ویار تکلم

آخرین مطالب

شهدا مصادره شدنی نیستند اما...

سه شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۶، ۰۳:۵۷ ب.ظ

بله، من هم با موجِ این روزهای فضای مجازی که پس از شهادت مظلومانه‌ی محسن حججی شکل گرفته موافق‌م که شهید و شهادت مصادره‌شدنی نیست و هیچ شخص و حزب و گروه خاصی حق ندارد سند شش‌دانگ آن‌ها را به نام خود بزند.

بله، من هم موافق‌م که شهدا در مرحله‌ی اول و آخر تنها و تنها رضایت حضرت حق را مدنظر داشته و خونِ پاکِ خود را به ناپاکی‌های چپ و راست آلوده نکرده‌اند.

بله، من هم موافق‌م که شهدا به تک‌تک افراد این سرزمین تعلق دارند؛ چه آن جوانک توییترنشینی که کارش کنایه است و زخمِ زبان و افسارش را دربست داده دست کانال‌های حرام‌خوار و چه آن جوانک مذهبی و چه هرکس دیگری با هر مختصات و مشخصاتی.

اما با این‌حال با خودمان روراست باشیم و کلاهِ خودمان را قاضی کنیم. خداوکیلی بین تمام شهدای این مرزوبوم، از جنگ تحمیلی گرفته تا همین شهدای مدافع حرم، چند شهید از میانِ تفکرات اصلاح‌طلبی برخاسته است؟ مثلا کدام شهید دغدغه‌ی کنسرت داشته و خون خود را فدای آن کرده است؟ کدام‌شان در وصیت‌نامه‌های‌شان به فیلترینگ اشاره و به آن اعتراض داشته است؟ کدام‌شان هدف از جهاد خود را تلاش و فداکاری در راستای احیای آزادی‌های بی‌قید و شرط دختر/پسری عنوان کرده‌است؟ در راستای هم‌آغوشی با غرب چه‌طور؟ یا مثلا...

واقعیت‌ش این است که اگر اصول‌گراها و آرمان‌های دست‌مالی شده‌ی این روزهای‌شان نماد و نماینده‌ی شهدا نباشند (که نیستند)، با این حال باید پذیرفت که از تفکرات و آرمان‌های اصلاح‌طلبی هیچ‌گاه و هیچ‌گاه شهیدی حاصل نخواهد شد!

به قولِ مجتبی دانش‌طلب: «شهدا اگر گرایش سیاسی‌شان کاویده شود عمدتا از یک‌ جناح هستند؛ بسیجی و ارزشی، و به شدت ولایت‌مدار، بقیه برای ژست و شوآف ازشان استفاده می‌کنند.»

نظرات (۲۳)

کاش میشد به بعضی پستها ۵،۶ تا لایک‌ پشت سر هم داد،حیف که نمیشه.
یاعلی
مشکل از جناح ها و این حرفا نیست. مشکل از تعریف اشتباه شهیده. اصلا بر چه اساسی کسی گفته اینا شهید هستن و بقیه خیر؟ تا جایی که من می دونم، حدیث داریم اگر کسی در راه درآوردن روزی حلالش بمیره هم شهید حساب میشه. اما آیا چنین کسی رو تو مملکت ما شهید حساب می کنن؟ یا مثلا اگر کسی به هر طریقی در مسیر دفاع از حقوق مثلا کودکان بی سرپرست یا زنان بدسرپرست یا اصلا زنان یا کودکان بمیره، آیا کسی اونو شهید حساب می کنه؟ جواب کاملا واضح خیره. شهید رو تو مملکت ما به کسی میگن که بره تو سوریه بمیره. خب در این صورت طبیعیه که کسی که اعتقادی به درست بودن اون جنگ نداره، خب شهید هم نمیشه از نظر شما!
البته شخصا کسایی رو می شناسم که افغانستانی مقیم ایران هستن و ایران بهشون پول میده و بدبختا به خاطر پول دقیقا میرن تو سوریه می جنگن. ولی خب وقتی هم که بمیرن شهید حساب میشن. در حالی که کسی نمیگه اینا به خاطر دفاع از وطن و اینا نرفتن. به خاطر اقامت گرفتن خانواده شون و زندگی بهتر خانواده شون و پول بیشتر و این حرفا رفتن. البته که اگه باز برای در آوردن روزی زن و بچه شون باشه، چه بسا که مشمول همون حدیث بشن. نمی دونم. اما به هر حال، نیت طرف هیچ شباهتی به نیت سیاسی اصولگراها نداره. اما خب مصادره به نفع اصولگراها میشن اینا هم!
و یه چیز جالب هم اینکه اصولا عده ی زیادی تو ایران شهید شدن رو با "خودتو به کشتن دادن" اشتباه می گیرن! میرن خودشونو به کشتن میدن (یه چیزی تو مایه های همون عملیات های انتحاری داعش)، بعد میان میگن شهید شدیم، خوش به حالمون!
هههههههههههه ایران حداقل 2500 سال قدمت داره و توی این مدت طبق کتب تاریخی تعداد بسیار زیادی جنگ داشته و طبیعتا کشته داده

همه ی اینا در راه وطنشون کشته شدن . اون سرباز هخامنشی همونقدر قابل احترامه که اون سرباز جنگ 8 ساله

فقط تفاوتش اینه از جنگ های هخامنشی مقدار زیادی گذشته و کم رنگ شده

و طبیعتا 1000 سال بعد هم کسی ما رو یادشون نیست !

در ضمن اگر ما شهید فهمیده داشتیم توی جنگ جهانی دوم خلبان های ژاپنی با هواپیماشون خودشون رو میکوبیدن به ناو های آمریکایی 

پس دفاع از کشور اصلا ربطی به " ایران " و " اسلام " نداره چه برسه به دو تا حزب فسقلی تازه تاسیس که 40 سال عمر ندارن . 

اینهمه کشور ها جنگ داشتن  . حالا اگر ما اسم کشته هامون رو میذاریم شهید ربطی به این نداره که بقیه ی تفکر ها کشته نمیدن . فقط اسمش شهید نیست . 

شما اسمش رو بذار شهید . 

با این حساب جنگ جهانی هم یه عالمه شهید داشت . که چی خب ؟ :|
پاسخ:
البته که اون سرباز هخامنشی اگر برای دفاع از کشورش و نه غارت و کشورگشایی جنگیده به همون اندازه قابل احترامه که سرباز جنگ ۸ ساله. ولی به عقیده من بسیجی داوطلب از هردو محترم تره. پست من هم عطف به این طیف بود.
احسنت و جزاک الله خیرا... تشکر ..... سرزنشها گر کند خار مغیلان غم مخور
یاحق
راستی یه نکته ی دیگه اینکه برام جالبه که پستتون راجع به مصادره نکردنی بودن شهداست، اما خب از قول این و اون نقل می کنین و فقط بسیجی ها رو شهید می دونین و ولایت مدارها رو! به عبارت دیگه حتی اون اهل تسنن ها و اون مسیحی هایی که رفتن تو جنگ و شهید شدن رو هم می چسبونین به اونایی که خودتون می خواین. الان یعنی واقعا خودتون ادعا می کنین به حرف خودتون اعتقاد دارین یعنی؟ :/
البته خوب شد اینو گفتین. چون بنده شخصا از اونام که حاضرم اگه جنگ شد برم خط مقدم بجنگم. اما الان واجب دونستم قبلش حتما یه وصیت نامه بنویسم و بگم بنده ولایت مدار و جان فدای آقا نیستم، بسیجی و عرزشی (یا حالا ارزشی) هم نیستم و به خاطر حرف حضرت والا (حالا بعضی ها بگن حضرت آقا!)نیست که میرم! ممنونم از این بابت :)
  • یه خواننده...
  • شما و امثال شما که بر این مملکت حکومت می کنید  اگه ما مردم را به حال خودمان بگذارید ما احتیاجی به شهید و شهادت نداریم و لازم نیست جوانان این مملکت مظلومانه جانشان را صدها کیلومتر آن طرف مرزها فدا کنند ولی این دشمن سازی هایی که به اسم دین تراشیده می شود حالا حالا ها شهید می طلبد....
    حالا شما به این سوال جواب بدهید که چرا هیچ کدام از اقایانی که شما برایشان سینه چاک می کنید بچه هایشان  در سوریه شهید نمی شوند!؟ بچه های اقای مصباح و حداد و ....کجا هستند!؟
    پاسخ:
    طبعا سوال شما اشتباه ست. چون من نه اینجا و نه در کانال برای کسی خاصه مصباح و حداد سینه چاک نکردم که الان بخوام پاسخگوی سوریه رفتن یا نرفتن فرزندان شون باشم.
    بسیجی داوطلب چیه ؟ فکر کردی توی بقیه ی کشور ها کسی داوطلبانه به جنگ نمیره ؟ 

    تاریح جنگ های جهانی رو مطالعه کنی انقدر نمونه پیدا میکنی که میفهمی اصلا این چیزا مختص بسیج نیست 

    و در ضمن سوال " یه خواننده " اشتباه نیست . شما مسئولین و شخصیت هایی رو توی نظام قبول دارید بالاخره . یا مراجع  یا هر کی . حالا مهم نیست اسمشون چیه . 


    بسیجی داوطلب چیه ؟ فکر کردی توی بقیه ی کشور ها کسی داوطلبانه به جنگ نمیره ؟ 

    تاریح جنگ های جهانی رو مطالعه کنی انقدر نمونه پیدا میکنی که میفهمی اصلا این چیزا مختص بسیج نیست 

    و در ضمن سوال " یه خواننده " اشتباه نیست . شما مسئولین و شخصیت هایی رو توی نظام قبول دارید بالاخره . یا مراجع  یا هر کی . حالا مهم نیست اسمشون چیه . 


    یا این که اصلا خودتون چرا نرفتید توی سوریه و عراق بجنگید اگر فکر میکنید کار خوبیه ؟ 

    توی تمام مدت داشتید وبلاگ می نوشتید :|
  • رضا فتوکیان
  • میشه بر عکس هم گفت؛
    یعنی آیا اصلاح طلبی هست که بتواند رزمنده شود؟؟
    اصلا جنگ نرود؛ لحظه ای فکر کند که از جان شیرینش میتواند بگذرد؟؟
    اصولگراها هم با این نمادبازی ها به جایی نمی رسند...
    بهتر است تابلوی دیگری پیدا کنند...
    قصه ی عشق است؛ بعید میدانم آنها اصلا زبانش را بفهمند.... چه برسد به اینکه به سمتش اندکی گام بردارند.
  • محسن رهیافت
  • این تیکه عالی:
    «کدام شهید دغدغه‌ی کنسرت داشته و خون خود را فدای آن کرده است؟ کدام‌شان در وصیت‌نامه‌های‌شان به فیلترینگ اشاره و به آن اعتراض داشته است؟ کدام‌شان هدف از جهاد خود را تلاش و فداکاری در راستای احیای آزادی‌های بی‌قید و شرط دختر/پسری عنوان کرده‌است؟»
    اسامی بعضی از مسئولان که در دفاع از حرم ال الله به فیض شهادت نائل شدن:
    سردار حسین همدانی: مشاور عالی فرمانده کل سپاه،جانشین سازمان بسیج و فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص) تهران
    سردار محمدعلی دادی:فرمانده سپاه الغدیر یزد
    سردار عبدالله اسکندری:رئیس بنیاد شهید استان فارس
    سردار حمید مختاربند:مسئول ستاد تیپ یکم حضرت حجت اهواز
    سردار غلامرضا سمایی: مسئول عملیات قرارگاه ثامن الائمه سپاه در شرق کشور
    سردار فرشاد حسونی زاده:فرمانده تیپ صابرین
    سردار سعید سیاح طاهری:فرمانده بسیج آبادان
    سردار هادی کجباف: معاون فرماندهی گردان مالک اشتر
    در ضمن اگر مدیر مسئولی در حال جنگ باشه اسمش رو نمیان به شما بزرگواران بگن، اقازاده ها هم اره خب معمولا نمیرن اخه میدونید اونها هم ژنشون خوبه!

    بزرگوارانی که با توپ و تفنگ یه دفعه حمله میکنید متن رو دقیق تر خونده بودید متوجه میشدید نگفتن شهدا اصولگرا هستن یا ... گفتن تفکراتشون اصلاح طلب نیست:
    "واقعیت‌ش این است که اگر اصول‌گراها و آرمان‌های دست‌مالی شده‌ی این روزهای‌شان نماد و نماینده‌ی شهدا نباشند (که نیستند)، با این حال باید پذیرفت که از تفکرات و آرمان‌های اصلاح‌طلبی هیچ‌گاه و هیچ‌گاه شهیدی حاصل نخواهد شد!"

    ان شاا... که هیچ وقت جنگ نشه ولی همون ۸ سال جنگ نشون داد خیلی از اونهایی که هی وطن وطن میکردن و سینه چاک میدادن با اولین پرواز پریدن اون ور آب اما اکثریت کسایی که موندن و شهید شدن کی بودن؟ همون بچه حذب اللهی هایی که عاشق امام بودن، اونهایی که اگه وصیت نامه هاشون رو بخونید شکل و رنگ و بوی دغدغه هاشون تو دستتون میاد، اونهایی که نه با حرف که با عمل جانم فدای وطن رو ثابت کردن.تاریخ همون طوری که قبلا ثابت کرد بازم ثابت میکنه.

    گفتید چرا خودتون نمیرید؟ عرضم به حضورتون که کشکی هر کس گفت میخوام برم رو نمیبرن،ازمون داره،هزارتا مرحله داره که خییییلی ها توش رد میشن.

    نصف جوابهاتون اصلا ربطی به بحث نداره فقط اسم اصولگرا رو که میبینید به صورت ناخودآگاه جبهه میگیرید، وگرنه چه ربطی به بچه های مصباح و حداد و ... داره؟ نه که حالا بچه های عارف و روحانی و خاتمی سر مرزها شهید شدن و همه در راه وطن گام بر میدارن از بچه های بقیه انتظار دارید.خوبه میدونید نویسنده ی وبلاگ اگه حذب اللهی باشه اصولگرا و اصلاح طلب نیست الحمدالله(نوشته های پیشین وبلاگ صدق ادعاست) ، چه ربطی به سرباز هخامنشی و اونی که واسه خانواده زحمت میکشه داره؟ چه ربطی به مسیحی و اهل تسنن داره؟داره میگه عمدتا چنین تفکری دارن،نمیگه اون مسیحی و اهل تسنن و زرتشتی و ... شهید نیست میگه اکثریت همین بسیجی هان، دروغ هم نگفته، گفته؟ رجوع شود به خانواده شهدا،وصیت نامه ها و ...

     خیلی وقت نیست داعش به مرز کرمانشاه حمله کرد تشریف میبردید سر مرز دفاع میکردید خب، الهی خدا نخواد اون روزی که داعش بیاد سر مرزها ولی اونجا هم باز میبینیم کیا میرن و کیا فقط حنجره پاره میکنن همون طوری که زمان جنگ ثابت شد مرد عمل کیه و مرد حرف کیه.الحمدالله مدافعین حرم هم دارن اثبات میکنن، تاریخ همه چیز رو روشن میکنه.


  • یه خواننده...
  • اون اسامی که یک ناشناس نام برد همگی از سربازان و پاسداری مظلوم هستند که من دست مادران آنها را می بوسم که یک چنین مردانی تربیت کرده اند....
    منظور من آن سیاستمداران طراز اول هستند که اصول گرایی را رهبری می کنند ببینید از اول انقلاب تا حالا چند نفر از پسران آنها شهید شده یا حتی به جبهه رفته اند.....به قول وبلاگ نویس خود تحمیقی! هم حدی داره برادر من!
    @ناشناس دیگه لازم نیست آدم بگه آدمی که خودشو به خواب زده نمیشه بیدار کرد. شما اول بفرمایید تعریف شهید کیه تا بعد بقیه ی بحث انجام بشه. هرکی هرچی میگه، شما میگین چه ربطی داره؟!
    شما اومدین گفتین تعریف شهید اینه:
    1- کسی که ولایت مدار باشه.
    2- بره تو جنگ شهید بشه.
    3- تو خط امام باشه و ما (اصولگراها) باشه.
    بعد ارجاع میدین، میگین برین وصیت نامه ی شهدا رو بخونین :|
    خب معلومه که برای خودتون نوشابه باز می کنین دیگه.
    چون شما کسی که ولایتمدار نباشه و بره جنگ رو اصلا شهید نمی دونین و کتابی هم ازش چاپ نمی کنین، وصیت نامه اش رو هم جایی نمی دین که پخش بشه که بعدا بخواین بهش ارجاع بدین. شما تو دور باطل گیر کردین برادر من. وگرنه لطفا شما بیا یه تعریف جامع و درست از شهید بده تا بهت بگم آیا واقعا میشه گفت اکثر شهدا اصولگرا هستن یا نه!

    دلیل آوردین برای نرفتنتون. خب برادر من برو خودتو خوب کن تا راهت بدن. چرا همیشه بچه های آدمای عادین که خوبن. چرا آقای خامنه ای نتونسته بچه ای تربیت کنه که تو آزمون ها قبول بشه و بره مدافع حرم بشه؟!! چرا آیت الله ال و بل نتونستن؟!! چرا همه ی این بچه های خوب که تو این آزمونا سربلندن بچه های مردم عادین؟!! قضیه ی همون ژن برتره ها!!
    @ ناشناس

    خوشم میاد فقط اون قسمت هایی از کامنت ها رو میخونید که دوست دارید . 

    نوشتم که اصلا جنگیدن ربطی به اسلام نداره چه برسه ب جمهوری اسلامی چه برسه به اصولگرا ها 

    کشته شده های جنگ جهانی مثلا طرف اروپایی بوده . اونا دغدغه هاشون امامه ؟ اسلامه ؟ حجابه ؟ 

    اینایی که نام بردید هم همه سردار بودن و خب کشته شدن سردار و فرمانده توی جنگ جهانی هم بوده که چی ؟ 

    من منظورم مسئولینی هستن که ارتباطی با جنگ ندارن . کشته شدن فرمانده طبیعیه . 

    + هزار تا آزمون  ؟ بدبختانه یا خوشبختانه دقیق خبر دارم که چه خبره  . کسی که میخواست بره با بهانه ی زیارت میرفت سوریه و عراق و بعدش اونجا کسانی بودن که جذب میکردن اینا رو 

    بعدم یعنی شما ها همه توی آزمون رد شدید ؟ :| آدم بره و رد شه فرق داره با این که نره و فقط حرفش رو بزنه 
    @یه خواننده
    اون سربازان و پاسداران مظلوم اکثرا وصیت نامه دارن، بخونید بعد ببینید چی نوشتن؟بینید مبانی فکری اکثریت اونها چه شکلیه؟ببینید اعتقادات خودشون و خانواده هاشون چیه؟

    شما طبق متن به من بگید کجا گفته شهدا اصولگرا هستن بعد، تازه اگه اصولگراها نرفتن اصلاح طلب ها هم نرفتن الحمدالله، ولی اگه اصل تفکر اصولگرایی رو از حاشیه های مزخرفش جدا کنید،اگه رنگ و بوی سیاست کثیف اطرافش رو پا‌ک کنید میبینید مشترکاتش با تفکرات شهدا حداقل بیشتر از اصلاح طلب هاست.اصلا یکی نیست ولی حداقل یه سری مشترکات باهاش داره که همینو هم با اصلاح طلب ها نداره.
    واقعا باهاتون موافقم خود تحمیقی هم حدی داره.تا کجا اخه برادر من؟
    @من
    هر کس هر چی گفت رو من نگفتم، ولی حرفهایی که شما زدید و مثال اوردید واقعا ربطی نداشت:) چرا؟ چون ما از شخص حرف نمی زنیم از مبانی فکری و یک بینش حرف میزنیم نه شخص که حالا دنبال پسر اصلاح طلب یا اصولگرا باشیم.
    پسر امام هادی هم ناخلف بود(جعفر کذاب) پسر حضرت نوح هم ناخلف بود، پس باید بپرسیم چطور امام نتونست یک فرزند خلف تربیت کنه؟:| 
    حالا شما دردت نرفتن منه؟ یا رفتن مردم عادی؟ اونهایی که میرن گله ندارن عجیبه شما داغ کردید براشون. اره اون اقازاده ها حرفشون همون ژن خوبه است ما که ژن خوب هم نداریم الحمدالله شاید اگه داشتیم میرفتیم!!
    تعریف شهید؟ یعنی کسی که در راه ارمان ها و اعتقادات و برقراری حق مجاهده و جهاد  کند و کشته شود البته باید مطابق با معیارهای دینی باشد(حکم شهید رو از دین میگیرید پس باید با مبانی دینی قیاس کنید)
    اون کسی هم که در راه به دست اوردن روزی حلال کشته میشه اجری برابر با شهید داره نه اینکه شهید نامیده میشه.
    من اگه اصولگرا بودم نمی اومدم بشینم با شما بحث کنم، تلاش کردیم انقلابی باشیم نه حذب گرا، که به نسیم حادثه ای سرانشون مثل پرچم اینور و اونور میرن و همه ی عقاید و بارهاشون میچرخه.
    الحمدالله تو این مملکت انقدر فضای رسانه ای مجازی ایجاد شده که اگه وصیت غیری بود به دست ملت میرسید، حالا اگه اونایی که این چیزها رو قبول نداشتن و کشته شدن صدایی ازشون نیست دلیلش کم کاری شما تو دور حقه، تو این فضای مجازی از رهبر گرفته تا رئیس جمهور و سران قوا و ... هزارتا حرف در موردشون مینویسن، نمی تونستید حرف شهدای مخالف رو پخش کنید؟ شوخی میکنید حتما!

    @ناشناس
    متن به صورت خیلی واضح و محسوس گفته شهدا قابل مصادره شدن نیستن، ولی مال ما اصولگراهان :|
    @موشک
    کی به شما گفته تو کشورهای اروپایی ملت بی دین و ایمانن؟ اونا هم طبق معیارهای خودشون میجنگن، قطعا دغدغه ی یه مسیحی اسلام و حجاب نیست بلکه متناسب با دین و باور خودشه.جنگیدن و کشته شدن بدون هیچ هدفی یعنی بیهوده ریختن خون خودت، حالا یکی ارمانش دفاع از کشورشه یکی اعتقادات دینی و برقراری حق(که منافاتی با اولی نداره) و یکی منافع بعد از جنگه.
    خب سردار بودن دیگه؟ انتظار ندارید که مثلا ظریف کشور رو ول کنه بره بجنگه؟ یا مثلا رهبر لباس رزم تن کنه بره سوریه؟ سردار های بزرگ ایران رفتن دارن خارج از مرز میجنگن، مگه زمان جنگ امام خمینی و حاج سید احمد رفتن خط مقدم؟ فرماندهانی میرن میجنگن که برای دفاع اموزش دیدن، قاعدتا اینها هم سربازانی دارن که میشن بعضا مردم عادی و پاسدارها و ...
    بازم میگم الکی بحث رو کشیدید به پسر اصولگرا و اصلاح طلب چون بحث سر یه نظریه ی کلیه نه ادمهای اجرا کننده ی اون.
    + بدبختانه یا خوشبختانه بنده هم خبر دارم، اونی که شما گفتید یه راهه که اتفاقا اونم باید ازمون بدن،ولی کسایی که از تو کشور جذب میشن اول باید ازمون اعتقادی بدن و بعد ازمون عملی بعد اگه پذیرفته شدن معمولا ۱تا ۲ ماه اموزش میبینن.
    ما هم عین شما و دوستان که میفرمایند سر مرز جنگ بشه میریم، سر مرز چندین بار درگیری بود چرا خود جوش اعزام نشدید از مرزهای کشور حراست کنید؟ رفتن یه مسئله است اینکه کار اونایی که رفتن رو زیر سئوال ببرید هم یه مسئله.
    واقعا متوجه نمیشید که دارن اطراف رو میگیرن؟ که اگه عراق و سوریه و فلسطین و یمن و بحرین و ... رو بگیرن یعنی عملا مرزهاتون رو از دست دادید؟ که بعدش از همه طرف باید تو مرزها بجنگید؟ که جنگ رو میخوان خارج از مرزها حل کنن تا به داخل کشیده نشه؟ وا عجبا از شما، که خودتون که نمیرید هیچ بقیه رو هم زیر سئوال میبرید؟
    یه فیلم امریکایی دیالوگ قشنگی داشت ؛ به سرباز امریکایی گفتن چرا داری توی افغانستان(یا عراق دقیق یادم نیست) میجنگی؟ گفت برای اینکه مردمم در اسایش و امنیت باشن، اون امریکایی از قاره ی امریکا میاد اینجا میجنگه میگه واسه کشورم شما زیرگوشتون میجنگن میگید ما نیازی به جنگیدن نداریم!!

    @من
    این برداشت شما از متنه ما همچین برداشتی نکردیم، عینا داره میگه اصولگرا ها نماد و نماینده ی شهدا نیستن. اصلا اصولگرا ها و اصلاح طلب ها کی هستن که بخوان نماینده ی شهدای این مملکت باشن اخه.
    معلومه که انتظار ندارم ظریف یا ریس جمهور یا رهبر یا حداد بره بجنگه . اما انتظار دارم بچه هاشون به عنوان سرباز ممعمولی برن بجنگن . 

    خب بزرگوار بحث منم همینه  . اگر بی نهایت معیار برای جنگیدن وجود داره . اگر سرباز های اروپایی طبق ارزش هایی میجنگن پس لزومی نداره طرف اصلاح طلب یا اصولگرا یا در خط ولایت باشه . 

    پس اصلا چه نیازی هست توی این پست به اصلاح طلب و اصولگرا اشاره بشه . 

    اصولگرا بودن نه شرط لازمه نه کافی . پس اصلا چه ربطی داره ؟ 

    در ضمن کشته شدن یه نفر در راه اعتقاداتش نشون میده اون آدم به اون چیزایی که در ظاهر قبول داشته در باطن هم قبول داشته و فیلم بازی نمیکرده

    اما نشون نمیده که اون افکار درستن !!!

    مثلا طرفداران هیتلر یا طرفداران داعش هم در راه عقایدشون کشته شدن !

    پس حتی یک شهید اصولگرا نمیتونه تاییدی بر درست بودن اصولگرایی باشه !

    شما میرفتید توی آزمون رد میشدید بر میگشتید :| اعدام که نمیکردن تازه کسی که بخواد بمونه میمونه حالا بهش اسلحه نمیدن بفرستنش جلو اگر نه یه عالمه کار خدماتی هست 

    آدم 60 ساله مگه چقدر آمادگی فیزیکی داشته ؟ نداشته اما کار خدماتی میکرده 

    اینا بهانه است 


    من اصلا ادعایی ندارم سر مرز جنگ بشه میرم . 

    من اصلا کار اونا رو زیر سوال نمیبرم  . میگم اگر انقلاب هم نمیشد آدم ها میرفتن برای کشورشون میجنگیدن همونطور که در طول تاریخ جنگیدن پس اصلا ربطی به انقلاب و اسلام نداره . همین


    درود به تفکر نویسنده این پست. 
    حرف حق بود و بس!
    بسم ا...

    سلام

    خیلی مردی

    ما اینقدر اومدیم به وبلاگت سر زدیم

    تو حتی ما را آدم حساب نکردی

    لااقل ی سری به سایت ما میزدی

    ی نگاهی لا اقل بنداز

    وبلاگت تو حلقم
    :D :D :D :D

    http://hamyar.biz/partner/index.php?act=login
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">