ویار تکلم

آخرین مطالب

رقیب ناکام آراء باطله!

جمعه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۲۳ ق.ظ

خب تا من داشتم در مورد جناب کروبی مطلبی می‌نوشتم ایشان هم اعتصاب غذا کردند، هم راهی بیمارستان شدند و هم اعتصاب را شکستند؛ یعنی طولانی‌ترین زمان اعتصاب در تاریخ ایران، جهان و تمام که‌کشان‌ها! برای همین هم نشد مطلب را به طور کامل منتشر کنم. فقط چند خطی را درج می‌کنم، که حس می‌کنم هنوز ارزش خودش را از دست نداده:

یک) راست‌ش خودم هم کمی دل‌م برای کروبی سوخت. از این همه غربت و از این همه ساده‌لوحی و از این همه سوءاستفاده‌ای که از او شد و می‌شود. اعتصاب کرد اما هیچ صدایی از هیچ‌یک از هم‌پیاله‌های‌ش در نیامد. نه از خاتمی، نه از موسوی و نه حتی از تاج‌زاده‌ای که روزگاری مسئول ستاد انتخاباتی‌اش بود. قطعا اگر می‌مرد هم از کسی صدایی در نمی‌آمد. این مورد را لااقل از احمدی‌نژادی یاد می‌گرفتند که حاضر شد به خاطر کسی که فکر می‌کرد به او ظلم شده با همه چیز و همه کس دربیفتد.

دو) برخلاف سروصداهای فضای مجازی خاصه توییتر، به نظرم مرگ کروبی هیچ هزینه‌ی قابل توجهی برای نظام در پی نمی‌داشت. اصلاح‌طلب‌ها تا وقتی به دردشان بخوری و در چارچوب منافع‌شان بتوانند ازت استفاده/سوءاستفاده کنند، طرف‌دارت هستند، خارج از آن محکوم به فراموش شدن هستی. راستی کسی از اصلاح‌طلبان هنوز رفسنجانی را به یاد دارد؟

سه) برای مقابله با اغتشاشات حامیان کروبی نه نیازی به ارتش و سپاه و نیروی انتظامی است و نه نیازی  به لباس‌شخصی‌ها. آراء باطله برای مقابله با آن‌ها کافی است!

  • ویار تکلم

حصر

مهدی کروبی

نظرات (۱۶)

همون میرسلیمی که ازش حمایت میکردی چقدر رای آورد مگه ؟ فکر کنم طرفدارهای فریال توی مسابقه ی خوانندگی من و تو از میرسلیم بیشتر بود 
پاسخ:
ولی میرسلیم به رای مردم تمکین کرد و توهم رای میلیونی نداشت.
  • محسن رهیافت
  • جمله عالی:
    «میرسلیم به رای مردم تمکین کرد و توهم رای میلیونی نداشت.»
    بحث کروبی بیشتر زندانی ها بود که درست هم میگفت و کهریزک تعطیل شد
    اگر به نظر نظام کروبی تو هیچ موضوعی هیچ کاره ای نبوده، و اصلا کلا مردنش و حصرش و آزادیش و هیچیش هیچ هزینه ای نداره برای نظام، اصلا چه اصراری بود که حصرش کنن؟!! خب آزادش کنین این کسی رو که احساس می کنین نه همراهی داره، نه طرفداری که بخواد بریزه تو خیابون، نه ارتشی که بخواد ازش دفاع کنه. نظام دقیقا از چی می ترسه که نه حاضره محاکمه اش کنه، نه حاضره ولش کنه؟!!
    به نظر میرسه، نظام مثل شما فکر نمی کنه و کروبی رو باخته به آرای باطله نمی دونه! نظام خودش می دونه، یه جرقه کافیه که این انبار پنبه منفجر بشه. مهم نیست که اون جرقه با یه بشکه نفت بخوره یا یه فندک!
    البته در هر صورت این جرقه خواهد خورد، حالا الان نه، یه کم دیرتر. خودشون هم خیلی خوب می دونن الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم.
    پاسخ:
    بی‌خطر بودن با گناه‌کار بودن متفاوته. ایشان یک گناه‌کار بی‌خطره.
    "گناه" یه کلمه ی مذهبی هست که ربطی به ما نداره و خدا تعیینش می کنه.
    اگر منظورتون از گناهکار مجرمه که مجرم اول از همه باید متهم باشه و در دادگاه مجرم بودن یا نبودنش بررسی بشه.
    پاسخ:
    گناه کلمه مذهبی نیست! ریشه پهلوی داره و به معنای بزه و کار بده! رجوع کنید به لغت نامه ها!
    شما نمیتونید بد یا خوب بودن کار کسی رو تعیین کنید . خدا چی کاره است اگر شما تشخیص میدید کی گناهکاره و کی نیست ؟


    پاسخ:
    معنی گناه رو در کامنت قبل توضیح دادم!
    خب من از همون کامنت قبلی استفاده کردم

    شما نوشتید گناه یعنی کار بد .

    خب شما از کجا میدونید چه کاری خوبه و چه کاری بد ؟ 
    پاسخ:
    کشور را دچار آشوب و اغتشاش کردن و عدم تمکین به قانون کار خوبیه؟ این ها جزو بزه قرار نمیگیره؟ 
    عجب! 
    نمیگم کار خوبیه . میگم ما نمیتونیم قضاوت کنیم یا اگر قضاوت کنیم اون قضاوت هیچ ارزشی نداره . همین

    سال 57 آیا مردم که به قوانین شاه اعتراض کردن اشتباه کردن ؟ 

    با تعریف شما میشه نتیجه گرفت کل ملت ایران اون سال اشتباه کردن


    پاسخ:
    اگه در زمان شاه هم مردم مجلسی می داشتند و نمایندگانی که از جانب مردم وظیفه وضع قوانین مملکت رو به عهده می گرفتند و از صدر تا ذیل مسئولین مملکت به رای مستقیم یا غیرمستقیم مردم انتخاب می شد، آشوب و تظاهرات در اون دوره هم غیرقانونی بود. مردم حق ندارن از قانونی که نمایندگان خودشون درست یا غلط تصویب کردن سرپیچی کنن. در دوره انقلاب همچین قانونی وجود نداشت. پس نمیشه به مردم اون دوره بابت تخطی از قانونی که بهشون تحمیل شده و خودشون هیچ نقشی در وضع اون نداشتن خرده گرفت.
    اوکی این بحث قانون در زمان شاه انقدر طولانی میشه که حال نوشتنش رو ندارم . 

    پیشنهادم اینه که برید قانون اساسی قبل 57 رو مطالعه کنید تا ببینید چی بوده و چی نبوده
    پاسخ:
    مهم نیست که مفاد قانون اساسی در دوره پهلوی چی بوده و چی نبوده. مهم اینه که ملت در وضع اون قوانین دخیل نبودن.
  • رضا فتوکیان
  • کروبی و آرای باطله
    مقایسه جالبیه
    خب جایگاه رای مردم توی قانون اساسی اون موقع مشخصه . 

    آزادی و وضع اقتصادی اون موقع بیش از حد خوب بود . 

    تقصیر شاه بود . 
  • مردی بنام شقایق ...
  • میگید کروبی من یاد دول الخلیج العربیه می افتم :)))))))))))


    بنظرم در حق آرای باطله جفاست که با این بنده خدا مقایسه اش کنیم...
    ما در مورد ریشه ی کلمات و کاربردشون در چند صد یا هزار سال پیش صحبت نمیکنیم. ملاک زبان فارسی امروزه. هر کلمه هم چندین معنی داره اگر بخواین اون طوری صحبت کنین. رجوع کنین به ریسورس هایی مثل wordnet و farsnet.
    در زبان فارسی امروز قانون گناه رو نمیشناسه. جرم رو میشناسه و مجرم رو. در حالی که شرع گناه رو میشناسه. کسی نماز نخونه بزهکار نیست. اما گناهکار هست!
    پاسخ:
    نوشته من قانون نبود که گناه رو نشناسم!
    خب بالاخره تکلیفتونو معلوم نمیکنین شما برادر من. اصلا بیایم فرض کنیم گناهکار همون معنی بزهکار رو بده. به این که خودتون گفتین معتقدین که و ارجاع دادین به دهخدا. خب قانون هم که بزهکار رو میشناسه. پس چرا نمیاین یه حرکتی بکنین و این بزهکار رو به قانون و دادگاه تحویل بدین تا گناهکاریش یا همون بزهکاریش برای همه معلوم بشه؟
    اگر هم برداشت شخصیتونه که طرف گناهکاره که بازم من درک نمیکنم منظورتون چیه. اخه شخص که حق نداره قضاوت این مدلی راجع به شخص بکنه. اگه منظورتون جنبه ی بزهکاریشه که خب بسپرین به قانون. اگر هم جنبه ی شرعیشه که خب کار خداست. الان منظور شما از گناهکار دقیقا چیه که شما میتونین تشخیصش بدین ولی بقیه نه؟
    پاسخ:
    حصر موسوی و کروبی به حکم شورای عالی امنیت ملی بوده و این حکم در چهارچوب قوانین جمهوری اسلامی و  اختیارات شورای عالی امنیت منعقد شده و به هیچ وجه خارج از ضوابط نیست. می تونین بفرمایید که قوانین و ضوابط مربوطه مشکل دارن. ولی مادامی که این حکم دارای وجاهت قانونی هست و به وسیله مراجع قانون گذار این مملکت از اعتبار ساقط نشده، کسی حق آشوب و تخطی از اون رو نداره.

    https://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=85224

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">