ویار تکلم

آخرین مطالب

فقط من!

سه شنبه, ۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۰۵ ب.ظ

اگر قرار به صف سوارشدن ون و یا اتوبوس بعضی از مناطق تهران باشد، ایران یکی از متمدن‌ترین کشورهای جهان است. از بس که فاصله و نوبت مدنی و شرعی! را برای سوارشدن رعایت می‌کنند. من هم پشت سر خانمی ایستاده‌بودم و از بی‌کاری زل زده‌بودم به موهای بافته شده‌اش که از پشت شال نیم‌بندش بیرون زده‌بود. خیلی توی نخ‌ش رفته‌بودم. حتی چند‌تا شپش و خوره هم در آن پیدا کرده‌بودم و دنبال راه حلی می‌گشتم که آخر کار به او بگویم که آبجی! (نه! نه! خدا نکند!). خانم محترم! آن‌قدر که متعهدانه نوک رژ لب‌ت را هم قطر! لب‌ت می‌کنی تا خدایی نکرده از منطقه‌ی جریمه! خارج نشود، لطفا نصف آن هم موهای‌ت را دریاب. درست است که ما فقط یکی را کامل و دیگری را نیم‌بند می‌بینیم اما همین هم در جذب ما! که احیانا هدف شماست، بی‌تاثیر نیست...بی‌شعور آشغال! نجس خودتی و هفت جدوآباءت. این جملات من را به خودم آورد. به سمت صدا سرم را برگرداندم. شبیه همه‌ی افراد آن صف. دختر جوانی که توله‌سگی را بغل‌ش گرفته‌بود و در حال عبور از عرض خیابان به سمت ما بود این‌ها را می‌گفت. زیاد لازم نبود کارآگاه‌بازی در آورم تا متوجه شوم قضیه از چه قرار بوده. خانم می‌خواسته با پاپی‌ش! سوار تاکسی شود که راننده‌ی تاکسی به دلیل (و نه بهانه) نجاست سگ از سوارشدن آن‌ها جلوگیری کرده. به نزدیک‌های صف ما رسید، حس هم‌نوع دوستی خانم‌های صف هم گل کرده‌بود و دل‌داری‌اش می‌دادند. خودتُ ناراحت نکن، همه جا از این بی‌شعورها پیدا میشه. و... برای‌م عجیب بود. خیلی هم عجیب. در جامعه‌ای زندگی میکنم که همه و همه از خرد خرد گرفته تا کلان کلان ادعای چیزی داریم و خلاف آن عمل می‌کنیم. ادعای دوست‌داری آزادی بیان و عقیده داریم اما در عمل حاضر نیستیم کمی و فقط کمی به عقاید کسی که اندکی با ما زاویه داشته‌باشد احترام بگذاریم. و اگر قرار به احترام به عقاید مذهبی دیگران در بعضی مناطق تهران باشد، ایران یکی از عقب‌افتاده‌ترین کشورهای جهان است!

  • ویار تکلم

تهران

فرهنگ و تمدن

نظرات (۱۴)

واقعا:)
عالی بود
اینو به اندر احوالات تهران اضافه کن 

پستی که راجع به تهران نوشته بودی

  • یا فاطمة الزهراء
  • وجدانا کاری به نجاستش ندارم 
    چطوری بدشون نمیاد بغلش میکنن سگ رو :/ تمیزترین سگا هم بو میدن همیشه
    به نظر من آدم ها از سگ خیلی نجس تر هستن.
    این نظر منه.
    از آدم هر کثافتی بگید بر میاد ولی از سگ و حیوون نه.
  • هانیه شالباف
  • مثل همیشه عالی...
  • ناگفته نویس
  • موهای بافته شده و فکر شما و وصف اون خانم توی این متن نمیگنجید!
    لااقل با این سبک نوشت!
    چه خوب بود!!!
  • پاییزِ سالِ بعد
  • چقدر سخته یجایی زندگی کنی که به عقاید هم احترام نمی ذارن و ادعای آزادی بیان هم دارن ...رفته بودیم سفر سرپرست گروه یه خانم مذهبی بود اما با بی حجاب ها مثل دوست بود و با ما مثل دشمن.
  • احساس دریایی
  • تقریبا بیشتر مردم ادعا دارن که خیلی می فهمن و شعور دارن ولی در عمل برعکسش رو ثابت میکنن!
    و اغلب کسانی که سنگ ازادی بیان رو به سینه میزنن خودشون ذره ای بهش عمل نمیکنن و عقاید همه رو مضحک میدونن!
    پست خوبی بود.
    ولی با کامنت [ناگفته نویس] هم موافقم!

    اینقدر که ما مشکل داریم با هم، هندی‌ها با این همه تفاوت دین و مذهب ندارن!!!!
    اصلا نمی فهمم شما چرا اصرار داری که بگی خانوما برای آقایون و جلب نظر اونا به خودشون میرسن.؟؟؟!!!! مگه آقایون که به خودشون میرسن برای جلب نظر خانومهاست؟؟؟!!!! عجیبه این نحوه برخورد با جماغت زن و مرد.
    اگر خودم با چشمای خودم نمیخوندم باورم نمیشد آدمی با این طرز فکر چندش آور میتونه وجود خارجی داشته باشه!!! 
    "جذب ما!" ؟!؟!؟! احمقانه تر ازین نمیشد فکر کنید.
    البته این نظر شخصی منه و شما و دیگران آزادید که باهاش مخالفید همونطور که من با شما مخالفم.
    پ.ن. منظور از عبارات چندش و احمقانه فحش یا توهین نبوده‌ و فقط توصیف حس منتقل شده توسط وبلاگ شماست
  • در جواب پرستو
  • پرستو جون این طوری نگو ..جماعت مردان از ما میخندن:))
    خیلی درست:)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">