ویار تکلم

آخرین مطالب

نوستالژی بازی (تیله)

يكشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۲۳ ب.ظ

کینه‌اش را به دل گرفته‌بودم. درست از وقتی که آن شاه تیله‌ام را برده بود. شک نداشتم که کار خودش بود. بسته تیله‌های‌م که افتاد فقط او آن‌جا بود و به من کمک کرد. آن تیله را با هزار زور و زحمت از ته یک اسپری رنگ درآورده بودم. طلایی بود. بین آن همه تیله، این حکم همان زنبوری بود که بین چند هزار زنبور دیگر، ملکه شده‌باشد. باید می‌رفتم و پس می‌گرفتم‌ش! چه‌طور؟ دعوا؟ بی‌خیال! دموکراسی و گفت‌و گو؟ فکرش‌م نکن! فقط یک دوئل می‌توانست تکلیف را روشن کند. تیله در برابر تیله! یک دوئل تیله‌ای. قبل‌ش باید حسابی تمرین می کردم. تیرم خطا می‌رفت،می‌فهمید که چشم به آن تیله دارم و دیگر محال بود به میدان‌ش بیاورد. دو روز فرصت داشتم تا مسابقات محله‌ای.وقت مسابقه آن جا آن‌قدر شلوغ می‌شد که نه می‌شد جر زد و نه کسی شک می‌کرد. وقت کمی نبود. باید از یک بازیکن آماتور، حرفه ای می‌شدم. تمرینات سخت و فشرده بدن‌سازی، هوازی، بازی بدون تیله! و... در دستور کار قرار گرفت! و نصف روزی هم برای ریکاوری! روزش که رسید، آماده بودم. نوبت من شد. زاویه ◦56=α را گرفتم و پرتاب کردم. رفت توی چاله. رفت به هدف. انگری بردزیان! باید لُنگ بندازند از بس دقیق بود. نصف راه را رفته بودم. بقیه تیله‌های میدان را ورانداز کردم. خوش‌بختانه آن تیله من هم بود. اما بدی‌اش این بود که دور بود. خیلی دور. می‌شد قشنگ چند تای کنار چاله را جارو کرد و برد ولی آن یکی را نه! تا به حال از آن فاصله نزده‌بودم ولی حالا باید می‌زدم. یا بخت! یا اقبال! تمام نیروی‌م را در چله‌ی کمان گذاشتم و رهای‌ش کردم. صدای‌ش که برای‌م شبیه سمفونی بتهوون بود، هنوز گوش‌م را نوازش می‌دهد: تق!

  • ویار تکلم

تیله

نوستالژی

نظرات (۵۱)

زاویه 56 درجه!!
ذوق قشنگی داشت اون "تق" آخر :)
چه خوشگل بود
میشه ازش داستان کوتاه نوجوان نوشت و ازش فیلم هم ساخت
واااای چه خوشگل بود:)
  • پاییزِ سالِ بعد
  • منم بچه بودم تیله بازی می کردم هنوز م به گمانم تیله هام لابلای شلوغی وسائل انبار مون باشه.
  • دیو مهربون
  • ;)
    تمرینات سخت و فشرده ى بدن سازى ، هوازى...
    حکم المپیک داشته واست :))
    اما چه کیفى داده وقتى تونستى اون تیله رو پس بگیرى، اون حس، اون لذت، اون احساس پس گرفتن حقت.. خیلى شیرینه ^_^
  • آقای فِلینت
  • من بیشتر تو کار تیرکمون ساختن بودم!
    یک بار سیمی ساختم و ران گنجشکی را متلاشی کردم! خیلی متاثر شدم!
    گنجشک را پرستاری کردم با ساولون و پاندپیچی! چند روزی بعد!  خوب شد و.پر زد و رفت! و بعد از آن من تیرکمان را برای همیشه شکستم!
  • فرناز فرزان
  • قشنگ بود.
  • گمـــــــشده :)
  • خیلی خوب بود
    سلام.نمیدونم چرا فیلتر شدی..به هر حال میخونمت
    من عاشق تیله بازی ام 
    هنوزم تیله های بچگی ام رو دارم 

    میخواهم  بزارم بعدا بدم به پسرم 


    حس قشنگیه پس گرفتن چیزی که مطمنی ماله خودته و سهم خودته 
  • سارای بانو
  • چقدر دلم برای بچگی و بازیاش تنگ شده....
    چه روزگاری داشتیم...
  • فرزانه شین
  • خوبه که دوباره برگشتین...تعجب کردم فیلتر شدین!
    من هنوزم تیله دارم ولی از شما چه پنهون  بهشون میگم‌"گولو" ! نه تیله !
    یاد دوران قشنگ کودکی بخیر...
    آخی...
    چقدر باحال بووووود ^__^
  • هانیه شالباف
  • چه دنیای بامزه‌ای ... :))

    من از تیله خاطره‌ی خوبی ندارم...

    اومدم تو بازی!

    :)

    چقدر آدرس جورواجور دارید شما!
  • منتظر اتفاقات خوب
  • بازی پررنگ روزهای قدیممان.
    یاد بچگی هایم افتادم، با برادرم یک عالمه تیله جمع می کردیم :)))
  • نرگس دین پرور
  • سـلام.

    اصلا همه ی مـزه ی بازی به همون صـدای تقــِش بود :) مخصـوصا اگه قضیه انقـدرم حیـاتی باشه!!
  • بانو ف تک نقطه
  • آخی چقد خوب بود این پست ... ^_^

    من کلی تیله های قشنگ داشتم ولی هیچ وقت باهاشون بازی نمیکردم
    در عالم بچگی فکر میکردم اینا یه مدل گنجن و فقط باید مراقبشون باشم :)
    چه دنیایی داره اون سن وسال...
    هیچوقت تیله بازی بلد نبودم!
  • دانشجو ،،،
  • ایکون چسباندن انگشت اشاره ب شصت...
    :)
    کلی خاطره زنده کرد این پست و لبخندی به لب نشاند عمیق

    خدا قوت
    من تاحالا نه تیله داشتم ، نه تیله بازی کردم و نه حتی تیله بازی دیدم :(  
    اما قسمت شده و از نزدیک تیله رو مشاهده کردم ولی فکر میکردم یه چیز تزئینی طوره مثلا  o_O

  • دختر اسمانی
  • ((: چقد این بازیو دوست دارم
  • رفیق خاموش
  • پایان شیرینی داشت :)
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • هیچوقت از تیله خوشم نیومده
    یادمه بچه ک بودیم میگفتن تیله شیطون داره 
    :|

    ولی کلا من خوشم نمیومد هرچند بعضیاش واقعا خوشگلن
    البته الان برای تزئین خوشم میاد
    :|
    شما اهل ایلام هستید درسته؟
  • فیــــروزه بانــــو
  • چقــــدر نوستالژیک :)
    منم تیله بازی میکردم..زیاد!
    یه تیله آبی خوشرنگ داشتم با نقش و نگارهایی
    ک داشت عین کره زمین بود :)
    نمیدونم الان کجاست...
    قشــنگ بود*:))

    :)))) خیلی باحال بود ! درون مایه های طنزش دیوونم کرد !!!

    +توی عمرم یه بار هم تیله نداشتم :(
    تق:)
    منم قدیماتیله های پسرداییموکش میرفتم:|ولی جلوخودش..ولی یادم نمیادکه تیله بازی کرده باشم...
    امادوتا تیله ی یادگاری هنوزدارم ازون روزا
    من که تابحال در عمرم تیله بازی نکردم
    ولی خب احتمالا بازی لذت بخشیه چون خیلیا ازش به نیکی یاد میکنن...
    اینکه با طنز بیانش کردین خیلی خوب بود
    همینه که میگن خواستن، توانستنه :)
  • سکوتـــــــــ پاییزی
  • تیله ، همیشه محو اون رنگهای قشنگش میشدم  والبته چون وقتی بچه بودم خیلی رفتارهای پسرونه داشتم !!!:| تیله بازی و هفت سنگ اون توپ کوچیکها که خیل سنگین هم بود ابزار بازی هام بود و همیشه خدا یا پنجره میشکستم یا آیینه و یا گوش پسرک همسایه رو میزدم ناکار میکردم همش هم بخاطر نشونه گیری عالی ام بود :))))
    مرسی بابت نظرت.جالب بود :-)
  • محمد معین صادقی راد
  • عقل یک دل شده با عشق، فقط می ترسم
    هم به حاشا بکشد هم یه تماشا بکشد
    ////////////
    تیله ها عالمی دارن ...
  • ترمه درویش
  • یادش به خیر

    من همیشه تاکید میکردم که چکولی شده :/
    خیلی متن دلچسبی بود .
    ما هم خیلی با این کارت های بازیکنای فوتبال قمار می کردیم .
     هیچ وقت یادم نمیره با 10 تا کارت قرضی شروع کردم آخرش یه کیسه پر از کارت داشتم :))
  • دخترِ انـــــــــــار
  • سلام :) به به چه قلم گیرایی . آدم دلش نمیخواد متن رو رها کنه !
  • ماهیِ نفس کِش! :)
  • تــــــــــق! :))
    آرش کمان گیر:)
    تیله بازی ام کم از شن بازیِ من نداره...
  • محمد خزایی
  • دموکراسی و گفتگو؟
    آخ که چقد خوبه دنیای بچگی :)
  • آبان دخت ...
  • دنیای بچگی...تیله بازی...

    من هنوزم دارمشون :)

    بایدم کینه اش رو به دل می گرفتید 

    آخه شاه تیله ات رو برده بوده ، اما مهم اینه که بهتون برگشته. 

    شاه تیله حقتون بوده. 


    فیلتر شده بودید...
    پیداتون کردم دوباره...
  • مردی بنام شقایق ...
  • سلام

    ینی کل بچگی مارو تو چارتا خط آورد...


    +
    ممنون
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">