ویار تکلم

آخرین مطالب

سبزی پاک‌کنی بیان!

دوشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۷، ۱۲:۲۹ ق.ظ

این که کسی بپذیرد از نظر تربیت خانوادگی ایراداتی دارد و خانواده‌اش به هر علتی از قبیل فقر فرهنگی، کم‌سوادی، مشکلات اقتصادی و..‌. نتوانسته‌اند در کودکی و نوجوانی به خواسته‌ها و نیازها‌یش پاسخ مناسب بدهند، کار سختی است. اما پذیرش آن لازم است، چون از واقعیات نمی‌شود فرار کرد.

سرازیر شدن حجم بی‌سابقه‌ای از دختران و بانوان برای پرزنت خود در فضای مجازی و استفاده از آن برای واگویه کردن مسائل شخصی و فردی از نشانه‌های چنین کم‌‌بودهایی است.

مثلا دختری در خانواده دائما از جانب فرزندان پسر و دیگر اعضای خانواده مورد بی‌مهری قرار گرفته حقوق‌ش نادیده و علیه او خشونت صورت می‌گیرد. در چنین شرایطی چه ملجائی بهتر از فضای مجازی که هیچ‌کس دیگری را نمی‌شناسد و با خیال راحت می‌شود عقده‌ها را گشود؟ درست مثل کودکی که بعد از دعوا شدن توسط والدین به عروسک‌ش پناه می‌برد و به این وسیله خودش را تسکین می‌دهد.

در همین بیان تعداد وبلاگ‌هایی که توسط دختران اداره(!) می‌شود و چنین روی‌کردهایی دارد شاید بیش از ده برابر دیگر وبلاگ‌ها باشد. این که عمه فلان آدم در فلان روز و ساعت منزل‌شان بوده و چنین کاری کرده و چنان حرفی زده و پسرش گوگولی مگولی بوده واقعا به دیگران چه ربطی دارد؟ یا این‌که فلان آدم امروز چه خورده و چه پوشیده و در دانشگاه یا خانه چه کرده و کی را دیده و با چه کسی حرف زده و حرف‌ش چه بوده چه اهمیتی می‌تواند داشته باشد؟

بیانی که قرار بود رسانه متخصصان اهل قلم باشد امروز تبدیل شده به محافل سبزی پاک کردن زن و دخترهای بیست سال پیش! متاسفانه تحصیل کردگی دختران هم در سطح فکر و دغدغه‌های آن‌ها تاثیر چندانی نداشته و فقط شیوه‌های این خاله‌زنک‌بازی تغییر کرده. حرف زدن از مسائل بی‌اهمیت و زرد و بازگو کردن زنانگی‌ها پربسامدترین موضوعاتی است که در بیان مطرح می‌شود. تهش که از این گفتگو‌های خاله‌زنکی خسته شوند درباره سختی‌های جانکاه(!) پریود می‌نویسند و یک لگدی هم به حجاب می‌پرانند. این اوج هنرنمایی و دغدغه‌هایی است که به لطف رسانه متخصصان اهل قلم از بانوان و دختران می‌بینیم.

نظرات (۶)

زیاد با این نظر موافق نیستم، به نظرم این مسئله بیشتر مربوط به نوع نگاه افراد به بلاگ و جنسیت طرفه.

شما میبیند که با ابنکه دارند ظاهرا حرفهای بی اهمیت میزنن، اما مخاطب دارند. این مخاطب داشتنه نشان دهنده تفاوت در نوع نگاه به وبلاگه.

از طرفی زن با مرد متفاوته، همونطور که تو محافل خانوادگی هم بحث های زنان با بحث های مردان فرق میکنه، اینجا هم این تفاوت ها وجود داره و خودش رو نشون میده.
به نظر این موضوع یکم سلیقه ای باشه...شما کافیه در لیست وبلاگهایی که دنبال میکنید کمی تجدید نظر کنید و وبلاگهای متناسب با علاقه و دیدگاه خودتون رو پیدا و دنبال کنید...بقیه هم برن سراغ وبلاگهای دیگر...

البته این موضوع هم هست که بیان که آموزش و طرحی برای متخصص کردن و اهل قلم کردن افراد نداشته، همه چی آزاد و خودجوشه، کاش یه آموزشی چیزی باشه که اون افراد رو هم از مسائل سطحی(از دید ما البته) به مسائل تخصصی و عمیق سوق بده...
پر بیراه هم نمیگیدها:)
در مورد توصیفتون از کیفیت حضور زنان در فضای مجازی

صد البته که کلیت نداره
حالا چه از سر نادیده گرفته شدن باشه یا از هر سر دیگه ای. فکر میکنم نمیشه محدود کرد آدما رو که همیشه باب میل و سلیقه ما بنویسن و فعالیت کنن! 
من خودم وبلاگ دارم و اتفاقا روزمره هم می نویسم. البته چون خارج از کشور زندگی میکنم خب مسائلی که باهاش برخورد دارم یه کمی متفاوته. اما به هر حال مسائل معمولیه. اما بارها خواسته ام که ننویسم اما خواننده هام گفتن ما تو خلال همین روزمرگی ها خیلی جیزا یاد میگیریم. و وقتی جمله های خودمو نقل قول کرده ان فهمیده ام که واقعا همون مسائل روزمره گاهی چیزایی توش داده که برای خیلی ها آموزنده است.
این تصور شما که همه چیش خاله زنکیه غلطه.
راستی کاش آقایون هم می نشستن وبلاگ می نوشتن. اون وقت هر کس دلش می خواست می نشست میخوند فحشاشونو. این طوری که میرن میریزن تو پیج این و اون و فحش بارون میکنن طرفو خیلی زشته. اون بندگان خدا دوست دارن نظرهای فالوئراشونو بخونن ولی این وسط کلی فحش فارسی هم مجبورن بخونن!
البته خب به قول شما باید هر کسی فقر فرهنگیشو یه جا نشون بده دیگه و چه جایی بهتر از فضای مجازی؟...
اما مردانى که در پى این خاله زنک بازى ها و خاله زنک نگارى ها ، خواسته و ناخواسته میدوند !!! و مدام نظرشان جلب این اخلاق بد و آن رقتار مسخره ى جنس مضحک! زن میشود به مراتب مشمئز کننده تر و قابل ترحم تر از نظر فقر فرهنگیند!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">