وگرنه که الان از انقلاب 40 سال میگذره و حداقل یکی دو نسل تربیت یافته ی این نظامن و می بینیم که هر روز داره بدتر و بدتر میشه.
    البته که سپر دفاعی سنتی ها همیشه اینه که اسلام به ذات خود ندارد عیبی! اما خب نکته اینه که مهم اون اسلام آرمانی دست نیافتنی نیست، همون طور که اگر این دیدگاه رو قبول کنیم، مسیحی ها هم می تونن خیلی راحت بگن یه مسیحی واقعی بدی نمی کنه و ال و بل. مهم اون مسلمون هایی هست که الان ازشون بپرسین میگن ما مسلمونیم، محب اهل بیتیم، تاسوعا و عاشورا هم جون میدیم برا امام، بعد هم که تربیت فرزنداشونو می بینیم.
    شما به این دقت کنین که اونایی بخوان کمپین نماز بدون وضو بزنن، خیلییییی هاشون پدر و مادر همیشه باوضو و نماز شب خون دارن. فتامل.
    خواننده خاموش اینجام و اولین باره که نظر میدم 
    @ناشناس 00:04
    یکی دیگه در مورد یکی دیگه حرف زده تو چرا از ویار ناراحتی؟ :)
    نکنه خودتو جز روشعنفکرا میدونی؟ 
    از قدیم گفتن حرفو بنداز صاحبش بر میداره :)

    بد نیست کامنت های پست قبل رو بخونی تا کمی با مفهوم شرف و وجود آشنا شی ناشناس جان :)
    من با این پست کاملا موافقم. عین حقیقته...

    برام جالبه! اغلب دوستانی که اینجا کامنت میگذارن به صورت ناشناس اظهار فضل می کنن! از اون جالبتر اینه که نویسنده وب، امکان ارسال نظر به صورت ناشناس رو غیر فعال نمی کنن! اگر این امکان غیر فعال شه دوستانی که نظر مخالف دارند باید یه قدری شجاعت به خرج بدن و با هویت، وارد بحث بشن. تبادل نظر به این شکل حس خوبی به آدم نمیده چون نمیدونی داری با چه کسی بحث می کنی!
    و اینکه خیلی بد هست که به این شکل به همدیگه توهین کنیم. چه ایرادی داره حتی با افکار مخالف، به صورت مسالمت آمیز و منطقی بحث کنیم؟!
    لازمش اینه که قدری آستانه تحملمون رو بالا ببریم.
    تأکید می کنم یه فکر اساسی بشه برای کامنت های ناشناس!
    سپاس
    پاسخ:
    روال این وبلاگ بر آزادی بیان و احترام به افکار دیگران (ولو مخالف) هست. برای همین هم بیشتر نظرات دوستان اولویت و اهمیت دارند تا اسامی که قابل تغییر هستند. 
    برای تبلیغ ما نیاز به زبان نرم و بیان شیوا داریم 
    درست مثل خود حضرت رسول و اهل بیت علیهم السلام

    برای تبلیغ ما نیاز به زبان نرم و بیان شیوا داریم 
    درست مثل خود حضرت رسول و اهل بیت علیهم السلام

    آهااااااا...!
    پس لطفاً اصطلاح روشن فکر در این پست رو درست تایپ کنید که از جانب دوستان مخالف، سوء برداشت نشه...فکر نکنن دارین توهین میکنید به یه قشر خاص!
    بنده منظورم این نبود که شما آزادی بیان رو از دوستان بگیرید. ولی کامنت گذاشتن به این شکل که چند نفر ناشناس کامنت بگذارن و دوستان دیگه که با ناشناسی وارد بحث شدن سردرگم بشن که طرف مقابل بحثشون دقیقا کدوم ناشناسه، این یه مشکله خودش. مثل پست قبلتون. از این لحاظ عرض کردم.
    @روشا مجد

    خدا پدرتو بیامرزه

    زبونم مو درآورد تا اینو به اون دوست ناشناس کشمش مغزتون حالی کنم.

    آخرشم حالیش نشد!
    @ فرید
    شما احیاناً‌ موقع کامنت گذاشتن فکر می کنید؟ خیلی سعی کردم احترامتونو نگه دارم ولی ثابت کردین که هرچقدر جلوی بعضیا سکوت کنی،‌ تأثیر نداره چون ادبی ندارن که بخوان نشونش بدن ولی ی سؤال واقعاً‌ چرا اینهمه دنبال این بودی که به اسم ناشناس کامنت نذارم؟ 
    من تو پست "گاهی باید به عقب برگشت" اولین باری بود که پیام میذاشتم و مخاطبم "موشک" بود و جواب منم دادن. پست قبلیم که یه ناشناس دیگه قبل از من پیام گذاشت که کلاً‌ بحثی نکرد که شما بخوای جوابشو بدی. (علت اینم که دومین ناشناس کامنت گذاشتم این بود که از طرف "موشک" بی ادبی ای دیده نشد و من میخواستم بدونن که اون کامنت از طرف من نبود). شما اصلاً‌ دنبال بحث نبودی که اگه غیر این بود متناسب با اون جواب میدادی. البته خب اینهمه هیاهو الکیم نیست آخه کسی که منطقی نداشته باشه و حرفی برای گفتن،‌ همچین کارایی ازش بعید نیست. حالام که این کامنت رو گذاشتم خواستم به امثال باهوشایی!!! مثل تو بگم،‌ که اسم بدون نشانی هیچ مشکلی رو رفع نمیکنه چون یه نفر میتونه به چندین اسم کامنت بذاره و حتی به جای اسم "فرید". چه اینکه از آدمی مثل شما همچین چیزی دور از ذهن نیست
    یه مطلب دیگه کسی که واقعاً‌ میخواد بحث کنه میتونه جواب ناشناسی رو که مد نظرش رو بده مثل همین کاری که "احمد" کرد حالا اینکه شما تو نت نیستی و نمیدونی چیکار کنی اون یه مسئله دیگه است. قشنگ معلوم شد چقدر دغدغه تون بحث و نقد بود و مرتب سردرگم میشدین آقای باهوش!! 
    @@من
    بذار با همون استدلال سستی که امثال شما باهاش آشنایین باهات بحث کنم.
    اگه برجام منعقد نمیشد چه اتفاقی می افتاد؟! شواهد و قرائن نشون میده که هیچ! فقط صنعت هسته‌ای تعطیل نمی شد. ولی شما و دوستانتون مدعی هستید که این قرارداد سایه جنگ رو از سر مملکت برداشته و اگه برجام نبود جنگ میشد.
    خب حالا با همین استدلال نمیشه تصور کرد که اگه انقلاب نمیشد الان دزدی و اختلاس و رانت چندین برابر بیشتر بود؟!چرا میشه. ولی متاسفانه عناد با حق و حقیقت امثال شما رو حسابی کور کرده.
    @احمد

    قیاستون کاملا مع الفارق بود. قیاس مع الفارق رو هم تعریف می کنم، چون خیلی از دوستان تعریفشو نمی دونن. قیاس درست یعنی از کل به جزء رسیدن یا از جزء به کل رسیدن. یعنی یه چیزی در حالت کلی درسته، حالا ما یه چیزی رو پیدا کردیم که جزئی از اون کله و طبیعیه که اون قانون برای اون جزء هم برقراره. قیاس جزء به کل یعنی ما یه چیزی رو برای یه مسئله ی ریز و دقیق نشون میدیم، بعد به شیوه ای مثل استدلال استقرایی نشون میدیم که برای حالت کلی تر هم این شرایط برقراره.
    قیاس مع الفارق یعنی ما یه حالتی رو برای یه جزء پیدا کردیم و متوجه شدیم درسته، بعد اون رو به جزء دیگه ای تعمیم میدیم. که این کار طبیعیه که غلطه.

    قیاس شما دقیقا از این مقوله بود. برجام یک جزء هست و اختلاس هم یک جزء که ارتباطی به هم ندارن.

    اما در مورد دزدی و اختلاس و غیره هم ما سال های سال بدون انقلاب اسلامی ایران داشتیم و هیچ تاریخی نتونسته ثابت کنه (حداقل تا کنون) که قبل از این چهل سال رانت ها و اختلاس ها و دزدی ها چندین برابر بعد از انقلاب بودن!

    اصلا بیاین یه مثال دیگه بزنم. آیا شده تا الان ببینین که مثلا مردم این طوری فکر کنن که این خانوم که چادری احتمالش کمتره که غیبت کنه؟ دیدین مردم فکر کرده باشن این خانوم چون چادریه کمتر تهمت می زنه؟ دیدین مردم فکر کرده باشن چه خوب که تو روضه های این خانومای مذهبی هیش کی غیبت هیشکی رو نمی کنه؟ دیدین کسی گفته باشه چقدر تو عاشورا و تاسوعا این مذهبی ها قشنگ تو صف نذری وای میستن و حواسشون هست حق کسی ضایع نشه؟ دیدین کسی گفته باشه این مذهبی ها موقع عزاداری چقدر رعایت می کنن که همسایه ای آزرده خاطر نشه، صداشون زیادی بلند نباشه؟

    واقعا قبول ندارین که مذهبی ها نتونستن این طوری باشن؟ قبول ندارین که دست غیرمذهبی ها تو کوبیدن مذهبی ها کاملا پره؟

    اگر قبول ندارین که من دیگه حرفی ندارم. اگر هم قبول دارین که بهتره قبل از هر چیز آسیب شناسی بشه که چرا این طوره.
    @@من

    کل جوابت رو یه بار خوندم. دوباره هم خوندم. شاید باورت نشه ولی سه باره هم خوندم. اما چیزی که ربطی به کامنت من داشته باشه پیدا نکردم.
    بند اول یه سری مباحث از جبر و احتمال دبیرستان بود. بند آخر هم یه مقدار روضه بود. می مونه بند وسط که توش فرموده بودین برجام یک جزء هست و اختلاس هم یک جزء که با هم ارتباطی ندارن.
    خب من رفتم یه بار کامنت خودمو خوندم. دوباره هم خوندم. می تونی باور نکنی ولی سه باره هم خوندم. ولی جایی که توش گفته باشم برجام و اختلاس به هم ربطی دارن پیدا نکردم.
    همون جبر و احتمالی که شما تا دبیرستانش رو خوندی تو مقطع دانشگاهی یه اصلی داره به اسم اصل تعمیم. طبق این اصل اگه با یک شیوه استدلالی بشه درستی حکم عضوی از یک مجموعه رو اثبات کرد با همون شیوه میشه درستی احکام باقی اعضای اون مجموعه رو هم اثبات کرد.
    خب من هم شیوه استدلالی شما رو تعمیم دادم. اگه این شیوه استدلالی صحیحه که برای هر دو مورد باید صحیح باشه. اگرم خیر برای هیچکدوم.
    آمریکایی که در جنگ های عراق و افغانستان متحمل هزینه های فاجعه باری شده بود و به گفته کارشناسان به هیچ وجه توانایی و پتانسیل و انگیزه معقولی برای حمله به ایران نداشت اگه برجام نبود از اون سر دنیا لشکر می کشید به ایران. ولی پادشاهانی که تاریخ فساد و دزدی و خیانت هاشون رو ثابت کرده اگه الان در راس بودن عابد و زاهد بودن و مملکت رو گل و بلبل می کردن!!
    @احمد

    حالا لازم نبود سه چهار بار هی تکرار کنین که نفهمیدین! فهمیدم که نفهمیدین!
    "جایی که توش گفته باشم برجام و اختلاس به هم ربطی دارن پیدا نکردم". بالاخره ربط دارن یا ندارن؟!
    بله، اصل تعمیم وجود داره و بنده هم عرض کردم اون میشه استدلال جزء به کل.
    اما شما می گین برجام این جوری، نتیجه میگیریم اختلاس این جوری!!
    بنده کامنت دیگه ای رو در خصوص برجام قصد ندارم تو این پست جواب بدم. اصلا هیچ گونه ارتباطی به بحث نداره.

    بحث این پست مربوط به اعتراض همیشگی غیرمذهبی ها به مذهبی هاست و بنده هم عرض کردم دست غیرمذهبی ها به دلایلی که عرض کردم و دلیل نقص های بسیاااااااار عدیده ی مذهبی ها همیشه پره.
    اگر واقعا قصد دارین کاری بکنین که کسی به مذهبی ها گیر نده، بهتره به فکر درست کردن رفتار خودتون مذهبی ها باشین و ریشه اش رو رفتار خودتون بدونین.

    حالا واقعا این بحث چه ارتباطی داره به اینکه شما بلافاصله میخواین به برجام ربطش بدین، من نمی فهمم.

    کلا هم فکر می کنم من حرفمو زدم، شما هم می خواین بفهمین، می خواین نفهمین. مهم نیست. اونایی که می خواستن منظور منو بفهمن، فهمیدن. من هیچ کامنتی رو دیگه جواب نخواهم داد در مورد این پست.
    عالی بود ،دنبال شدی به سایت منم سر بزن ممنون،طراحی لوگو اسم و عکس نوشته رایگان انجام میدم ،در خدمت هستیم
  • راحیل ریاحی
  • اتفاقا فقط مونده به نماز بی وضو بپردازند!
    یعنی منطقیه؟
    دختری که تا ساعت 3 نصف شب سرش تو تلگرام و گوشیه نمیتونه معنویات داشته باشه؟
    نمیتونه اونقدر فهم و درک داشته باشه که توی دامنش به معراج رسید؟
    گوشی و تلگرام شده معیار سنجش خوبی و بدی ؟
    شما قبول دارین اینو؟

    +چرا انقدر فحاشی؟
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">