ویار تکلم

آخرین مطالب

یک شوخی تلخ زشت گریه دار!

سه شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۵۷ ب.ظ

یک) آمده بود پیش روان‌پزشک، بعد از این که از روان‌شناس نتیجه نگرفته بود. گفت نسبت به سگ‌ش حسِ مادرانه پیدا کرده، او را بغل می‌کند و برای‌ش قصه و لالایی می‌خواند. گفت با هم‌سرش بابت بچه نیاوردن به مشکل خورده اما نمی‌تواند عشق سگ‌ش را با دیگری تقسیم کند. دوست‌م گفت: انحراف جنسی که فقط به داشتن حس به هم‌جنس و یا انجام کارهای خاک‌برسری محدود نمی‌شود. مثلا انحراف جنسی یعنی همین بیمار من!

دو) به شوخی گفتم تو که از صبح تا شب دست‌ت تو حلقِ سگ و گربه است و روزی‌ات از این‌ها به دست ‌می‌آد، چرا چند تاش رو تو خونه‌ات نداری بشن هم‌دم‌ت! گفت: من دکترشون‌م نه آزاردهنده‌شون. گفت: سگ‌های خانگی رو قبل از شش‌ماهگی اخته می‌کنن. حنجره‌شون رو هم عمل می‌کنن که صداشون تو آپارتمون‌ها در نیاد، آزادی‌شون رو هم ازشون می‌گیرن و می‌ندازن‌شون تو یه اتاق بسته، اون‌وقت همینا خودشون هم می‌شن وکیل مدافع‌شون و کمپین می‌زنن نه به حیوان آزاری! خنده‌دار نیست؟ گفت‌م: نه گریه‌داره!

سه) گفت یک مشتری ثابت داشته که هر چندماه یک‌بار سگ‌ش را می‌آورده پیش‌ش برای چک‌آپ! گفت حسابی برای‌ش خرج می‌کرده و حتی از یک عطسه ساده‌اش هم نمی‌گذشته! گفت قسم می‌خورد که دهان بعضی از این سگ‌ها از دهان خیلی از آدم‌ها از نظر به‌داشتی تمیزتر است. گفت صاحب‌ش همین چندماه پیش از سرطان مُرد! از متاستاز مغز. گفت از بس دیر مراجعه کرده بود که به مغزش زده بود، کسی که نمی‌گذاشت چیزی به دهان سگ‌ش بزند!

چهار) دست‌هاش را به‌هم مالید و گفت: این روزا فقط حیونا خوب پول خرج می‌کنن! گفت: پول تو حیواناست! گفت: منظورم این‌ه که بعضی وقتا ویزیت اختصاصی دندون یک سگ از ویزیت کل اعضا و قسمت‌های یه آدم بیش‌تر در می‌آید!

پنج)  باورم هست در سرزمینی تا هستند کودکانی که گرسنه می‌خوابند، صحبت از حیوان و کمک به حیوانات و کمپین زدن برای حمایت ازشان (البته که حیوان‌آزاری عملی است قبیح و باید با آن برخورد شود) یک شوخی است. یک شوخی تلخ. یک شوخی تلخِ زشت! یک شوخی تلخِ زشتِ گریه‌دار!

  • ویار تکلم

حیوان آزاری

سگ

نظرات (۲۰)

در همین راستا بخوانید:
http://tarjomaan.com/vdcf.ydciw6dm0giaw.html
 و متاسفانه هر وقت به موضوع بند 5 اشاره میشه، باز هم عده ای هستن که گارد بگیرن و به علاقه به حیوان آزاری متهمت کنن.
احسنت 👌👌
  • مردی بنام شقایق ...
  • واقعا اینا چی با خودشون فکر میکنن سگ نگه میدارن؟!

    من نوجوون بودم هیچ وقت سگ نداشتم تو خونه

    حیوون خونگی فقط مار...
    نه سر و صدا داره نه کسی رو اذیت میکنه نه کثیفی داره نه بیماری
    نه کلی پول دکتر و این چیزا!

    یه گوشه مینشست زبون بسته برا خودش فیس فیس میکرد!
    ✍️ خداقوت ...
    اولا پول خودشونه ! از پول بیت المال که خرج سگشون نمیکنن . از پول بیت المال که به سوریه و فلسطین و لبنان کمک نمیکنن !

    حکومت به سوریه و لبنان و ... کمک نکنه و خرج مردم خودمون کنه تا  مشکل حل بشه . 

    ثانیا حنجره ی همه ی سگ ها رو عمل نمیکنن ! خیلی از نژاد هایی که پرورش داده میشن خیلی کوچولو ! هستن و مخصوص آپارتمانن و صداشون کلا کمه . 

    پس مشکل نگه داشتن سگ گله توی آپارتمانه نه هر سگی . 

    خیلی از سگ ها اصلا به طور طبیعی نمیتونن توی طبیعت زندگی کنن . از گربه هم ضعیف ترن . 

    اصلا به طور طبیعی به وجود نیومدن که متعلق به طبیعت باشن . پرورششون دادن . دو تا نژاد خاص رو با هم انداختن تا اینا به وجود اومدن . ولشون کنی توی طبیعت از گرسنگی میمیرن . 
    پاسخ:
    در مثل مناقشه نیست اما به استدلال شما اونی که خودش رو میکشه هم داره زندگی خودش رو از بین میبره و نباید باهاش کاری داشت و ازش ایرادی گرفت!
    قسمت اول آدم و یاد انیمیشن baby boss میندازه...
    روزتونم مبارک
    پاسخ:
    متشکرم
    وااااااااااات ؟؟؟؟ یعنی شما فکر میکنی اگر یکی خودش رو بکشه به بقیه ربطی داره ؟؟؟

    توی خیلی از کشور های اروپایی مراکز اتانازی وجود داره و کسی که بخواد این حق رو داره که خودکشی کنه

    ماکزیممش به جز خودش به خانواده اش هم ربط داره اما معلومه به بقیه ی جامعه هیچ ربطی نداره . 

    تازه این مثال خودکشی چه ربطی به پول داشت ؟ :| 

    یکی پولش رو میخواد کمک کنه به محک  . یکی به فلسطین . یکی بره مسافرت ( چه مکه و چه تایلند ) . یکی دلار میخره . یکی سگ و ...

    تا زمانی که پول بیت المال نباشه اختیار اون پول با خود آدمه . 


    پاسخ:
    خودکشی تاثیری رو جامعه نداره؟ از بین رفتن نیروی کار جوان به جامعه ربطی نداره؟  بار روانی،  افسردگی و ازکار افتادگی ذهنی و جسمی بازمانده هاش تاثیری تو اجتماع نداره؟  عجب! فکر کنم جامعه شناس ها باید کارشون رو دیگه تعطیل کنند!

    درمورد اتانازی: در چند کشور محدود صورت میگیره، تحت شرایط بسیار خاص و سخت صورت میگیره مثلا بیمار end stage باشه و...با این حال کلی هم مخالف داره. و اینجوری نیست که طبق گفته شما هرکسی بخواد این حق رو داره که خودکشی کنه!
    به هر حال این بحث خودکشی هیچ ربطی به پول خرج کردن برای سگ نداشت :||

    در ضمن چه تاثیری داره خب ؟ اصلا کسی من رو نمیشناسه که حالا بخواد تحت تاثیر خودکشی من قرار بگیره مثلا !

    تنها اثرش روی خانواده ی طرفه . به بقیه ربطی نداره . 

    در ضمن این همه ستاره های معروف آمریکا خودکشی کردن مثلا چی شد ؟ الان آمریکا پیشرفته ترین کشور هست . 

    تَکرار میکنم اگر به دین توجهی نداشته باشیم هر کسی حق داره خودکشی کنه چون قانونی وجود نداره که اقدام به خودکشی رو جرم حساب کنه 

    مثلا توی همین ایران هم خیلی از خودکشی ها ناکام میمونه و طرف رو میبرن بیمارستان . 

    بعدش که دستگیرش نمیکنن ! پس مجازاتی نداره . 

    خودکشی در ایران جرم نیست

    این جرم شناس درباره جرم بودن خودکشی در قوانین ایران می‌گوید: خودکشی یا خودزنی در قوانین‌ایران، جرم شناخته نشده است. در قانون مجازات عمومی ‌مصوب 1304 شمسی و اصلاحات آن در 1352، خودکشی جرم نبود و راجع به خودکشی، شروع به خودکشی یا معاونت و مشارکت در خودکشی، مجازاتی پیش‌بینی نشده بود. در حال حاضر نیز در قوانین جزایی‌ایران خودکشی یا شروع به آن جرم نیست؛ چراکه اعمال کیفر نسبت به خودکشی کننده، جنبه پیشگیری ندارد و هرنوع عکس العمل قانونی، به بستگان فرد خودکشی کننده لطمه مادی و معنوی می زند. اما از غیر قابل مجازات بودن خودکشی نباید نتیجه گرفت که دیگر صدمات بدنی که کسی به انگیزه خاص، به خود وارد می‌کند، مانند کسی که برای فرار از خدمت وظیفه عمومی عضوی از بدن خود را ناقص کند، قابل مجازات نیست، بلکه‌این نوع صدمات شخصی بدنی به عنوان عمل مجرمانه، ممنوع وقابل مجازات هستند. عابدی در پاسخ به این پرسش که اگر خودکشی به صورت دو نفره انجام شود به عنوان مثال زن وشوهری به اتفاق تصمیم به خودکشی بگیرند و برای این کار زن در آشپزخانه دراز کشیده و شوهر پس از بازکردن شیرگاز در روی زمین می‌خوابد. پس از مدتی، زن به دلیل مسمومیت با گاز فوت می‌کند، اما شوهر بنا به دلایلی همچون پشیمان شدن، سر رسیدن همسایه‌ها یا قطع گاز، زنده می‌ماند، آیا شوهر قاتل همسرش محسوب می‌شود یا ‌اینکه فقط معاونت در خودکشی کرده است، بیان می‌کند: پاسخ به ‌این پرسش چندان آسان نیست. در حقوق جزای انگلستان، شاید بتوان عمل شوهر را با عنوان «قرارداد خودکشی» تلقی کرد و او را مرتکب «قتل غیرعمد ارادی» دانست. اما چنین تفسیری باتوجه به ضرورت تفسیر مضیق قوانین جزایی نمی‌تواند ملاک عمل قرارگیرد. برخی اهل سنت، معتقدند شوهر به دلیل اقدام به خودکشی که فعلی حرام است، مجرم بوده و دارای مجازات تعزیری است. همچنین با توجه به ‌این که قواعدی مانند «الکل معصیه التعزیر» «کل فعل الحرام فعلیه العقوبه» و«کل من فعل محرماً او ترک واجباً کان للامام تعزیره» در فقه شیعه وجود داشته و بسیاری از فقهای امامیه همچون علامه حلی و میر عبدالفتاح مراغه‌ای، به آنها تصریح کرده اند، بعید نیست که بتوان برای شوهر مجازات تعزیری قائل شد. البته از دیدگاه فقهی، شوهر در خودکشی همسرش معاونت هم کرده و از ‌این جهت مرتکب «اعانت بر اثم» شده و مستوجب تعزیر است. این حقوقدان به اعتقاد برخی استادان مبنی بر اینکه رضایت مجنی‌علیه به عنوان یکی از «علل موجهه جرم» (اسباب اباحه) اشاره کرده و می گوید: اما بیشتر استدان، در قتل رضایت مجنی‌علیه را به عنوان عامل موجهه جرم نمی‌پذیرند. اما اگر عمل شوهر را مباشرت در قتل تلقی نکرده ومعاونت در خودکشی بدانیم، چون بر اساس قوانین جزایی‌ایران، خودکشی جرم نیست، پس معاونت در خودکشی نیز قابل مجازات نیست.

    شما همه چی رو از دید دین نگاه میکنی نه قانون رسمی مملکت



    اما خب آره آتانازی برای بیماری های خاصه . 

    هر چند هستند افرادی که پول میگیرن و داروهای خودکشی رو میدن حتی توی ایران !
    پاسخ:
    من در مورد جرم بودن یا نبودن خودکشی حرفی نزدم. این برداشت شخصی شماست 
    خب شما حق ندارید وقتی چیزی جرم نیست بهش ایراد بگیرید . 

    مشکل شما ها اینه که همه چی رو طبق دین میسنجید در حالی که قانون توی همه ی کشور ها ملاکه . 
    شماره ی پنج در واقع میگه تا وقتی که کار زشت الف هست، حرف زدن از کار بد ب (و تلاش برای رفعش) یه شوخیه. بر همین اساس میشه گفت تا زمانی که کار زشت الف هست، لطفا راجع به لزوم وجود حجاب هم صحبت نکنین.
    تا وقتی اختلاس های میلیاردی هست، راجع به دزدی های کوچیک صحبت نکنین.
    و خب خودتون هم می دونین که این حرف اشتباهه. پس چرا می زنینش؟!!
    هر چیزی جای خودشو داره و لزومی نداره مردم حتما با اولویت هایی که "شخص شما" تعریف می کنین به مسائل بپردازن.
    به عنوان مثال، اگر یه مسلمون از پای یه زن یهودی یه خلخال رو به زور دربیاره، واقعا چه اهمیتی داره وقتی بچه هایی هستن که از گرسنگی دارن می میرن؟! ولی ظاهرا حضرت علی هم نظر شما نیستن. واقعا فکر می کنین اون زمان چیزای مهم تری نبود؟ چرا حضرت علی مثل شما بدی ها رو دسته بندی نکردن و نگفتن تا وقتی به اون یکی نپرداختین به اون یکی نپردازین؟

    پاسخ:
    ما داریم در مورد انسان به عنوان اشرف مخلوقات در برابر حیوان صحبت میکنیم. فکر کنم ارزش گذاری این دو برای هر انسانی بدیهی و یکسان هست،  نیست؟ 
    آخه این مسئله اصلا بدی نیست که بخواد دسته بندی بشه 

    ایشون توی متنش هیچ اشاره ای به دین نکرده اما معلومه مشکلش نجس بودن و غیر اسلامی بودن نگهداری سگه

    چرا به گریه و خرگوش و پرنده های در قفس گیر نداده ؟ :| 

    این آقای نویسنده مذهبیه . همین . 

     مطمئنا از نظر ایشون نگهداری سگ بد تر از نگه داری قناریه . مطمئنا توی خونه ای که میزبان سگ داره نمیره اما توی خونه ی کسی که قناری داره " ممکنه " بره . 

    اینا فقط مشکلشون با سگه . 

    گشت ارشاد گربه ی مردم رو دستگیر نمیکنه اما سگ رو دستگیر میکنه

    معلومه همه ی حرفای حمایت از فقرا الکیه . اینا بهانه است  . 

    از نظر مذهبی با نجس بودن سگ مشکل دارن . همین .

    @ موشک، من فقط "سعی کردم" از توی حرفای ایشون یه دسته بندی منطقی دربیارم. وگرنه که کلا منطقی تو نوشته ندیدم. این منطقی ترین دسته بندی ای بود که پیدا کردم. اما خب خودشون همینم قبول ندارن.
    @ نویسنده ی متن، کجای دین دقیقا گفته تا وقتی اشراف های مخلوقات (!!) دارن از گرسنگی می میرن، هیچ کس حق نداره از هیچ حق دیگه ای دفاع کنه؟! هیچ کس حق نداره از حق حیوانات دفاع کنه؟!
    مثل این میمونه که کسی روزه نگیره، ولی غیبت هم نکنه. بهش بگین تو که روزه نمی گیری، غیبت هم بکن دیگه! آقا اصلا یه عده هستن علاقه ای به انجام هیچ کی از واجبات دین به جز کمک به حیوانات ندارن. آیا شما تو دینتون این حق رو دارین که به اینا بگین حق ندارین این کارو بکنین؟ اگر اسلام این حق رو به شما داده، لطفا آیه و حدیثش رو بگین که ما هم بدونیم و دیندار بشیم مثل شما.
    راستی، آیا شما اصلا مطمئنین که همین آدمایی که به حیوانات کمک می کنن و از حقوقشون دفاع می کنن، هرگز از حق اشرف مخلوقات دفاع نکردن؟
    شما دو تا مجموعه ای رو در مقابل هم قرار دادین که اصلا لزوما در مقابل هم نیستن. یه نفر ممکنه تو کمپین دفاع از حقوق کودکان هم باشه، تو دفاع از حقوق سگ ها هم باشه. مشکلش چیه؟!
    به قول دوستمون شما با سگ بودنش مشکل داری. وگرنه بحث منطق و این حرفا نیست اصلا.
    @ من

    دقیقا . اینا با نجس بودن و علاوه بر اون با نماد بودن این کار مشکل دارن

    یه سری مسائل توی ایران نماد مسلمون نبودن محسوب میشن 

    مثل خوردن مشروب - حجاب نداشتن - بغل کردن سگ - سفارش دادن گوشت خوک توی رستوران - مرد انگشتر طلا دستش بکنه و ...

    اینا دوست ندارن این نماد ها آشکار باشن چون اونجوری دیگه نمیتونن ادعا کنن " ملت مسلمان ایران " 

    یه روحانی ای توی یه جمعی یه عالمه از ضرر های گوشت خوک و مشروب از نظر علمی میگفت

    گفتم فلانی اینایی که تو میگی توجیهه نه دلیل 

    گفت چه فرقی دارن ؟ گفتم دلیل اونیه که آدم قبل از پذیرفتن یه موضوع بهش مراجعه میکنه و توجیه اونیه که بعد از این که پذیرفتی موضوع رو بهش مراجعه میکنی تا اون فکر رو منطقی جلوه بدی . 

    شما اول توی سن کودکی قبول کردی گوشت خوک و الکل بده بعدش براش منطق آوردی پس توجیهه

    شما یه سری احکام رو با مباحث علمی توجیه میکنید و میپذیرید

    یه سری دیگه رو که دلیل علمی براش نیست رو نمیتونید توجیه کنید و میگید حکمت خداست و ما نمیدونیم اما بازم میپذیرید !

    پس شما در هر صورت دستور دین رو میپذیرید پس دلیل علمی به چه دردتون میخوره ؟ :|

    از طرفی سیگار هم بده . شکر و نمک زیاد هم بده . چربی هم بده . چرا اونا ممنوع نیستن اگر شما ها صرفا به فکر سلامت مردم هستید ؟ 

    فرق سیگار با مشروب اینه که مشروب حرامه و سیگار رو خیلی از روحانی ها میگشن و حرام نیست . 

    اگر موضوع ضرر داشتنه خب سیگار چرا ممنوع نیست ؟ :|
    یک شوخی تلخ زشت گریه دار!!
    چه عنوان جالبی !
    انسان هایی که در دایره دین نیستند، در چند گروه ند. مهم ترین آنها دین گریز و دین ستیزه. یک دین ستیز حتی آّب خوردنش هم با هدف حمله به دینه. پس از دین ستیز انتظار منطق نداشته باشیم.
  • رضا فتوکیان
  • واقعا جالب نیست این کارا.
    یه جور افسردگی دارن
  • محسن رهیافت
  • مثل همیشه متن عالی!
    وقتی انسانی به پوچی می خوره (به خاطر عقاید اشتباه) انتخاب هایی مثل یکی دونستن انسان و حیوان براش عادی جلوه میشه!
    البته این آدم هایی که سگ ها رو مثل آدم میدونن دچار بیماری روانی هستند و باید درمان بشن اما بعد درمان هم باز بیماری می گیرین و این علتش همون عقایدی هست که در نهایت انسان را با حیوان یکی می دونه!
    این اتفاق درباره کس هایی بیشتر اتفاق می افته که شبکه های ماهواره ای رو پیامبر خدا می دونن اما حرف پیامبر خدا رو گوش نمی کنن. همون هایی که فکر می کنن هر چی شبکه های فارسی زبان گفتن حقه. حتی در اکثر موارد به گفته و توصیه اون شبکه ها فکر هم نمی کنن و فقط بلافاصله می پذیرنش.
    البته اینو بدونید که شبکه های فارسی زبان ماهواره از چند ده سال پیش این مسیر تغییر تفکر مخاطبانشون رو شروع کرده بودند و ایرانی ها هم الان ...
    مورد پنج رو متوجه میشم . اما به طور غیر منطقی ای ازش خوشم نمیاد . انسان هر بلایی سرش اومده تقصیر خودشه . وقتی بلایی سر حیوونا میاره ولی اینطوریه برام که ظلم به موجودیه که از تو ضعیف تره . البته راجع به یه انسان در مقابل یه انسان هم این هست.  برای همین میگم خیلی غیر منطقی از مورد پنج خوشم نمیاد . ولی درسته و میدونم .
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">