ویار تکلم

آخرین مطالب

بوی گند می‌دهی دختر!

پنجشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۶، ۱۰:۲۹ ب.ظ

هیچ‌وقت فلسفه سرخاب سفیدآب کردن و رنگ روغن زدن دخترها را نفهمیده‌ام. چه دلیلی دارد که یک آدم بخواهد رنگ پوست و لب‌ش را چیزی جز آن‌چه هست نشان بدهد. خودشان که می‌گویند به خاطر علاقه به زیبایی است، ولی ناگفته پیداست که این حرف تنها یک مهمل‌بافی زنانه است. کسی که به زیبایی علاقه دارد همه جا علاقه دارد. نمی‌شود که توی خانه دراکولا باشی و وقتی رفتی بیرون سیندرلا! اگرچه هیچ دختری با آرایش سیندرلا نشده و تلاش برای زیبا شدن چیزی جز یک تلاش مذبوحانه و ترحم‌برانگیز نیست. دختر بدشکل هر چقدر هم دست توی صورت‌ش ببرد باز بدشکل است و با این کارها فقط عِرض خود می‌برد و زحمت ما می‌دارد! دختر زیبا هم به این کارها احتیاجی ندارد که به قول حافظ "به آب و رنگ و خال و خط چه حاجت روی زیبا را"!

در هر صورت این چیزها به ما ربطی ندارد و هرکس اختیار صورت‌ خودش را دارد. ولی آن‌چه به ما مربوط است شامه خودمان است که از بوی این مواد آرایشی بنجل، گیرنده‌های‌ش چِت می‌کنند. پس توصیه مشفقانه می‌کنیم که وقتی می‌خواهید بروید بیرون یا اصلا آرایش نکنید، یا از وسایل آرایشی بنجل چینی استفاده نکنید، یا کلا بی‌خیال تاکسی و وسایل نقلیه عمومی شوید که هم خدایی ناکرده دست‌مالی! نشوید و هم بوی گندتان پدر مسافرها را در نیاورد.

  • ویار تکلم

آرایش

مواد آرایشی

نظرات (۲۷)

  • ماهی کوچولو
  • اینکه آرایش در حجم زیاد و غیر معقول مسخره است رو قبول دارم ولی مگه لوازم آرایشی بوی بد دارن؟ اکثرا که اسانس های میوه دارن! 
    لوازم ارایشی خیلی هم بوی خوب میده 
    بعدم تا دلت بخواهد دختر میشناسم که تو خونه ارایش می کنند واسه دل خودشون ...هرکی یه چیزی دوست داره...
    تا الان نشنیده بودم کسی بگه لوازم آرایشی بوی بدی دارن. من خودم بوشونو دوست ندارم، اما "بدبو" نیستن.

    "مهمل‌بافی زنانه"، عبارت جالبی بود. دارم فکر می کنم آیا تو واژگان شما "مهمل‌بافی مردانه" هم داریم یا کلا تمام مهمل بافی ها رو ویژه ی بانوان می دونین؟ آیا وقتی حرف های مشابهی از آقایون می شنوین هم از این نوع عبارت ها با پسوند "مردانه" استفاده می کنین؟
    هم اتاقی داشتم تو خوابگاه، صبح بلند می شد، می رفت صورتشو می شست، ارایش می کرد، حدود یه ساعت آرایشش طول می کشید. بعد زندگیشو شروع می کرد. می رفت دانشگاه، برمی گشت. می رفت صورتشو می شست، دوباره یه ساعت آرایش می کرد، بعد زندگیشو ادامه میداد. هرگز تو تمام مدتی که تو خوابگاه بودم، جز زمانی که تازه از حموم اومده بود، صورتشو بی آرایش ندیدم، با اینکه هم اتاقیش بودم. خیلی های دیگه رو هم که تو راهروی خوابگاه می دیدم، همیشه آرایش داشتن. اما خب شما اصرار دارین که همه تو خونه دراکولا هستن.
    همون طور که اصرار دارین کسی کسی رو دستمالی نمی کنه و اصلا بعید نیست که معتقد باشین زنا خودشون خودشونو به آقایون می کشن تو تاکسی!!

    پاسخ:
    به نظر شما کسی که روزی دو ساعت از عمرش رو صرف نشستن پای آینه و آت آشغال مالیدن به خودش می‌کنه عقل سالمی داره؟
  • خانم لبخند
  • «دختر بدشکل هر چقدر هم دست توی صورت‌ش ببرد باز بدشکل است و با این کارها فقط عِرض خود می‌برد و زحمت ما می‌دارد!»
    یکی از عواملی که باعث تن دادن بیشتر خیلی از دخترا به آرایش چهره و ظاهر میشه، همین نگاه گند و تاسف بار و نفرت انگیز امثال شماست. پس شکایت هم نکنید.
    پاسخ:
    من نفهمیدم ربطش رو! نگاه ما چه ربطی به کارای شما داره؟ مگه شما برای مردها زندگی می‌کنین؟ 
    یه زمانی می‌گفتن زن اهل ناز مرد اهل نیاز، فکر کنم الان برعکس شده!
    اگه واقعا برای جلب توجه جنس مخالف همچین کاری می‌کنید که باید بگم سبک زندگی بسیار رقت‌‌بار و تاسف‌آوری رو پیش گرفتید.
    ویار جان قبول کن که با کمال احترام بعضی وقتها چرت و پرت میگی!
  • آقای کلاغ پیر
  • گاهی وقتا حقیقت از تلخ هم تلخ تره ، جامعه ای بدلی جامعه ای که از ظاهر و تا باطنش پر شده از صورتک ، جامعه ای پر از عقده نیاز به دیده شدن به هر شکل جامعه ای برا سر باز زدن تموم کمبود ها و هیچ وقت قانع نبودن به چیزی که داریم چه زیبای چه مال و چه هرچی بهتر از این نمیشه اول پل تغییر این مملکت دو سه چیز بنظرم ، اول قبول کنیم هرچی هستیم رو و ادا در نیاریم دوم قانع باشیم و راضی باشیم و سوم تلاش کنیم اگر اشتباهی بودیم و کمبودی داشتیم جبران کنیم و خوب بمونیم ، 
    - از یه چیزی خیلی تعجب میکنم چرا همه فکر میکنن با اونایی ؟! عده ای خانما یا عده ای از اقایون چرا انقدر بد جبهه میگیرن و تند حرف میزنن ...؟؟!!
  • دلارام 🌻
  • هیچ دختری به خاطر توجه همه مردا زندگی نمیکنه ولی بخاطر توجه یه نفر خاص زندگی میکنهاز کجا معلوم داشت نمیرفت پیش کسی که توجهش رو میخواست:/
  • دلارام 🌻
  • همه مثه شما نیستن بتونن با کسی برن بیرون یا حاضر شن برای کسیکه ازش شاید خوشش هم نیاد
    خخخخ
    هزار تا لایک ب تیتر مطلب . فک کنم صاحب بوی سیب میدهی دختر بفمه خودشو جر بده 
    ویار جان اولا به نظر من که به قول خودتون این ات و اشغال های ارایشی حتی اگه مال چین هم باشه بوی گندی نمیدن .من که تا الان ندیدم وسایل ارایشی بوی بد بده اتفاقا برعکس خیلی هم بوی خوبی میده .تلاش برای زیبا شدن چیزی جز یک تلاش مذبوحانه و ترحم‌برانگیز ...من واقعا متاسفم که شما تلاش انسان برای زیبایی رو اینجوری توصیف کردین .مث اینکه کسی شخصیتش مشکلی داشته و ازنظر شما نباید تلاشی در جهت تغییر اون بده .چون زیبایی فقط چهره نیست ...خیلی ها در تلاشند برای زیبا ترکردن گفتار رفتار و حتی افکار خود.که به نظر من شما هم درجهت زیبایی افکارتان باید بکوشید ...بوی خودخواهی و ...از متنتان  به مشام میرسد ...وبوی فضل فروشی
    پاسخ:
    مگه کسی گفته زیبایی روحی و فکری بده؟! اصلا هدف خلقت خودسازی و تعالی روح و کسب کرامات انسانیه. موندم چنین هدف والایی رو چه جوری با آت آشغال مالیدن به سر و صورت مقایسه می‌کنید؟
    وقتی طرف از انجام اون کار لذت می بره و حس خوبی بهش میده، به نظر من اصلا ایرادی نداره و طرف عقل سالمی داره.
    مثلا یه نفر ممکنه دو ساعت در روز تلویزیون نگاه کنه، حالا این بنده خدا تلویزیون نگاه نمی کنه، به جاش آرایش می کنه. یکی دیگه ممکنه دو ساعت بیشتر بخوابه. این بنده خدا همیشه هفت بیدار میشد که هشت با آرایش شروع کنه روزشو. اشکالش چیه؟ همه که نباید یه جور از زندگی لذت ببرن. مثلا شما احتمالا از وبلاگ نویسی لذت می برین. ولی خب به نظر خیلی ها این کار هم چرت و پرته. یه عده هم از کانال داشتن و اینستا داشتن لذت می برن. خب هر کس یه جوریه. چه اصراریه همه ی مردم کپی پیست باشن؟ اونم کپی پیست شما؟!
    @من
    استدلال شما منطق سستی داره من جان!

    به استدلال شما لذت مجوز فعالیتهای افراطی رو میده
    به استدلال شما اونی که شهوترانه و تحت عنوان بیمار جنسی قرار میگیره هم سالمه و عقل سالمی داره! چون داره کاری رو انجام میده که اوج لذت و حس خوب رو بهش میده!
  • سُر. واو. شین
  • کاشکی یاد بگیریم نیازی نیست تو هر سوراخی که دیدیم انگشت کنیم برادر!
  • دکتر یونس
  • به همان اندازه که آرایش و تلاش برای جلب توجه غیر ، از سوی خانمها ترحم بر انگیزه، بوی عرق مردان که بوی زنگ آهن میده هم ترحم برانگیزه.. لباس چروک یه مرد هم ترحم برانگیزه.. دستای کل کثیف و ناخنهای سیاهش ترحم برانگیزه، دندانهای مسواک نزده ، ترحم برانگیزند.. 
    شاید منظور خانم لبخند این بود که این تمایل به دیده شدن و آرایش های تند و لباس های نامتعارف ریشه در خواست و تمایل و ذائقه ی مردان داره.. چه خوب چه بد ، ذائقه مردان نوعِ پوشش زنان رو تعیین میکنه.
    پاسخ:
    دست‌های کل کثیف و ناخن‌های سیاه و دندان‌های مسواک نزده و عرق زیر بغل ترحم‌برانگیز نیست. چندش آوره. زن و مرد هم نداره. اتفاقا تو خانم‌ها به علت آبکافت مواد آرایشی نامرغوب به وسیله عرق بوی به مراتب نامطبوع تری ساطع می‌شه. در هر صورت واضحه که پاکیزگی هیچ ربطی به آرایش و رژ و ریمل نداره. ممکنه یکی آرایش کنه ولی به شدت کثیف باشه و یکی دیگه آرایش نداشته باشه اما تمیز باشه.
    ترحم براگیز خانمیه که برای خودش شان و شخصیت قائل نیست و فکر می‌کنه حتما باید بر اساس سلیقه و ذائقه جنس مخالف آرایش کنه و لباس بپوشه. یعنی خودش پذیرفته که صرفا یه وسیله برای ارضای نیاز جنسی مرده، نه بیش‌تر! کسی که کل آمال و آرزوش سرویس دادن جنسی و بصری به جنس مخالفه ترحم برانگیز نیست؟
    @رضا
    قعطا تو هر چیزی افراط و تفریط بده و مذبوح. من هرگز کارهای افراطی و تفریطی رو تایید نکرده ام و نمی کنم. برداشت اشتباه شماست اگر این طور فهمیدین.

    اصل کلام رو گرفتین ها، ولی نمی دونم چرا دنبال این می گردین که یه جوری از طرف ایراد بگیرین!!
    کامنت دکتر یونس هم بسیار تامل برانگیزه.

  • دکتر یونس
  • :) ترحم برانگیز هم هست! ازین منظر که مردی هست که از جون و دل داره برای زن و زندگیش زحمت میکشه و عرق میریزه ولی زنی نیست که حتی لباس این بدبخت رو اتو کنه بده دستش! (الان به فمنیست ها برنخوره!:) من میدونم اتو کردن لباس مردان وظیفه زن نیست، لطف و محبت یه زنه).
     در پستی که راجب حجاب و نوع پوشش زنان یهودی نوشتم به قدر کفایت توضیح دادم ولی هزار بار دیگه ازم بپرسن به نظرم مقصر و دلیل اصلی بی حجابی زنها ، "تغییر ذائقه مردها"ست.. زن به لحاظ روحی بسیار وابسته به توجه مردهاست. قبول کن "زنِ خود ساخته ی با اعتماد به نفسِ پرمشغله ی پویایی که اصلا فرصت و علاقه به خود نمایی نداره چون ویژگیهای مثبت دیگری داره"؛ خیلی کمه. زنها اونطور لباس میپوشن، اونطور میان بیرون که مردها میخوان.. من زنهایی رو میبینم که الان بی حجابن اما دهه شصت اتفاقا مانتو مچ دار و مقنعه بلند و چادر کیفی سر میکردن! یعنی اونوقت با جو موجود بودن و الان هم با جو موجود، از خودش هیچ فکر و شخصیتی نداره که بر اساسش انتخاب کنه یک راه رو.. اما چرا جو تغییر کرده، چون ذائقه مردها تغییر کرده، و تغییر ذائقه منجر به تغییر چهره جامعه و فرهنگ غالب میشه .. تا مرد نخواد ، زن خودش رو به تیغ جراحی های زیبایی متعدد نمیسپره. در حد خفه شدن آرایش نمیکنه.. چشمهایی هست که میبینه و دوست داره. چشمی جز چشم من و شما.. 

    نمیدونم چه اصراری دارید توپ رو بندازید تو زمین خانمها! شاید به همین دلیل در مقابل حرفهای درستتون بعضیها گارد میگیرن. چون شاید بیشتر بدنبال "پیداکردن و معرفی مقصر" هستید تا "روش حل مساله"! 
    پاسخ:
    مسئله دقیقا همین جاست. خب اگه تفاصیل شما درست باشه یه همچین موجود ضعیف و وابسته‌ای که به قول شما از خودش هیچ فکر و شخصیتی نداره و حتی تو لباس پوشیدن و ریزترین مسائل شخصی هم نمی‌تونه برای خودش تصمیم بگیره و تابع نظر دیگرانه، چه جوری دم از برابری جنسیتی و وکیل و وزیر شدن می‌زنه؟! این که واسه لباس خودشم نمی‌تونه تصمیم بگیره، چه جور می‌خواد واسه مملکت تصمیم بگیره؟!
    من نمیدونم چرا شما فکر میکنید هرکی ارایش میکنه از ات و اشغال استفاده میکنه .خیلی از بیزینس ها و تجارت های دنیا بخاطر همین تلاش انسان به زیبایی شکل گرفتند اونوقت شما محصولاتش رو زیر سوال می برین ...جالبه شما لاش انسان برای زیبایی اخلاق و ...جایز میدونین ولی اونیکه رو مالیدن ات واشغال . مگه ظاهر انسان نیازی به تلاش برای زیباسازی نداره ؟
  • دکتر یونس
  • شما اون "زنِ خود ساخته ی با اعتماد به نفسِ پرمشغله ی پویایی که اصلا فرصت و علاقه به خود نمایی نداره چون ویژگیهای مثبت دیگری داره" رو دستِ کم نگیر. اون میتونه  وزیر و وکیل و قاضی و جراح و خلبان هم بشه :)  چه ایرادی داره..
    عدالتِ جنسیتی ؟! حسب تعالیم اسلامی زن باید حقوقِ بیشتری نسبت به یه مرد داشته باشه. چون قوای جسمیش کمتر و از نظر روحی حساس تر و لطیف تره، احتیاج به مراقبت، حمایت و حقوق بیشتری داره.
    عدالت جنسیتی که چرت و پرت فمنیستاست. زنِ مسلمان ارزشش خیلی بیشتر از این حرفاست. اونهمه حق و حقوقی که یه مادر داره نسبت به پدر، یا توجهی که در خانواده باید به دختر بشه نسبت به پسر خانواده. که البته بدلیلِ ژنِ پسردوستیِ مادران ایرانی این مورد دوم دستخوش تغییرات شده و در ایجاد جوجه فمنیستهای ایرانی نقش عمده داشته!:)
    فرمودید: "
    این که واسه لباس خودشم نمی‌تونه تصمیم بگیره، بعد واسه مملکت می‌خواد تصمیم بگیره؟"
    عارضم به خدمتتون این جمله ی خوبی نیست، چون فکر میکنم سست ترین زنها هم نسبت به مردها، بیشتر بتونن خویشتندار باشن و قوای خودشون رو مدیریت کنن! :)

    پاسخ:
    مهم اینه که خانم‌ها به همچین درک درستی از خودشون و ویژگی‌های شخصیتی‌شون برسن.
    @من

    اما اون مثالی که زدید. دو ساعت آرایش صبح و عصر دقیقا مصداق افراطه و طرفداری از اون یعنی طرفداری از افراط!
    الان یعنی شما به درک درست از شخصیت ما رسیدین ما به درک درست از شخصیت خودمون نرسیدیم  ؟؟
  • خانم لبخند
  • الحمدلله تا به الان جزء اون دسته از دخترهایی نبودم که برا نگاه آقایون زندگی کنم. اما تاثیر نگاه شما روی خیلی از دخترا رو هم منکر نمیشم. اینکه اونا نباید واسه حرف و نظر بقیه زندگی کنن درست، اما انتظار بی تفاوتی کامل از همه دخترها که با ظرفیت های روحی متفاوتی هستن هم بسیار غلطه. در ضمن، طرز فکر نادرست اون ها به هیچ وجه نگاه زشت و چندش شما به این مسئله رو توجیه نمیکنه.
    پاسخ:
    انصافا بی‌ربط بود.
    موندم چه جور می‌شه آروغ رو به شقیقه نسبت داد؟
  • خانم لبخند
  • من بی ربطی نمیبینم.
    @رضا
    این نظر شماست که دو ساعت در روز صرف "خود" کردن افراط حساب میشه.
    همین خانومی که میگم نیم ساعت در روز هم تلویزیون نگاه نمی کرد. همین خانوم که میگم نیم ساعت در روز هم حرف چرت و پرت نمی زد با دوستاش راجع به سلبریتی ها و رنگ موی فلانی و مدل لباس فلانی.
    مفید زندگی می کرد. الانم تو یکی از بهترین دانشگاهای آمریکا داره دکتراشو می گیره. مقاله های خیلی خوبی هم داره. اینو گفتم که بدونین در جنبه های دیگه ی زندگیش هم بسیار موفق عمل می کنه.
    هر کسی ساعت های روزشو یه جوری قسمت بندی می کنه. این بنده خدا هم این طوری قسمت کرده بود. برای من که هم اتاقیش بودم عملکردش، رفتارش، اخلاقش، درسش، شاگرد ممتاز بودنش، استعداد درخشان بودنش، پذیرش با بورس گرفتنش برای مستر، همه شون بهم نشون میداد که طرف همه چیزشو با هم داره. هم به خودش می رسه، هم به درسش، هم به لذت هاش و زندگیش.

    به نظر نمیرسه انسان مودب و بانزاکتی باشید. 
    عالی بود
  • وجوج جیم
  • نکته اینه که شما همه رو ریختید تو یک کفه ترازو و یه وزنه چهل کیلویی هم گذاشتی اون طرفش.نه!هرکسی برای این کار دلیلی داره.
    آرایش در همون زمان حافظ هم بوده.یعنی باید ریشه یابی کرد دلیلش رو.برای زیبا به نظر اومدن،به چشم اومدن یا حالا هرچی...:)
    اما کاملا سلیقه ایه.هرکس بخواد اینکار رو میکنه هرکیم نخواد نه.اون قضیه دستمالی شدن هم ربطی به استفاده از وسایل نقلیه نداره.طرز فکری که میگه اگر میخواید فلان نشه از خونه بیرون نیاید رو بریزید دور
    البته نکاتی درباره آرایش هست که خیلی از افراد رعایت نمیکنند.
  • کبوتر خاتون
  • جناب نویسنده ! 
    گاهی آنچنان تند مینویسید که کامنت گذاشتن برای چنین پست هایی سخت تر از سخت میشه ! و کامنت نذاشتن هم وجدان رو به درد میاره
    افراط در هر کاری ناپسند ، مسخره و تامل برانگیزه
    افرادی که از شش صبح توی خیابون با آرایش تکمیل ظاهر میشن برای من هم غیر قابل درک هستن و اصولا چنین آرایش هایی در خیابان و در مکان های عمومی هدفی جز جلب توجه نمیتونه داشته باشه!
    اما این دلیل نمیشه تا شما انقدر صریح و تند تمام کسانی که در هر زمان و مکانی آرایش میکنند (با هر شدتی) رو زیر سوال ببرید! 
    زن مظهر جمال الهیه و گرایشش نسبت به زیبا تر جلوه دادن خودش کاملا انسانی و طبیعی هست! همونطور که توی روایاتمون هم داریم زن باید خودش رو زیبا کنه و جلوه گری کنه اما در مسیر درست و پاکش که جایی جز منزل و جز برای همسرش نیست! و همینطور محارم و هم جنسانش
    این مسئله هیچ منافاتی نه با اخلاق نه با شرع و نه با عرف داره و چه بسا عبادت یک خانوم محسوب میشه!
    همونطور که زن همیشه باید جلوی همسرش زیبا و خوشبو و مرتب باشه بالعکس هم همینطوره و آقایون هم برای همسرانشون باید جذاب  و خوشبو و خوش پوش باشند
    اما این فقط محدود به چارچوب خانواده میشه و جلوه گری ها غیر از محیط منزل و خانواده منجر به فساد جامعه میشه که متاسفانه شده!
    و باز بحث مرتب و تمیز بودن بسیار فرق میکنه با جلوه گری و جلب توجه ظاهری

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">